Tài nguyên dạy học

Thống kê

  • truy cập   (chi tiết)
    trong hôm nay
  • lượt xem
    trong hôm nay
  • thành viên
  • Sắp xếp dữ liệu

    Chào mừng quý vị đến với website của ...

    Quý vị chưa đăng nhập hoặc chưa đăng ký làm thành viên, vì vậy chưa thể tải được các tài liệu của Thư viện về máy tính của mình.
    Nếu chưa đăng ký, hãy nhấn vào chữ ĐK thành viên ở phía bên trái, hoặc xem phim hướng dẫn tại đây
    Nếu đã đăng ký rồi, quý vị có thể đăng nhập ở ngay phía bên trái.

    Review 3. Unit 7, unit 8, unit 9. Lesson 2. Skills

    Tham khảo cùng nội dung: Bài giảng, Giáo án, E-learning, Bài mẫu, Sách giáo khoa, ...
    Nhấn vào đây để tải về
    Báo tài liệu có sai sót
    Nhắn tin cho tác giả
    (Tài liệu chưa được thẩm định)
    Nguồn:
    Người gửi: Hỗ Trợ Thư Viện Violet
    Ngày gửi: 10h:48' 04-12-2019
    Dung lượng: 4.2 MB
    Số lượt tải: 0
    Số lượt thích: 0 người
    REVIEW 3. UNIT 7-8-9. LESSON 2. SKILLS
    Trang bìa
    Trang bìa
    Ảnh
    REVIEW 3 (Unit 7-8-9)
    Lesson 2: SKILLS
    (Reading - Speaking - Listening - Writing)
    Ảnh
    WARM-UP
    Objectives
    Ảnh
    Objectives
    * By the end of this lesson, students can: - Review all what they have studied and the skills they have practiced since Unit 7. - Review skills: reading, speaking, listening & writing they have learnt from unit 7-8-9 by doing exercises
    Content of lesson
    Ảnh
    I. READING
    II. SPEAKING
    III. LISTENING
    IV. WRITING
    Ảnh
    I. READING
    1. Read Mi’s email to Nick and do the exercises that follow.
    Hình vẽ
    1. Read Mi’s email to Nick and do the exercises that follow.
    Hình vẽ
    From: mi@quickmail.com
    To: nick@quickmail.com
    Subject: English Camp
    Hi Nick, How are you? I’m having so much fun here at English Camp. It’s a pity you can’t join us. It’s my third day here and I wish the camp would last a month!!! On the first day, we put up the tents. They held a tent competition, and although we tried our best, our team was only the runner-up. Guess what? I met Nam, our classmate, but we couldn’t talk much because he was in another team. Before lunch we played some team building games. It was exciting! In the afternoon we went fishing. Hung, a student from Luna School, is a really good angler. He caught ten fish while I caught none. However, we let them all go. The second day, when we had a cooking competition, was also awesome. We had to draw lots to choose the dish we would cook. Hung did ours and we were asked to make sushi. Hung and I didn’t know how to make it, but lucky us – we had Chie in our team! She’s a student who comes from Tokyo and has lots of experience making sushi. Our sushi won the first prize! It’s great that Chie taught us how to make this healthy dish. Today there’s an English speaking contest on how to learn English successfully for non-native English speaking students. Hung’s giving a presentation on his top tips for learning English. I must go now. Chie and Hung are calling me. Until next time, Mi
    a. Decide if the statements are true (T) / false (F).
    Ảnh
    a. Decide if the statements are true (T) / false (F).
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    Mi’s team wasn’t the winner of the tent competition.
    Mi is the only student from her class to join the camp.
    They played some team building games after lunch.
    Hung is a better angler than Mi.
    They kept some fish and let others go.
    T
    F
    Decide if the statements are true (T) / false (F).
    Hình vẽ
    Bài tập trắc nghiệm
    1. Mi’s team wasn’t the winner of the tent competition.
    2. Mi is the only student from her class to join the camp.
    3. They played some team building games after lunch.
    4. Hung is a better angler than Mi.
    5. They kept some  sh and let others go.
    b. Answer the questions.
