Tài nguyên dạy học

Thống kê

  • truy cập   (chi tiết)
    trong hôm nay
  • lượt xem
    trong hôm nay
  • thành viên
  • Sắp xếp dữ liệu

    Chào mừng quý vị đến với website của ...

    Quý vị chưa đăng nhập hoặc chưa đăng ký làm thành viên, vì vậy chưa thể tải được các tài liệu của Thư viện về máy tính của mình.
    Nếu chưa đăng ký, hãy nhấn vào chữ ĐK thành viên ở phía bên trái, hoặc xem phim hướng dẫn tại đây
    Nếu đã đăng ký rồi, quý vị có thể đăng nhập ở ngay phía bên trái.

    Review 4. Unit 10, unit 11, unit 12. Lesson 1. Language

    Tham khảo cùng nội dung: Bài giảng, Giáo án, E-learning, Bài mẫu, Sách giáo khoa, ...
    Nhấn vào đây để tải về
    Báo tài liệu có sai sót
    Nhắn tin cho tác giả
    (Tài liệu chưa được thẩm định)
    Nguồn:
    Người gửi: Hỗ Trợ Thư Viện Violet
    Ngày gửi: 10h:49' 04-12-2019
    Dung lượng: 2.7 MB
    Số lượt tải: 1
    Số lượt thích: 0 người
    REVIEW 4. UNIT 10-11-12. LESSON 1. LANGUAGE
    Trang bìa
    Trang bìa
    Ảnh
    Ảnh
    REVIEW 4 (Unit 10-11-12)
    Lesson 1: Language
    (Pronunciation - Vocabulary - Grammar - Everyday English)
    WARM-UP
    Objectives
    Ảnh
    - Revise pronunciation, vocabulary, grammar, everyday English you have practised in Units 10-11-12 - Review skills: reading, speaking, listening and writing they have learnt from units 10-11-12 by doing exercises. - Do the task in the student book
    Objectives
    Content of lesson
    Ảnh
    I. PRONUNCIATION
    II. VOCABULARY
    III. GRAMMAR
    IV. EVERYDAY ENGLISH
    LANGUAGE
    I. PRONUNCIATION
    1. Draw rising or falling arrows to illustrate the correct tones, then listen and practise saying the sentences.
    1. Draw rising or falling arrows to illustrate the correct tones, then listen and practise saying the sentences.
    A:
    What do the astronauts do while they are aboard the ISS?
    B:
    They keep the station in good condition, and do science experiments.
    A:
    Sounds hard!
    B:
    Not at all!
    A:
    They don’t have ‘weekends’?
    B:
    They do.
    A:
    What do they do during their ‘weekends’?
    B:
    They do various things like watching movies, playing music, reading books, and talking to their families.
    Draw rising or falling arrows to illustrate the correct tones
    Hình vẽ
    Bài tập kéo thả chữ
    A: What do the astronauts do while they are aboard the ISS? ||↘|| B: They keep the station in good condition||↗||, and do science experiments ||↘||. A: Sounds hard||↗||! B: Not at all||↘||! A: They don’t have ‘weekends’||↗||? B: They do||↘||. A: What do they do during their ‘weekends’||↘||? B: They do various things like watching movies||↗||, playing music||↗||, reading books||↗||, and talking to their families||↘||.
    Listen and practise saying the sentences.
    Hình vẽ
    A:
    What do the astronauts do while they are aboard the ISS (↘)?
    B:
    They keep the station in good condition (↗), and do science experiments (↘).
    A:
    Sounds hard(↗)!
    B:
    Not at all (↘)!
    A:
    They don’t have ‘weekends’(↗)?
    B:
    They do (↘).
    A:
    What do they do during their ‘weekends’(↘)?
    B:
    They do various things like watching movies(↗), playing music(↗), reading books(↗), and talking to their families (↘).
    2. Draw arrows to illustrate the feelings and opinions of A and B. Then listen and repeat the conversation, paying attention to the tones.
    2. Draw arrows to illustrate the feelings and opinions of A and B. Then listen and repeat the conversation, paying attention to the tones.
    A:
    In the near future, we will mostly learn online.
    B:
    Incredible! But we will still have actual classrooms, won’t we?
    A:
    Sure. But teachers will no longer be knowledge providers.
    B:
    Really?
    A:
    They will be guides, or facilitators.
    B:
    Superb! What about the students’ roles?
    A:
    They’ll be more responsible for their own learning, I think.
    B:
    Amazing! And they will make their own decisions?
    A:
    Absolutely right!
    Draw arrows to illustrate the feelings and opinions of A and B
    Hình vẽ
    Bài tập kéo thả chữ
    A: In the near future, we will mostly learn online. B: Incredible ||(↘)||! But we will still have actual classrooms, won’t we ||(↗)||? A: Sure||(↘)||. But teachers will no longer be knowledge providers||(↘)||. B: Really||(↗)||? A: They will be guides||(↗)||, or facilitators||(↘)||. B: Superb||(↘)|| What about the students’ roles||(↘)||? A: They’ll be more responsible for their own learning, I think. B: Amazing||(↘)||! And they will make their own decisions||(↗)||? A: Absolutely ||(↘)||right||(↘)||!
