Tài nguyên dạy học

Thống kê

  • truy cập   (chi tiết)
    trong hôm nay
  • lượt xem
    trong hôm nay
  • thành viên
  • Sắp xếp dữ liệu

    Chào mừng quý vị đến với website của ...

    Quý vị chưa đăng nhập hoặc chưa đăng ký làm thành viên, vì vậy chưa thể tải được các tài liệu của Thư viện về máy tính của mình.
    Nếu chưa đăng ký, hãy nhấn vào chữ ĐK thành viên ở phía bên trái, hoặc xem phim hướng dẫn tại đây
    Nếu đã đăng ký rồi, quý vị có thể đăng nhập ở ngay phía bên trái.

    Review 4. (10-11-12). Lesson 1. Language

    Tham khảo cùng nội dung: Bài giảng, Giáo án, E-learning, Bài mẫu, Sách giáo khoa, ...
    Nhấn vào đây để tải về
    Báo tài liệu có sai sót
    Nhắn tin cho tác giả
    (Tài liệu chưa được thẩm định)
    Nguồn:
    Người gửi: Hỗ Trợ Thư Viện Violet
    Ngày gửi: 16h:49' 21-10-2019
    Dung lượng: 2.7 MB
    Số lượt tải: 1
    Số lượt thích: 0 người
    Review 4. (10-11-12). Lesson 1. Language
    Trang bìa
    Trang bìa
    Ảnh
    REVIEW 4: (10-11-12)
    LESSON 1: LANGUAGE
    (Pronunciation - Vocabulary - Grammar - Everyday English)
    Ảnh
    INTRODUCE
    Objectives
    Ảnh
    * By the end of this lesson, students can: - Revise pronunciation, vocabulary, grammar, everyday English about Sources of Energy, Travelling in the Future, An Overcrowded World. - Review skills: reading, speaking, listening and writing they have learnt from unit 10-11-12 by doing exercises.
    Objectives
    Content of lesson
    Ảnh
    I. PRONUNCIATION
    II. VOCABULARY
    III. GRAMMAR
    IV. EVERYDAY ENGLISH
    I. PRONUNCIATION
    1. Listen to the conversation and mark the rising (R) or falling (F) intonation for each question.
    1. Listen to the conversation and mark the rising (R) or falling (F) intonation for each question.
    Nick:
    Phong. The idea of riding to school on a monowheel is so exciting.
    Phong:
    What's a monowheel?
    Nick:
    It's a single wheel bike.
    Phong:
    Single-wheel? How do you ride it?
    Nick:
    You just sit inside the wheel and pedal.
    Phong:
    Hm...! Is it easy to fall?
    Nick:
    I suppose so, but you should take adventures, shouldn't you?
    Phong:
    No, not me. Why do you like it?
    Nick:
    Can't you imagine? I can see people looking at me with admiration. Wow!
    Ảnh
    Mark the rising (R) or falling (F) intonation for each question
    Hình vẽ
    Nick:
    Phong. The idea of riding to school on a monowheel is so exciting.
    Phong:
    What's a monowheel ?
    Nick:
    It's a single wheel bike.
    Phong:
    Single-wheel? How do you ride it?
    Nick:
    You just sit inside the wheel and pedal.
    Phong:
    Hm...! Is it easy to fall?
    Nick:
    I suppose so, but you should take adventures, shouldn't you?
    Phong:
    No, not me. Why do you like it?
    Nick:
    Can't you imagine? I can see people looking at me with admiration. Wow!
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Listen again and repeat
    Hình vẽ
    Nick:
    Phong. The idea of riding to school on a monowheel is so exciting.
    Phong:
    What's a monowheel ?
    Nick:
    It's a single wheel bike.
    Phong:
    Single-wheel? How do you ride it?
    Nick:
    You just sit inside the wheel and pedal.
    Phong:
    Hm...! Is it easy to fall?
    Nick:
    I suppose so, but you should take adventures, shouldn't you?
    Phong:
    No, not me. Why do you like it?
    Nick:
    Can't you imagine? I can see people looking at me with admiration. Wow!
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Translate
    Translate
    Nick:
    Phong, ý kiến đạp xe một bánh đến trường thật thú vị.
    Phong:
    Xe một bánh là gì ?
    Nick:
    Nó là xe đạp một bánh.
    Phong:
    Một bánh? Làm sao cậu lái nó được?
    Nick:
    Bạn vừa ngồi bên trong bánh xe và đạp thôi.
    Phong:
    Hum... Có dễ ngã không?
    Nick:
    Mình nghĩ là thế, nhưng cậu nên khám phá thử không nhỉ?
    Phong:
