Chào mừng quý vị đến với website của ...
Quý vị chưa đăng nhập hoặc chưa đăng ký làm thành viên, vì vậy chưa thể tải được các tài liệu của Thư viện về máy tính của mình.
Nếu chưa đăng ký, hãy nhấn vào chữ ĐK thành viên ở phía bên trái, hoặc xem phim hướng dẫn tại đây
Nếu đã đăng ký rồi, quý vị có thể đăng nhập ở ngay phía bên trái.
Nếu chưa đăng ký, hãy nhấn vào chữ ĐK thành viên ở phía bên trái, hoặc xem phim hướng dẫn tại đây
Nếu đã đăng ký rồi, quý vị có thể đăng nhập ở ngay phía bên trái.
Unit 9. Festivals Around the World. Lesson 7. Looking back & project
(Tài liệu chưa được thẩm định)
Nguồn:
Người gửi: Hỗ Trợ Thư Viện Violet
Ngày gửi: 16h:34' 21-10-2019
Dung lượng: 8.7 MB
Số lượt tải: 1
Nguồn:
Người gửi: Hỗ Trợ Thư Viện Violet
Ngày gửi: 16h:34' 21-10-2019
Dung lượng: 8.7 MB
Số lượt tải: 1
Số lượt thích:
0 người
Unit 09. Festivals Around the World. Lesson 7. Looking back-project
Trang bìa
Trang bìa
Ảnh
Ảnh
LESSON 7. LOOKING BACK & PROJECT
Ảnh
UNIT 09. FESTIVALS AROUND THE WORLD
WARM-UP
Objectives
Ảnh
Objectives
* By the end of the lesson, students can: - Review the contents of Unit 9: + Vocabulary: use lexical items related to the topic 'Festivals around the world’ + Grammar: use adverbial phrases; H/ Wh-questions + Communication: talk about a festival
A. LOOKING BACK
Content
Ảnh
A. LOOKING BACK
I.
Vocabulary
II.
Grammar
III.
Communication
I. VOCABULARY
1. Rearrange the letters to make reasons for holding festival. Then match them to the pictures of the festivals.
Ảnh
1. Rearrange the letters to make reasons for holding festival. Then match them to the pictures of the festivals.
Ảnh
rlisgieou __________
Ảnh
Ảnh
Ảnh
itiosusuperst __________
Ảnh
Ảnh
Ảnh
1. ______________
2. _____________
3. ______________
4. ______________
onaesls ___________
micus ______________
Rearrange the letters to make reasons for holding festival.
Hình vẽ
Bài tập kéo thả chữ
rlisgieou: ||religious|| onaesls: ||seasonal|| micus: ||music|| itiosusuperst: ||superstitious||
Match the letters to the pictures of the festivals
Hình vẽ
Ảnh
Ảnh
Ảnh
Ảnh
Bài tập kéo thả chữ
1. ||religious|| 2. ||music|| 3. ||superstitious|| 4. ||seasonal||
2. Complete the sentences with the correct form of the words in brackets.
2. Complete the sentences with the correct form of the words in brackets.
1. A lot of ______ and artistic activities are held as part of the Flower Festival in Da Lat. (culture) 2. I saw a ______ of flower floats when I attended the festival last year. (parade) 3. We had a ______ meal on my grandfather’s birthday. (celebrate) 4. The Christmas season is also called the ______ season. (festival) 5. I loved the ______ of folk songs. (perform) 6. There is a special ______ for Japanese girls on March 3rd every year. (celebrate)
Complete the sentences with the correct form of the words in brackets.
