Tài nguyên dạy học

Thống kê

  • truy cập   (chi tiết)
    trong hôm nay
  • lượt xem
    trong hôm nay
  • thành viên
  • Sắp xếp dữ liệu

    Chào mừng quý vị đến với website của ...

    Quý vị chưa đăng nhập hoặc chưa đăng ký làm thành viên, vì vậy chưa thể tải được các tài liệu của Thư viện về máy tính của mình.
    Nếu chưa đăng ký, hãy nhấn vào chữ ĐK thành viên ở phía bên trái, hoặc xem phim hướng dẫn tại đây
    Nếu đã đăng ký rồi, quý vị có thể đăng nhập ở ngay phía bên trái.

    Unit 11. Travelling in the Future. Lesson 4. Communication

    Tham khảo cùng nội dung: Bài giảng, Giáo án, E-learning, Bài mẫu, Sách giáo khoa, ...
    Nhấn vào đây để tải về
    Báo tài liệu có sai sót
    Nhắn tin cho tác giả
    (Tài liệu chưa được thẩm định)
    Nguồn: http://soanbai.violet.vn/
    Người gửi: Thư viện tham khảo (trang riêng)
    Ngày gửi: 09h:16' 07-03-2016
    Dung lượng: 11.6 MB
    Số lượt tải: 1
    Số lượt thích: 0 người
    Công ty Cổ phần Mạng giáo dục Bạch Kim - 27 Huỳnh Thúc Kháng, Đống Đa, Hà Nội
    Trang bìa
    Trang bìa:
    Unit 11. Travelling in the Future Lesson 4. Communication * Introduce
    1. Objectives:
    Objectives *By the end of the lesson, Ss can: - Talk about traffic problems and give solutions - Developing Ss’ reading and speaking skills. - Vocabulary: the solutions to transport problems. 2. See and discuss:
    See a video about transport problems and discuss them with the class. Discussion:
    1. What problems with transport did you see? 2. What solutions do you give? 3. What is a bad experience of yours about using a particular means of transport? Discussion: I- Extra vocabulary
    1. New words:
    1. New words Metro (n): tàu điện ngầm (đi trong thành phố) Skytrain (n): tàu trên không Gridlocked (n): kẹt cứng, tắc nghẽn giao thông 2. Checking vocab: matching game :
    Matching II- Communication
    1. Discuss with partner:
    1. What problems with transport do you have? With a partner, discuss and make a list. Suggested answer:
    1. What problems with transport do you have? With a partner, discuss and make a list. - Accident transport and the congestion of traffic - The roads are too narrow - Many pot-holes can appear everywhere - Poor awareness of traffic participants: driving after drinking wine not wearing helmets conducting motorbike races on the road people don`t obey the traffic lights or signs 2. Read the paragraph:
    2. Now read this case study and article about transport problems in Wonderland. Underline all the problems you can find. Wonderland is the planet`s biggest city without a metro system or skytrain! This city, of 26 million people, is getting more and more gridloked. Every day over 1000 cars new add to the traffic . The city is facing serious pollution problems. There are fewer buses than there used to be, and almost 10 million cars drive in and around Wonderland every day! Read the paragraph:
    2. Now read this case study and article about transport problems in Wonderland. Underline all th problems you can find. `Yes, that bicycle is mine. I used to drive to work. But it took 2 hours! Now I ride a bicycle. The traffic is so bad that cycling has become quicker! But, the pollution is very bad from all the cars. I don`t know what I`ll do in the future!` Adri Prakoso, Wonderland Suggested answers:
    Suggested answers: Underline all the problems you can find. Biggest city without a metro of skytrain. The city is getting gridlocked There are too many cars (10 million in traffic every day) and more cars are coming Serious pollution Fewer buses It takes too long to drive in the city 3. Work in groups:
    3. In groups, think of a future means of transport that will help people in Wonderland. Brainstorm your ideas below. Means of transport What kind of energy will it use? How many people can it transport? Where can people use it? What technology will it use? What will it look like? Suggested answers:
    Nuclear-Powered Cars 4. Present your solutions:
    4. Present your solutions to the class. As you listen to other groups, write your commnets in the table below. Group name Interesting idea? (1-5) Does it answer the problem? (1-5) Favourite part? (make a not) *The end
    1. Homework:
    Homework Learn new vocabulary by heart Do exercise part in workbook Prepare next lesson: (Skill 1) 2. The end:
     
    Gửi ý kiến

    ↓ CHÚ Ý: Bài giảng này được nén lại dưới dạng ZIP và có thể chứa nhiều file. Hệ thống chỉ hiển thị 1 file trong số đó, đề nghị các thầy cô KIỂM TRA KỸ TRƯỚC KHI NHẬN XÉT  ↓