    Không phải mình. Tại sao cậu thích nó vậy?
    Nick:
    Cậu có thể tưởng tượng không? Minh có thể thấy mọi người nhìn mình đầy ngưỡng mộ. Ồ!
    II. VOCABULARY
    2. Form a suitable word from the word in brackets to fill the sentences
    2. Form a suitable word from the word stem to fill the sentences.
    Ảnh
    1. Have you found a ____________ to that math problem? 2. Natural sources cannot provide enough energy to support this ________ world. 3. Do you know that we have ______ cars? They don’t need a driver. 4. Of all the __________ in the world, which one do you like best? 5. Playing outside is __________ than staying inside.
    solve crowd drive invent health
    Fill the sentences use a suitable word from the word stem
    Bài tập kéo thả chữ
    1. Have you found a ||solution|| to that math problem? (solve) 2. Natural sources cannot provide enough energy to support this ||overcrowded|| world. (crowd) 3. Do you know that we have ||driverless|| cars? They don't need a driver. (drive) 4. Of all the ||inventions|| in the world, which one do you like the best? (invent) 5. Playing outside is ||healthier|| than staying inside. (health)
    Hình vẽ
    Translate
    Translate
    1. Bạn đã tìm được giải pháp cho bài toán đó chưa? 2. Những nguồn tự nhiên không thể cung cấp đủ năng lượng để hỗ trợ thế giới đông đúc này. 3. Bạn có biết chúng ta có xe không người lái chưa? Chúng không cần tài xế. 4. Những phát minh trên thế giới, cái nào bạn thích nhất? 5. Chơi bên ngoài tốt cho sức khỏe hơn là chơi bên trong nhà.
    3. Choose the best answer
    3. Choose the best answer to complete sentences
    1. In Mongolia, dung is a kind of _______ . People use it for cooking and heating.
    A. energy source B. footprint C. accommodation
    2. To save money, we learn to _______ some daily products like coca cola bottles.
    A. keep B. reuse C. produce
    3. In the green future, vehicles will be powered by _______ .
    A. solar energy B. coal C. gas
    4. I am dreaming of a _______ . which can take me to another place in seconds in any weather.
    A. three-wheel bicycle B. teleporter C. sports car
    5. Clean water which is _______ through pipes is called piped water.
    A. suppllied B. given C. run
    Number 1
    Bài tập trắc nghiệm
    1. In Mongolia, dung is a kind of ______. People use it for cooking and heating.
    A. energy source
    B. footprint
    C. accommodation
    Ảnh
    Hình vẽ
    Number 2
    Bài tập trắc nghiệm
    2. To save money, we learn to _____ some daily products like coca cola bottles.
    A. keep
    B. reuse
    C. produce
    Hình vẽ
    Number 3
    Bài tập trắc nghiệm
    3. In the green future, vehicles will be powered by _____.
    A. solar energy
    B. coal
    C. gas
    Hình vẽ
    Number 4
    Bài tập trắc nghiệm
    4. I am dreaming of a ______, which can take me to another place in seconds in any weather.
    A. three-wheel bicycle
    B. telepoter
    C. sports car
    Ảnh
    Hình vẽ
    Number 5
    Bài tập trắc nghiệm
    5. Clean water which is ______ through pipes is called piped water.
    A. suppllied
    B. given
    C. run
    Ảnh
    Hình vẽ
    Translate
    Translate
    1. Ở Mông Cổ, phân là một loại năng lượng. Người ta sử dụng nó để nấu và sưởi ấm. 2. Để tiết kiệm tiền, chúng ta học cách sử dụng lại những sản phẩm hàng ngày như chai coca cola. 3. Trong tương lai xanh, xe cộ sẽ được truyền điện từ năng lượng mặt trời. 4. Tôi đang mơ về một cổng dịch chuyển tức thời, mà có thể đưa tôi đến một nơi khác trong vài giây ở bất kỳ khí hậu nào. 5. Nước sạch mà được cung cấp qua đường ống được gọi là nước ống.
    III. GRAMMAR
    4. Complete the sentences
    4. Use the verbs in brackets in the future simple active (will do) or the future simple passive (will be done) to complete the sentences.