    Listen and repeat the conversation, paying attention to the tones.
    Hình vẽ
    A:
    In the near future, we will mostly learn online.
    B:
    Incredible (↘)! But we will still have actual classrooms, won’t we (↗)?
    A:
    Sure(↘). But teachers will no longer be knowledge providers(↘).
    B:
    Really(↗)?
    A:
    They will be guides(↗), or facilitators(↘).
    B:
    Superb (↘)! What about the students’ roles(↘)?
    A:
    They’ll be more responsible for their own learning, I think.
    B:
    Amazing(↘)! And they will make their own decisions(↗)?
    A:
    Absolutely (↘)right (↘)!
    II. VOCABULARY
    3. Change the form of the verbs provided to complete the sentences.
    3. Change the form of the verbs provided to complete the sentences.
    1. In the future, teachers will be _______ rather than knowledge providers.(FACILITATE) 2. With rapid scientific _______ , people will soon be able to inhabit other planets.( DEVELOP) 3. To become a skilled repairman, you need some special vocational _______.(TRAIN) 4. This morning’s _______ of the space shuttle has been delayed. (LAUNCH) 5. He had been an _______ salesman before he decided to set up his own business. ( EXPERIENCE) 6. We will be responsible for our studies, so our teacher won’t have to check _______.(ATTEND) 7. In our vocational training course, students will be the of _______ their own work. (EVALUATE) 8. There were over one hundred _______ at the forum.(PARTICIPATE)
    Change the form of the verbs provided to complete the sentences.
    Hình vẽ
    Bài tập kéo thả chữ
    1. In the future, teachers will be ||facilitators|| rather than knowledge providers.(FACILITATE) 2. With rapid scientific ||development||, people will soon be able to inhabit other planets.( DEVELOP) 3. To become a skilled repairman, you need some special vocational ||training||.(TRAIN) 4. This morning’s ||launch|| of the space shuttle has been delayed. (LAUNCH) 5. He had been an ||experienced|| salesman before he decided to set up his own business. ( EXPERIENCE) 6. We will be responsible for our studies, so our teacher won’t have to check ||attendance||.(ATTEND) 7. In our vocational training course, students will be the of ||evaluators|| their own work. (EVALUATE) 8. There were over one hundred ||participants|| at the forum.(PARTICIPATE)
    Translate
    Translate
    1. Trong tương lai giáo viên sẽ là người hỗ trợ thay vì là người cung cấp kiến thức. 2. Với sự phát triển nhanh chóng của khoa học con người sẽ sớm có thể sinh sống ở hành tinh khác. 3. Để trở thành một thợ sữa máy khéo tay bạn cần đào tạo nghề nghiệp đặc biệt. 4. Việc phóng tàu không gian sáng nay đã được hoãn lại. 5. Ông ấy đã từng là một nhân viên bán hàng dày dặn kinh nghiệm trước khi tự thành lập công ty riêng. 6. Chúng ta sẽ tự có trách nhiệm với việc học tập của mình, giáo viên sẽ không phải điểm danh. 7. Trong khóa đào tạo nghề mỗi học viên sẽ là người tự đánh giá công việc của mình. 8. Có hơn một trăm người tham gia diễn đàn.
    4. Complete each sentence with a phrase in the box.
    Ảnh
    1. My mother chooses to _______ instead of a nine-to-five job so that she can have more time for us in the morning. 2. Without a good _______ , you may be helpless when you are lost on a totally new planet. 3. Men used to be the breadwinners in our country, but now women go to work and many of them_______. 4. Those students had to________ before they became successful physicists. 5. Things have changed! Our teacher only checks attendance________. 6. There are numerous jobs in tourism and hospitality for you to choose. ________! 7. Students can expect to be more successful if they have a _______ for their own learning. 8. In the modern world, women seem to have _______ , both at home and at work.
    4. Complete each sentence with a phrase in the box.
    once in a blue moon the sky’s the limit sense of direction work flexitime sense of responsibility burn the midnight oil mountains of work make a bundle
    Complete each sentence with a phrase in the box.
    Hình vẽ
    Bài tập kéo thả chữ
