Tài nguyên dạy học

Thống kê

  • truy cập   (chi tiết)
    trong hôm nay
  • lượt xem
    trong hôm nay
  • thành viên
  • Sắp xếp dữ liệu

    Chào mừng quý vị đến với website của ...

    Quý vị chưa đăng nhập hoặc chưa đăng ký làm thành viên, vì vậy chưa thể tải được các tài liệu của Thư viện về máy tính của mình.
    Nếu chưa đăng ký, hãy nhấn vào chữ ĐK thành viên ở phía bên trái, hoặc xem phim hướng dẫn tại đây
    Nếu đã đăng ký rồi, quý vị có thể đăng nhập ở ngay phía bên trái.

    Unit 04. Music and Arts. Lesson 4. Communication

    Tham khảo cùng nội dung: Bài giảng, Giáo án, E-learning, Bài mẫu, Sách giáo khoa, ...
    Nhấn vào đây để tải về
    Báo tài liệu có sai sót
    Nhắn tin cho tác giả
    (Tài liệu chưa được thẩm định)
    Nguồn: http://soanbai.violet.vn
    Người gửi: Thư viện tham khảo (trang riêng)
    Ngày gửi: 16h:59' 18-08-2015
    Dung lượng: 17.1 MB
    Số lượt tải: 1
    Số lượt thích: 0 người
    UNIT 04. MUSIC AND ARTS. LESSON 4. COMMUNICATION
    Trang bìa
    Trang bìa
    Ảnh
    UNIT 04. MUSIC AND ARTS
    LESSON 4. COMMUNICATION
    Ảnh
    Ảnh
    * INTRODUCE
    1. Objectives
    Ảnh
    Objectives
    By the end of the lesson, students can: - Give the names of famous musicians, actors, actresses, painter, and music bands. - Practice: Talk/ sing or do other activities related to music and arts.
    2. Let's see a video
    Ảnh
    I. PRESENTATION
    * Extra vocabulary
    Extra vocabulary
    - composer (n):
    nhà soạn nhạc
    - originate (v):
    bắt đầu, khởi đầu
    - anthem (n):
    bài quốc ca
    - curriculum (n):
    chương trình giảng dạy
    - academic( adj):
    thuộc trường cao đẳng, đại học
    - compulsory (adj):
    ép buộc, bắt buộc
    - unimportant (adj):
    không quan trọng
    * Read the vocabulary
    - unimportant (adj)
    - compulsory (adj)
    - academic (adj)
    - curriculum (n)
    - anthem (n)
    - originate (v)
    - composer (n)
    Read the vocabulary
    * Checking vocabulary
    Bài tập kéo thả chữ
    Chose meaning right the words to fill in the blank - ||composer|| (n): nhà soạn nhạc ||originate|| (v) : bắt đầu, khởi đầu ||anthem|| (n) : bài quốc ca ||curriculum|| (n) : chương trình giảng dạy ||academic|| (adj) : thuộc trường cao đẳng, đại học ||compulsory|| (adj): ép buộc, bắt buộc ||unimportant|| (adj) : không quan trọng
    II. COMMUNICATION
    1. Music Quiz: What do you know?
    1. Music Quiz: What do you know?
    Work in groups and answer the questions
    Ảnh
    Play game: Who wants to be a millionaire
    Ảnh
    Play game
    Number 1
    Ảnh
    Hình vẽ
    Who is the composer of Viet Nam's national anthem Tien Quan Ca?
    A. Pham Tuyen
    B. Van Cao
    C. Huy Thuc
    D. Phu Quang
    A. Pham Tuyen
    Number 2
    Ảnh
    Hình vẽ
    Which of the following is Korean?
    A. Mua sap
    B. Ballet
    C. Gangnam Style
    D. Opera
    C. Gangnam Style
    Number 3
    Ảnh
    Hình vẽ
    Who is famous fot the song Top of the World?
    A. Karen Carpenter
    B. Celine Dion
    C. Susan Boyle
    D. Justin Bieber
    A. Karen Carpenter
    Number 4
    Ảnh
    Hình vẽ
    Which of the following became a World Heritage in 2009?
    A. Hat Cheo
    B. Cai Luong
    C. Quan ho Bac Ninh
    D. Hat Xoan
    C. Quan ho Bac Ninh
    Number 5
    Ảnh
    Hình vẽ
    Which of the following is sung in the film Titanic?
    A. Que Sera
    B. My Heart Will Go On
    C. Yesterday Once More
    D. One Time
    B. My Heart Will Go On
    Number 6
    Ảnh
    Hình vẽ
    Which of these bands originated in Liverpool, England?
    A. THe Carpenters
    B. The Beatles
    C. ABBA
    D. Maroon 5
    B. The Beatles
    2. Read the following passage. In groups, discuss the questions below.
    2. Read the following passage.
    Today, schools in several countries, are considering the questions of whether subjects like music and arts should be among those in the curriculum. For many people, a good knowledge of music and arts is regarded as a necessity for anyone who wants to be truly educated. Some say that students who are good at music arts actually do better in more academic subjects like maths and science. However, some people see and arts as an umimportant part of education since they don't prepare students for a life of work.
    In groups, discuss the questions below.
    Do you think music and the arts should be compulsory subjects at schools in Viet Nam? Why or Why not?
    Discuss the questions below.
    Discuss the questions below.
    The art and music classes in the schools should be compulsory.
    - Firstly, it will help children to enjoy for some moment, because this lessons are not difficult, which will need some solutions of tasks and so on. - Secondly, from this classes the child can define their hidden talents. - Thirdly, some children can lead their abilities like drawing to the professional ways and this will help them to find their roles in the world.
    The art and music classes in the schools may be optional but not compulsory
    - As I mentioned earlier, making music and art compulsory subject, may take a considerable amount of time and energy of students which otherwise he or she can devote towards main subjects like, Physics, Chemistry, Mathematics, etc. - Devoting time to main subjects is a paramount importance for success in the examinations and future career.
    3. Look at the different subjects below.
    Ảnh
    3. Look at the different subjects below.
    - Music - Dancing - Singing - Painting - Photography.
    In groups, make a list from the most useful to the least useful in the space below. How can the top three subjects on your list help you in other areas of school and life?
    Student's answer.
    * THE END
    1. Homework
    Ảnh
    Homework
    - Learn new vocabulary by heart - Practice talk about music and arts in Vietnam - Do exercises in the workbook - Prepare next lesson: (Skill 1)
    2. The end
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
     
    Gửi ý kiến

    ↓ CHÚ Ý: Bài giảng này được nén lại dưới dạng ZIP và có thể chứa nhiều file. Hệ thống chỉ hiển thị 1 file trong số đó, đề nghị các thầy cô KIỂM TRA KỸ TRƯỚC KHI NHẬN XÉT  ↓