Hình vẽ
Bài tập kéo thả chữ
1. A lot of ||cultural|| and artistic activities are held as part of the Flower Festival in Da Lat. (CULUTURE) 2. I saw a ||parade|| of flower floats when I attended the festival last year. (PARADE) 3. We had a ||celebratory|| meal on my grandfather's birthday. (CELEBRATE) 4. The Christmas seasn is also called the ||festive|| season. (FESTIVAL) 5. I loved the ||performance|| of folk songs. (PERFORM) 6. There is a special ||celebration|| for Japanese girls on March latex(3^(rd)) every year. (CELEBRATE)
Translate
Translate
1. Nhiều hoạt động văn hóa và nghệ thuật được tổ chức như là một phần của Lễ hội hoa ở Đà Lạt. 2. Tôi đã xem cuộc trình diễn diễu hành hoa khi tôi tham gia lễ hội hoa năm rồi. 3. Chúng tôi đã có một bữa ăn mừng ngày sinh nhật của ông. 4. Mùa Giáng sinh cũng được gọi là mùa lễ hội. 5. Tôi thích những màn trình diễn bài hát dân gian. 6. Có một lễ kỷ niệm cho những cô gái Nhật vào ngày 3 tháng Ba hàng năm.
II. GRAMMAR
3. Complete each question with a suitable H/Wh- question word. More than one question word may be accepted.
1. Look at this photo! ________ were you doing with the candles? 2. ________ did you stay when you were in Ha Noi? 3. ________ do you pronounce the name of the festival? 4. ________ festival does your brother prefer: the Tesselaar Tulip Festival or the Tulip Time Festival? 5. ________ do people celebrate Diwali? 6. ________ did they arrive in Da Nang? On 29th April?
3. Complete each question with a suitable H/Wh- question word. More than one question word may be accepted.
Complete each question with a suitable H/Wh- question word
Hình vẽ
Bài tập kéo thả chữ
1. Look at this photo! ||What|| were you doing with the candles? 2. ||Where|| did you stay when you were in Ha Noi? 3. ||How|| do you pronounce the name of the festival? 4. ||Which|| festival does your brother prefer: the Tesselaar Tulip Festival or the Tulip Time Festival? 5. ||Where/ When/ How/ Why|| do people celebrate Diwali? 6. ||When|| did they arrive in Da Nang? On 29th April?
Translate
Translate
1. Nhìn vào bức hình này! Bạn đang làm gì với những cây nến vậy? 2. Bạn đã ở chỗ nào khi ra Hà Nội? 3. Bạn phát âm tên của lễ hội như thế nào? 4. Em trai của bạn thích Lễ hội hoa Tulip Tesselaar hơn hay lễ hội Thời gian hoa Tulip? 5. Người ta tổ chức lễ hội Dewali ở đâu/ khi nào/ như thế nào/ để làm gì? 6. Họ đã đến Đà Nẵng khi nào? Vào ngày 29 tháng Tư.
4. Make your own sentences with the adverbial phrases from the box.
4. Make your own sentences with the adverbial phrases from the box.
Ảnh
1. ___________________________________________. 2. ___________________________________________. 3. ___________________________________________. 4. ___________________________________________. 5. ___________________________________________.
in Ho Chi Minh City
last December
to say thanks for what they have
with apricot blossoms
every year
Make the sentences with the adverbial phrases from the box
Hình vẽ
Bài tập kéo thả chữ
1. ||Nguyen Hue flower Street festival is held in Ho Chi Minh City.|| 2. ||They would like to say thanks for what they have from this festival.|| 3. ||I visited this festival last December.|| 4. ||This town is more beautiful with apricot blossoms.|| 5. ||My family come to that festival every year.||
Translate
Translate
1. Lễ hội đường hoa Nguyễn Huệ được tổ chức ở Thành phố Hồ Chí Minh. 2. Họ muốn nói lời cảm ơn cho những gì họ có được từ lễ hội này. 3. Tôi đã thăm lễ hội này vào Tháng 12 năm rồi. 4. Thành phố thèm đẹp hơn với hoa mai. 5. Gia đình tôi đến lễ hội đó mỗi năm.