    1. Children __________ to school in a jet pack. (fl y) 2. Solar panels __________ to produce energy. (use) 3. All the slums in this area __________ for new multi-storey buildings. (demolish) 4. We ________________ robots to help us with some our housework. (have) 5. I hope someone __________ a machine to do homework for me. (invent)
    Complete the sentences Use the verbs in brackets
    Bài tập kéo thả chữ
    1. Children (fly) ||will fly|| to school in a jet pack. 2. Solar panels (use) ||will be used|| to produce energy. 3. All the slums in this area (demolish) ||will be demolished|| for new multi-storey buildings. 4. We (have) ||will have|| robots to help us with some our housework. 5. I hope someone (invent)||will invent|| a machine to do homework for me.
    Hình vẽ
    Translate
    Translate
    1. Trẻ em sẽ bay đến trường bằng động cơ phản lực mini (túi bay). 2. Những tấm pin mặt trời sẽ được dùng để sản xuất năng lượng. 3. Tất cả khu ổ chuột trong khu vực này sẽ đi phá bỏ để xây những tòa nhà nhiều tầng. 4. Chúng ta sẽ có người máy để giúp chúng ta làm việc nhà. 5. Tôi hy vọng ai đó sẽ phát minh ra một cỗ máy mà làm việc nhà cho tôi.
    IV. EVERYDAY ENGLISH
    5. Put the sentences in the right order to form a conversation.
    5. Put the sentences in the right order to form a conversation
    a. On a tree?
    b. Maybe. But that's my DREAM.
    c. Phong, tell me your dream.
    d. Slow but you can save energy. And my house is not far from school.
    e. And... will you still go to school?
    f. Sure. But not on a crowded bus. I'll pedal to school on a monowheel.
    g. I will have a small wooden house on a tree.
    h. A monowheel is slow.
    i. Yes, where I can be away from noise and I can hear birds singing.
    j. You sound unrealistic.
    ______
    ______
    ______
    ______
    ______
    ______
    ______
    ______
    ______
    ______
    Ảnh
    Put the sentences in the right order to form a conversation
    Bài tập kéo thả chữ
    ||3|| a. On a tree? ||10|| b. Maybe. But that’s my DREAM. 1- c. Phong, tell me your dream. ||8|| d. Slow but you can save energy. And my house is not far from school. ||5|| e. And ... will you still go to school? ||6|| f. Sure. But not on a crowded bus. I’ll pedal to school on a monowheel. ||2|| g. I will have a small wooden house on a tree. ||7|| h. A monowheel is slow. ||4|| i. Yes, where I can be away from noise and I can hear birds singing. ||9|| j. You sound unrealistic.
    Hình vẽ
    Read the conversation
    Nick:
    Phong, tell me your dream.
    Phong:
    I will have a small wooden house on a tree.
    Nick:
    On a tree?
    Phong:
    Yes, where I can be away from noise and I can hear birds singing.
    Nick:
    And... will you still go to school?
    Phong:
    Sure. But not on a crowded bus. I'll pedal to school on a monowheel.
    Nick:
    A monowheel is slow.
    Phong:
    Slow but you can save energy. And my house is not far from school.
    Nick:
    You sound unrealistic.
    Phong:
    Maybe. But that's my DREAM.
    Hình vẽ
    Translate
    Translate
    Nick:
    Phong ơi. Kể cho tớ nghe ước mơ của cậu đi.
    Phong:
    Tớ sẽ xây một căn nhà gỗ nhỏ trên cây.
    Nick:
    Trên cây à?
    Phong:
    Đúng vậy. Ở đấy tớ có thể tránh xa tiếng ồn ào và nghe tiếng chim hót.
    Nick:
    Thế bạn vẫn đi học chứ?
    Phong:
    ương nhiên. Nhưng không phải đi trên một chiếc xe bus đông nghẹt. Tớ sẽ đạp xe đến trường trên chiếc xe một bánh.
    Nick:
    Xe một bánh chậm lắm.
    Phong:
    Chậm nhưng tiết kiệm nhiên liệu. Và nhà tớ không quá xa trường học.
    Nick:
    Bạn nói nghe có vẻ không được thực tế cho lắm.
    Phong:
    Có thể. Nhưng đó là giấc mơ của tớ mà.
    THE END
    Homework
    Ảnh
    - Review unit 10-11-12 - Do exercises in workbook. - Prepare: Review 4: Skills
    Homework
    The end
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
     
    Gửi ý kiến

    ↓ CHÚ Ý: Bài giảng này được nén lại dưới dạng ZIP và có thể chứa nhiều file. Hệ thống chỉ hiển thị 1 file trong số đó, đề nghị các thầy cô KIỂM TRA KỸ TRƯỚC KHI NHẬN XÉT  ↓