    1. My mother chooses to ||work flexitime|| instead of a nine-to-five job so that she can have more time for us in the morning. 2. Without a good ||sense of direction||, you may be helpless when you are lost on a totally new planet. 3. Men used to be the breadwinners in our country, but now women go to work and many of them ||make a bundle||. 4. Those students had to ||burn the midnight oil|| before they became successful physicists. 5. Things have changed! Our teacher only checks attendance ||once in a blue moon||. 6. There are numerous jobs in tourism and hospitality for you to choose. ||The sky's the limit||! 7. Students can expect to be more successful if they have a ||sense of responsibility|| for their own learning. 8. In the modern world, women seem to have ||mountains of work||, both at home and at work.
    Translate
    Translate
    1. Mẹ tôi chọn làm việc ca linh hoạt thay vì làm giờ hành chính để có nhiều thời gian hơn cho chúng tôi hơn vào buổi sáng. 2. Không có khả năng định hướng tốt, bạn có thể vô dụng khi hoàn toàn thất lạc ở hành tinh mới. 3. Đàn ông đã từng là trụ cột tài chính ở đất nước chúng ta, nhưng ngày nay phụ nữ cũng đi làm và nhiều người còn kiếm được rất nhiều tiền. 4. Những sinh viên này phải làm việc cật lực trước khi trở thành những nhà vật lý thành công. 5. Mọi thứ đã thay đổi! Giáo viên không thường xuyên điểm danh nữa. 6. Có nhiều công việc trong ngành du lịch và ngoại giao cho ban lựa cho. Bạn có thể đạt được vô hạn. 7. Học sinh được kỳ vọng thành công hơn nếu chúng có trách nhiệm với việc học tập của mình hơn. 8. Trong thế giới hiện đại, phụ nữ có cả núi việc cả ở nhà và đi làm.
    III. GRAMMAR
    5. Put the verbs in brackets into the infinitive or -ing form.
    5. Put the verbs in brackets into the infinitive or -ing form.
    1. What kind of food do astronauts avoid ______ (eat)? 2. Which roles are women expected ______ (play) in the future? 3. She began ______ (work) as a biologist three years ago. 4. Students tend ______ (be) more responsible for their studies. 5. Men no longer mind ______ (do) housework. 6. Women have attempted ______ (share) the financial burden with their spouses. 7. Astronauts never forget ______ (float) around in the weightless environment. 8. He stopped ______ (check) attendance as his students are hard-working.
    Put the verbs in brackets into the infinitive or -ing form.
    Bài tập kéo thả chữ
    1. What kind of food do astronauts avoid ||eating|| (eat)? 2. Which roles are women expected ||to play|| (play) in the future? 3. She began ||to work/working||(work) as a biologist three years ago. 4. Students tend ||to be||(be) more responsible for their studies. 5. Men no longer mind ||doing||(do) housework. 6. Women have attempted ||to share||(share) the financial burden with their spouses. 7. Astronauts never forget ||floating|| (float) around in the weightless environment. 8. He stopped ||checking|| (check) attendance as his students are hard-working.
    Hình vẽ
    Translate
    Translate
    1. Các phi hành gia tránh loại thức ăn nào? 2. Phụ nữ sẽ đóng vai trò nào trong tương lai? 3. Cô ấy bắt đầu làm việc như là một nhà sinh học cách đây 3 năm. 4. Học sinh có xu hướng có trách nhiệm hơn với việc học của chúng. 5. Đàn ông không còn ngại làm việc nhà nữa. 6. Phụ nữ nỗ lực chia sẻ gánh nặng tài chính với chồng của họ. 7. Các nhà phi hành gia chưa bao giờ quên việc bay lơ lửng trong môi trường không trọng lực. 8. Anh ấy ngừng điểm danh vì học sinh của anh ấy đang rất chăm chỉ.
    6. Rewrite the pairs of sentences as one sentence using a defining or non-defining relative clause.
    1. My grandfather used to be an astronaut. He has been retired for ten years now. → My grandfather, _______________________________ . 2. The spacecraft is called Vostok 3KA. It took Yuri Gagarin into space. → The spacecraft________________________________ . 3. She likes her father’s career. Her father pursued this career all his life. →She likes ____________________________________ . 4. He admires the teacher. That teacher initiated building the school library. → He admires__________________________________ . 5. I work for a man.The man’s farm covers thousands of acres. → I work______________________________________ . 6. Students will have to make their own learning decisions. This will be hard for many of them. →Students ___________________________________ .
    6. Rewrite the pairs of sentences as one sentence using a defining or non-defining relative clause.
    Rewrite the pairs of sentences as one sentence using a defining or non-defining relative clause.
    Bài tập kéo thả chữ