III. COMMUNICATION
5. Role-play in pairs. Student A is a reporter. Student B is a secondary school student Continue the conversation below.
5. Role-play in pairs. Student A is a reporter. Student B is a secondary school student Continue the conversation below.
Reporter:
I’m a reporter from Culture Magazine. Can I ask you some questions about your favorite festivals?
Student:
Yes, of course. I like……….best.
Reporter:
Where’s the festival held?
...
Ảnh
Ảnh
Role-play in pairs. Continue the conversation below.
Reporter:
Student:
Reporter:
Student:
Reporter:
Student:
Reporter:
Student:
Reporter:
Student:
Hình vẽ
Bài tập kéo thả chữ
I’m a reporter from Culture Magazine. Can I ask you some questions about your favorite festivals? Yes, of course. I like the elephant race festival best. Well, where’s the festival held? ||Ah, it’s held in Daklak province.|| ||When is it held?|| ||It’s normally held in every March.|| ||Is it-crowded?|| ||Yes, it’s very crowded with many tourists and local people.|| ||When did you come there?|| ||I came there last March.||
Translate
Phóng viên:
Học sinh:
Phóng viên:
Học sinh:
Phóng viên:
Học sinh:
Phóng viên:
Học sinh:
Phóng viên:
Học sinh:
Translate
Tôi là phóng viên từ tạp chí Văn Hóa. Tôi có thể hỏi bạn vài câu hỏi về lễ hội yêu thích của bạn không?
Vâng được. Tôi thích lễ hội đua voi nhất.
À, nó được tổ chức ở đâu?
Nó được tổ chức ở tỉnh Đắk Lắk.
Nó được tổ chức khi nào?
Nó được tổ chức vào tháng Ba hàng năm.
Nó có đông đúc không?
Có. Nó rất dông đúc với nhiều khách du lịch và người dân địa phương.
Bạn đến đó khi nào?
Mình đến đó vào tháng Ba năm ngoái.
Finish! Now I can…
Ảnh
Finished! Now you can….
* Talk about the festival and reasons they are held
Ảnh
Ảnh
Ảnh
Ảnh
Ảnh
Ảnh
* use H/Wh-questions and adverbial phrases to ask and answer questions
* mark the stressed syllable in two-syllable words.
* write about a festival I attended
B. PROJECT
Project
Ảnh
1. Work in groups of three or four. 2. Think of a new festival that you would like to have. Be creative! 3. Complete the following table with all information about this festival 4. Draw pictures of this festival or cut relevant pictures from magazines. 5. Present your festival to the class.
1. Work in groups of three or four.
1. Work in groups of three or four.
Ảnh
2. Think of a new festival that you would like to have. Be creative!
2. Think of a new festival that you would like to have. Be creative!
Ảnh
Vietnamese food festival
3. Complete the following table with all information about this festival.
Ảnh
What?
Who?
Where?
When?
How often?
Why?
How?
3. Complete the following table with all information about this festival.
Vietnamese food festival
All Vietnamese can participate
In Ha Noi, Da Nang, and Ho Chi Minh City
In February
Every year
To promote the value of Vietnamese food and introduce it to international friends.
Each participant will cook a dish, then he/she will decorate and give a presentation about it. A board of chefs will evaluate it. The winner is the one who has the most delicious dish, the most beautiful decoration and the best presentation for that dish.
4. Draw pictures of this festival or cut relevant pictures from magazines.
4. Draw pictures of this festival or cut relevant pictures from magazines.
Ảnh
Ảnh
Ảnh
Ảnh
5. Present your festival to the class.
5. Present your festival to the class.
Ảnh
THE END
Homework
Ảnh
- Do exercise in work book ( The rest ones) - Get to know about some festivals - Prepare: Review 3. (7-8-9). Lesson 1. Language
Homework
Goodbye
Ảnh
Ảnh
Ảnh
Trang bìa
Trang bìa
Ảnh
Ảnh
LESSON 7. LOOKING BACK & PROJECT
Ảnh
UNIT 09. FESTIVALS AROUND THE WORLD
WARM-UP
Objectives
Ảnh
Objectives
* By the end of the lesson, students can: - Review the contents of Unit 9: + Vocabulary: use lexical items related to the topic 'Festivals around the world’ + Grammar: use adverbial phrases; H/ Wh-questions + Communication: talk about a festival
A. LOOKING BACK
Content
Ảnh
A. LOOKING BACK
I.
