Tài nguyên dạy học

Thống kê

  • truy cập   (chi tiết)
    trong hôm nay
  • lượt xem
    trong hôm nay
  • thành viên
  • Sắp xếp dữ liệu

    Chào mừng quý vị đến với website của ...

    Quý vị chưa đăng nhập hoặc chưa đăng ký làm thành viên, vì vậy chưa thể tải được các tài liệu của Thư viện về máy tính của mình.
    Nếu chưa đăng ký, hãy nhấn vào chữ ĐK thành viên ở phía bên trái, hoặc xem phim hướng dẫn tại đây
    Nếu đã đăng ký rồi, quý vị có thể đăng nhập ở ngay phía bên trái.

    Unit 11. Travelling in the Future. Lesson 6. Skills 2

    Tham khảo cùng nội dung: Bài giảng, Giáo án, E-learning, Bài mẫu, Sách giáo khoa, ...
    Nhấn vào đây để tải về
    Báo tài liệu có sai sót
    Nhắn tin cho tác giả
    (Tài liệu chưa được thẩm định)
    Nguồn:
    Người gửi: Hỗ Trợ Thư Viện Violet
    Ngày gửi: 16h:43' 21-10-2019
    Dung lượng: 4.5 MB
    Số lượt tải: 1
    Số lượt thích: 0 người
    Unit 11. Travelling in the Future. Lesson 6. Skills 2
    Trang bìa
    Trang bìa
    Ảnh
    LESSON 6: SKILLS 2
    Ảnh
    UNIT 11: TRAVELLING IN THE FUTURE
    Ảnh
    WRAM-UP
    Objectives
    Ảnh
    Objectives
    * By the end of this lesson, students can know: - Use lexical items related to future means of transport and movement - Listen for specific information about inventions of future means of transport. - Write a paragraph about future means of transport. - Do the task in the student book
    Wram-up: Look and discuss
    Ảnh
    LISTENING
    1. Look at the picture. Which do you think are the correct options below.
    1. Look at the picture. Which do you think are the correct options below.
    Ảnh
    1. This vehicle can / cannot fly. 2. It needs / doesn't need a driver. 3. Learning to drive this vehicle is easy / not easy. 4. We can / can't buy them today. 5. It is / isn't very fast.
    Which do you think are the correct options below.
    Hình vẽ
    Bài tập kéo thả chữ
    1. This vehicle can / cannot fly. => ||can|| 2. It needs / doesn't need a driver. => ||doesn't|| 3. Learning to drive this vehicle is easy / not easy. => ||easy|| 4. We can / can't buy them today. => ||can't|| 5. It is / isn't very fast. => ||is||
    Translate
    Translate
    1. Phương tiện này có thể bay được. 2. Nó không cần người lái. 3. Học cách lái phương tiện này thì dễ. 4. Chúng ta không thể mua chúng hôm nay. 5. Nó rất nhanh.
    2. Now listen and check your answers.
    2. Now listen and check your answers.
    1. This vehicle can fly. 2. It doesn't need a driver. 3. Learning to drive this vehicle is not easy. 4. We can't buy them today. 5. It is very fast.
    Audio script
    Audio script:
    I’m here at Noi Bai Airport to tell you about this amazing flying car. It just landed here at the airport 15 minutes ago. So this vehicle is called TF-X™. It was designed in 2013. But it will take a couple of years before you can own yours. It’s a kind of driverless car and airplane. It has many benefits. With its automated system, the car can avoid traffic. It drives at 300 kph — impressive, isn’t it? It has four seats, so your family or friends can join the ride. The coolest thing is learning to drive a TF-X™ is simple: you’ll be able to do it just after a few hours!
    Translate
    Tôi ở đây tại sân bay Nội Bài để cho bạn biết về chiếc xe bay tuyệt vời này. Nó vừa hạ cánh tại sân bay cách đây 15 phút. Vì vậy, chiếc xe này được gọi là TF-X ™. Nó được thiết kế vào năm 2013. Nhưng nó sẽ mất một vài năm trước khi bạn có thể sở hữu. Đó là một loại xe và máy bay không người lái. Nó có nhiều lợi ích. Với hệ thống tự động của nó, chiếc xe có thể tránh giao thông. Nó có tốc độ 300 kph - ấn tượng, phải không? Nó có bốn chỗ ngồi, vì vậy gia đình hoặc bạn bè của bạn có thể tham gia chuyến đi. Điều thú vị nhất là học cách lái xe một chiếc TF-X ™ rất đơn giản: bạn sẽ có thể làm điều đó chỉ sau vài giờ!
    Translate
    3. Listen again and answer the following questions.
    1. What is the name of the vehicle?
    2. How fast can it travel?
    3. In which year was it designed?
    3. Listen again and answer the following questions.
    Answer the following questions
    Hình vẽ
    Bài tập kéo thả chữ
    1. What is the name of the vehicle? => ||The vehicle is called TF-X||. 2. How fast can it travel? => ||It can travel at 300km/h||. 3. In which year was it designed? => ||It was designed in 2013||.
    Translate
    1. Tên của phương tiện là gì? - Phương tiện này được gọi là TF-X. 2. Nó có thể chạy nhanh như thế nào? - Nó có thể đi 300km trên giờ. 3. Nó được thiết kế vào năm nào? - Nó được thiết kế vào năm 2013.
    Translate
    4. Tick (v) the benefits of this vehicle that are mentioned in the recording.
    Ảnh
    4. Tick (v) the benefits of this vehicle that are mentioned in the recording.
    1. It can avoid traffic.
    2. It can avoid bad weather.
    3. It travel fast.
    4. You can invite three of your relatives or friend to travel with you in this vehicle at the same time.
    5. Learning to driver the car is simple.
    Tick (v) the benefits of this vehicle that are mentioned in the recording.
    Hình vẽ
    Ảnh
    1. It can avoid traffic.
    2. It can avoid bad weather.
    3. It travel fast.
    4. You can invite three of your relatives or friend to travel with you in this vehicle at the same time.
    5. Learning to driver the car is simple.
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    WRITING
    5. Write a short paragraph about a future means of transport in this unit. Include both facts and your opinions about the vehicle.
    5. Write a short paragraph about a future means of transport in this unit, include both facts and opinions about the vehicle.
    - name of transport - how it looks - how it functions - what you think about it
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Write a short paragraph about a future means of transport
    Hình vẽ
    Bài tập kéo thả chữ
    ||It is Solar-energy plane. It looks like a normal plane but it has the || ||solar panel on the wings. The panel will catch the sun shine and || ||create the electricity for the plane. It maybe a great invention helping || ||to create the energy and protect environment.||
    6. Swap your writing with your partner. Find which sentences are facts, and which ones are opinions. Do you agree or disagree with your friend’s opinions?
    Ảnh
    6. Swap your writing with your friend. Find which sentences are facts, and which ones are opinions. Do you agree or disagree with your friend’s opinions?
    THE END
    Homework
    Ảnh
    - Learn by heart all the new words. - Prepare for next lesson (find the meaning of the new words in the next lesson) - Do Writing ( workbook) - Redo exercise ( student’sbook)
    Homework
    Goodbye
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
     
    Gửi ý kiến

    ↓ CHÚ Ý: Bài giảng này được nén lại dưới dạng ZIP và có thể chứa nhiều file. Hệ thống chỉ hiển thị 1 file trong số đó, đề nghị các thầy cô KIỂM TRA KỸ TRƯỚC KHI NHẬN XÉT  ↓