    1. My grandfather used to be an astronaut. He has been retired for ten years now. → My grandfather,||who has been retired for ten years now, used to be an astronaut||. 2. The spacecraft is called Vostok 3KA. It took Yuri Gagarin into space. → The spacecraft ||which/that took Yuri Gagarin into space is called Vostok 3KA||. 3. She likes her father’s career. Her father pursued this career all his life. → She likes ||the career which/that her father pursued all his life||. 4. He admires the teacher. That teacher initiated building the school library. → He admires ||the teacher who initiated building the school library||. 5. I work for a man.The man’s farm covers thousands of acres. → I work ||for a man whose farm covers thousands of acres||. 6. Students will have to make their own learning decisions. This will be hard for many of them. → Students ||will have to make their own learning decisions, which will be hard|| ||for many of them||.
    Hình vẽ
    Translate
    Translate
    1. Ông của tôi từng là phi hành gia. Ông đã nghỉ hưu mười năm nay. ➞ Ông tôi, người đã nghỉ hưu mười năm nay, từng là phi hành gia. 2. Tàu vũ trụ được gọi là Vostok 3KA. Nó đã đưa Yuri Gagarin vào không gian. ➞ Tàu vũ trụ cái mà đã đưa Yuri Gagarin vào không gian được gọi là Vostok 3KA . 3. Cô thích sự nghiệp của cha mình. Cha cô theo đuổi nghề này suốt cuộc đời. ➞ Cô thích sự nghiệp cái mà cha cô theo đuổi suốt cuộc đời của ông. 4. Anh ta ngưỡng mộ giáo viên. Giáo viên đó đã bắt đầu xây dựng thư viện trường. ➞ Anh ngưỡng mộ giáo viên người đã bắt đầu xây dựng thư viện trường. 5. Tôi làm việc cho một người đàn ông. Trang trại của người đàn ông có hàng ngàn mẫu. ➞ Tôi làm việc cho một người đàn ông người mà có trang trại hàng ngàn mẫu. 6. Học sinh sẽ phải đưa ra quyết định học tập riêng của mình. Điều này sẽ rất khó khăn đối với nhiều người trong số họ. ➞ Học sinh sẽ phải đưa ra quyết định học tập của mình, điều mà sẽ rất khó khăn đối với nhiều người trong số họ.
    IV. EVERYDAY ENGLISH
    7. Choose the most suitable expression to complete each of the short dialogues.
    Hình vẽ
    1. A: I’m afraid I won’t choose the right job. B:________! Why don’t you ask your parents for advice? 2. A: Can you believe that we will inhabit Mars in 20 years? B: ________. But it is possible. 3. A: There will only be online classes. B: ________. We will still have actual classes. 4. A: I’ve been asked to come for a job interview. B: ________! You’ll do well. 5. A: Space Adventures, an American company, has flown individuals to the International Space Station. B: ________! I may have to save up for that.
    7. Choose the most suitable expression to complete each of the short dialogues.
    Sounds interesting
    I am not so sure about that
    That’s not entirely true
    Cool
    No worries
    Choose the most suitable expression to complete each of the short dialogues.
    Hình vẽ
    Bài tập kéo thả chữ
    1. A: I’m afraid I won’t choose the right job. B:||No worries||! Why don’t you ask your parents for advice? 2. A: Can you believe that we will inhabit Mars in 20 years? B: ||I am not so sure about that||. But it is possible. 3. A: There will only be online classes. B:||That's not entirely true||. We will still have actual classes. 4. A: I’ve been asked to come for a job interview. B: ||Cool||! You’ll do well. 5. A: Space Adventures, an American company, has flown individuals to the International Space Station. B: ||Sounds interesting||! I may have to save up for that.
    Translate
    1. A: Tôi e rằng tôi sẽ không chọn được nghề phù hợp. B: Đừng lo lắng! Tại sao bạn không xin lời khuyên của bố mẹ bạn? 2. A: Bạn coa thể tin rằng chúng ta sẽ sống trên sao hỏa trong 20 năm nữa không? B: Tôi không chắc về điều đó. Nhưng điều đó có thể. 3. A: Sẽ chỉ còn những lớp học trực tuyến. B: Điều đó không hoàn toàn đúng. Chúng ta sẽ có những lớp học thật. 4. A: Tôi đã được gọi phỏng vấn. B: Thật tuyệt! Bạn sẽ làm tốt. 5. A: Space Adventures, một công ty Mỹ, đã chở những cá nhân đến trạm không gian quốc tế. B: Nghe hấp dẫn quá! Tôi có thể tiết kiệm tiền cho nó.
    Translate
    THE END
    Homework
    Ảnh
    - Learn by heart the structures
    - Rewrite the exercises into the notebooks
    - Prepare for 1-period test
    Homework
    Goodbye
    Ảnh
    Thanks for your attention
    Good bye. See you again!
     
    Gửi ý kiến

    ↓ CHÚ Ý: Bài giảng này được nén lại dưới dạng ZIP và có thể chứa nhiều file. Hệ thống chỉ hiển thị 1 file trong số đó, đề nghị các thầy cô KIỂM TRA KỸ TRƯỚC KHI NHẬN XÉT  ↓