    1. How did the campers choose the dish to cook for the competition? 2. Where does Chie come from? 3. What prize did they win? 4. Who is the English speaking contest for? 5. What is the topic of Hung’s presentation?
    b. Answer the questions.
    Answer the questions.
    Hình vẽ
    Bài tập kéo thả chữ
    1. How did the campers choose the dish to cook for the competition? ⇒ ||They drew lots.|| 2. Where does Chie come from? ⇒ ||Chie comes from a school in Tokyo/from Tokyo.|| 3. What prize did they win? ⇒ ||They won the first prize.|| 4. Who is the English speaking contest for? ⇒ ||It’s for non-native English speaking students.|| 5. What is the topic of Hung’s presentation? ⇒ ||It's about his tips on how to learn English.||
    Translation Mi's email
    Translation Mi's email
    Chào Nick, Minh đang rất vui tại English Camp. Rất tiếc là bạn đã không tham gia cùng chúng minh. Hôm nay đã là ngày thứ 3 ở đây, mình ước gì nó kéo dài 1 tháng. Ngày đầu tiên bọn mình dựng lều. Họ đã tổ chức cuộc thi dựng lều. Mặc dù nhóm mình đã cố gắng hết sức nhưng vẫn chỉ về hạng hai. Đoán xem chuyện gì xảy ra nào? Minh đã gặp Nam bạn học cùng lớp nhưng chúng mình không thể nói chuyện nhiều vì bạn ấy thuộc nhóm khác. Trước bữa trưa bọn mình đã tham gia trò chơi xây dựng tình đồng đội. Rất thú vị. Buổi chiều chúng mình đi câu cá. Hùng một học sinh trường Luna là một người câu cá thật sự giỏi. Bạn ấy đã bắt 10 con các trong khi mình không bắt được con nào. Tuy nhiên sau đó bọn mình đã thả toàn bộ số cá. Ngày thứ hai, chúng mình thi nấu ăn cũng rất tuyệt. Chúng mình đã rút thăm để chọn ra món ăn mà bọn mình có thể nấu. Hùng đã đại diện lên rút và bọn mình làm sushi. Hùng và mình không biết cách làm nhưng chúng mình rất may mắn vì đã có Chie trong nhóm. Bạn ấy là một học sinh đến từ Tokyo và có nhiều kinh nghiệm làm món sushi. Món sushi của bọn mình đã giành được giải nhất. Thật tuyệt khi Chie đã dạy bọn mình cách làm món ăn bổ dưỡng này. Hôm nay có cuộc thi nói tiếng Anh về đề tài cách học tiếng Anh hiệu quả cho những học sinh không phải là người bản xứ. Hùng sẽ thuyết trình về những bí quyết học tiếng Anh của mình. Bây giờ mình phải đi rồi, Chie và Hùng đang gọi. Gặp bạn lần tới nhé.
    II. SPEAKING
    2. Work in groups and discuss the questions
    2. Work in groups and discuss the questions
    1. Have you ever joined an English speaking camp? If yes, share your experience with your friends. If no, tell your friends about the class excursion you liked best. 2. Do you think it is a good idea to take part in an English speaking camp? Why/ Why not?
    Ảnh
    Discuss the questions
    Hình vẽ
    Bài tập kéo thả chữ
    1. Have you ever joined an English speaking camp? If yes, share your experience with your friends. If no, tell your friends about the class excursion you liked best. ⇒ ||I haven’t joined any English speaking camp yet but the class || ||excursion I liked best is when my class went to history museum|| ||to get information in history lesson. We saw many artefacts and || ||were provided a lot of interesting historic myth, stories and facts || ||by the guilder in the museum. Therefore, we understood more || ||about the past events that we had learned before in history and || ||liked this subject more.||
    Discuss the questions
    Hình vẽ
    Bài tập kéo thả chữ
    2. Do you think it is a good idea to take part in an English speaking camp? Why/ Why not? ⇒ ||I think participating in an English speaking camp serves a good|| ||chance to practice speaking English naturally as well as to experience|| ||new things. Moreover, during the camp, it is easy to make new friends|| ||through exciting activities.||
    Look at these pictures: English speaking camp
    Look at these pictures: English speaking camp
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    III. LISTENING
    3. Listen to Hung giving a presentation on his tips for learning English well. Complete the listener’s notes. Use no more than THREE words for each blank.
    Ảnh
    3. Listen to Hung giving a presentation on his tips for learning English well. Complete the listener’s notes. Use no more than THREE words for each blank.
    Ảnh
    Tips for Learning English
    - Reading (1)_______ in English + widening (2)________ + understanding the context + remembering words longer + knowing how to use words (3)________ - Practising grammar + doing exercises from different (4)________ + good books: Grammar in Use and Active Grammar - Taking opportunities to speak and write English + joining an (5)________ + exchanging emails and chatting on Skype + improving skills and widening knowledge of (6)______ - Being (7)______ + not being afraid of making mistakes + taking part in class (8)________ + asking your teacher and classmates for help
    Complete the listener’s notes
    Bài tập kéo thả chữ
    - Reading (1) ||stories and books|| in English + widening (2) ||vocabulary|| + understanding the context + remembering words longer + knowing how to use words (3)||correctly|| - Practising grammar + doing exercises from different (4) ||grammar books|| + good books: Grammar in Use and Active Grammar - Taking opportunities to speak and write English + joining an (5) ||international project|| + exchanging emails and chatting on Skype + improving skills and widening knowledge of (6) ||different cultures|| - Being (7) ||self-confident|| + not being afraid of making mistakes + taking part in class (8) ||activities|| + asking your teacher and classmates for help
    Hình vẽ
    Tips for Learning English
    Translate: Tips for Learning English
    Translate
    • Đọc truyện và sách tiếng Anh. + mở rộng từ vựng. + hiểu ngữ cảnh. + ghi nhớ các từ dài. + biết sử dụng từ thế nào cho đúng. • Luyện tập ngữ pháp. + làm các bài tập từ các sách ngữ pháp khác nhau. + sách hay: ngữ pháp thông dụng và ngữ pháp chủ động. • Nắm bắt cơ hội nói và viết tiếng Anh. + tham gia một dự án quốc tế. + trao đổi thư và tán gẫu trên Skype. + cải thiện các kĩ năng và mở mang kiến thức của các nền văn hóa khác nhau.  • Tự tin. + không sợ mắc lỗi. + tham gia các hoạt động của lớp. + yêu cầu sự giúp đỡ từ giáo viên và bạn cùng lớp.
    Audio script
    Audio script:
    My tips to learn English well are not complicated. Firstly, I usually read stories and books in English. Reading them helps me widen my vocabulary and understand the context where words are used. This way I can remember vocabulary longer and know how to use the words correctly. Secondly, to practise English grammar, I do lots of exercises from different grammar books. I find Grammar in Use and Active Grammar useful because they explain grammar thoroughly, and provide learners with various types of exercise. Thirdly, I take every opportunity to speak and write English because these are my weak points, ve joined an international project which connects students from all over the world. I’ve made friends with four students from the USA, Australia, France, and Egypt. We write each other emails and chat on Skype. That way I can not only improve my English skills but also enrich my knowledge of different cultures. My !ast tip is to be self-confident. Don’t be afraid of making mistakes in the process of learning. In class, you should take part in the activities actively. If there are any things you don’t understand, ask your teacher and classmates for help. These tips have helped me to become a successful English learner.
    Translate: Audio script
    Translate
    Mẹo học tiếng Anh giỏi không phức tạp. Thứ nhất, tôi thường đọc truyện và sách bằng tiếng Anh. Đọc chúng sẽ giúp tôi mở rộng vốn từ vựng của tôi và hiểu được bối cảnh sử dụng từ ngữ. Bằng cách này tôi có thể nhớ từ vựng dài hơn và biết cách sử dụng các từ chính xác. Thứ hai, để thực hành ngữ pháp tiếng Anh, tôi làm rất nhiều bài tập từ các sách ngữ pháp khác nhau. Tôi tìm Ngữ pháp trong Sử dụng và Ngữ pháp Học Hoạt động có ích vì chúng giải thích ngữ pháp một cách kỹ lưỡng và cung cấp cho người học các loại bài tập khác nhau. Thứ ba, tôi tận dụng mọi cơ hội để nói và viết tiếng Anh vì đây là những điểm yếu của tôi, đã tham gia vào một dự án quốc tế kết nối sinh viên từ khắp nơi trên thế giới. Tôi đã có bạn bè với bốn sinh viên từ Mỹ, Úc, Pháp, và Ai Cập. Chúng tôi viết mỗi email khác và trò chuyện trên Skype. Bằng cách đó tôi có thể không chỉ nâng cao kỹ năng tiếng Anh của tôi mà còn làm phong phú kiến thức của tôi về các nền văn hoá khác nhau. Mẹo cuối cùng của tôi là trở nên tự tin. Đừng sợ mắc sai lầm trong quá trình học. Trong lớp, bạn nên tham gia tích cực vào các hoạt động. Nếu có bất cứ điều gì bạn không hiểu, hãy yêu cầu giáo viên và bạn học của bạn giúp đỡ. Những lời khuyên này đã giúp tôi trở thành người học tiếng Anh thành công.
    IV. WRITING
    4. Choose one of the topics and write paragraph about it.
    Ảnh
    4. Choose one of the topics and write paragraph about it.
    Ảnh
    Ảnh
    a. What are your tips for learning English well?
    b. What do you think you can learn from other countries’ food?
    You can start your paragraph with:
    Ảnh
    Ảnh
    You can start your paragraph with:
    Write paragraph about one of the topics
    Hình vẽ
    Here are some of my tips for learning English well. For me, the best way has always been watching films, cartoons, TV shows and certain TV channels like BBC or Sky news. When I was little, I watched Cartoon Network and despite I didn't understood a word, I kept watching and now I see that it was a good thing to do. About the films, in Việt Nam none of the films are translated, we have subtitles instead. That is a very good thing due to the fact that when you are younger you can associate the words said do the words on the subtitles (I always learned some new words!) and know I challenge myself by only listening to what they say and not read the subtitles. The second good way to learn English is writing several times the new words we learn, for instance, when I learned the colours or the numbers or even the name of our clothes, the homework was to write each new word five or ten times! This definitely helped me a lot!
    Write paragraph about one of the topics
    Hình vẽ
    A third good way to learn and practise our English is talking with our friends or teacher in class! This way we can practise new vocabulary and at the same time we learn with the mistakes that we might say during our speech. And at the end we always say "I could have said that in a different and better way!" The next advice is to read more, not only books but newspapers and magazines as well! There is so much good and new vocabulary in a book that we have no idea! That's why I try to read in English at every opportunity that I have! Even if I don't understand the meaning of that word, I can understand the meaning of the sentence and by that I can try and guess what that word really means! Last but not the least, I would recommend all people learning English to go to English speaking countries, to try to have a conversation with native speakers or even listen to them speak! Go shopping, go to the café, go to dinner, to a movie or even the theatre and you will see that this is for sure the best way to really learn English! You also will have the chance to discover a new culture and visit new places that you might not ever forget.
    THE END
    Homework
    - Learn by heart the structures
    - Rewrite the exercises into the notebooks
    - Prepare for 1-period test
    Ảnh
    Goodbye
    Ảnh
    Thanks for your attention
    Good bye. See you again!
     
    Gửi ý kiến

    ↓ CHÚ Ý: Bài giảng này được nén lại dưới dạng ZIP và có thể chứa nhiều file. Hệ thống chỉ hiển thị 1 file trong số đó, đề nghị các thầy cô KIỂM TRA KỸ TRƯỚC KHI NHẬN XÉT  ↓