Vocabulary
II.
Grammar
III.
Communication
I. VOCABULARY
1. Rearrange the letters to make reasons for holding festival. Then match them to the pictures of the festivals.
Ảnh
1. Rearrange the letters to make reasons for holding festival. Then match them to the pictures of the festivals.
Ảnh
rlisgieou __________
Ảnh
Ảnh
Ảnh
itiosusuperst __________
Ảnh
Ảnh
Ảnh
1. ______________
2. _____________
3. ______________
4. ______________
onaesls ___________
micus ______________
Rearrange the letters to make reasons for holding festival.
Hình vẽ
Bài tập kéo thả chữ
rlisgieou: ||religious|| onaesls: ||seasonal|| micus: ||music|| itiosusuperst: ||superstitious||
Match the letters to the pictures of the festivals
Hình vẽ
Ảnh
Ảnh
Ảnh
Ảnh
Bài tập kéo thả chữ
1. ||religious|| 2. ||music|| 3. ||superstitious|| 4. ||seasonal||
2. Complete the sentences with the correct form of the words in brackets.
2. Complete the sentences with the correct form of the words in brackets.
1. A lot of ______ and artistic activities are held as part of the Flower Festival in Da Lat. (culture) 2. I saw a ______ of flower floats when I attended the festival last year. (parade) 3. We had a ______ meal on my grandfather’s birthday. (celebrate) 4. The Christmas season is also called the ______ season. (festival) 5. I loved the ______ of folk songs. (perform) 6. There is a special ______ for Japanese girls on March 3rd every year. (celebrate)
Complete the sentences with the correct form of the words in brackets.
Hình vẽ
Bài tập kéo thả chữ
1. A lot of ||cultural|| and artistic activities are held as part of the Flower Festival in Da Lat. (CULUTURE) 2. I saw a ||parade|| of flower floats when I attended the festival last year. (PARADE) 3. We had a ||celebratory|| meal on my grandfather's birthday. (CELEBRATE) 4. The Christmas seasn is also called the ||festive|| season. (FESTIVAL) 5. I loved the ||performance|| of folk songs. (PERFORM) 6. There is a special ||celebration|| for Japanese girls on March latex(3^(rd)) every year. (CELEBRATE)
Translate
Translate
1. Nhiều hoạt động văn hóa và nghệ thuật được tổ chức như là một phần của Lễ hội hoa ở Đà Lạt. 2. Tôi đã xem cuộc trình diễn diễu hành hoa khi tôi tham gia lễ hội hoa năm rồi. 3. Chúng tôi đã có một bữa ăn mừng ngày sinh nhật của ông. 4. Mùa Giáng sinh cũng được gọi là mùa lễ hội. 5. Tôi thích những màn trình diễn bài hát dân gian. 6. Có một lễ kỷ niệm cho những cô gái Nhật vào ngày 3 tháng Ba hàng năm.
II. GRAMMAR
3. Complete each question with a suitable H/Wh- question word. More than one question word may be accepted.
1. Look at this photo! ________ were you doing with the candles? 2. ________ did you stay when you were in Ha Noi? 3. ________ do you pronounce the name of the festival? 4. ________ festival does your brother prefer: the Tesselaar Tulip Festival or the Tulip Time Festival? 5. ________ do people celebrate Diwali? 6. ________ did they arrive in Da Nang? On 29th April?
3. Complete each question with a suitable H/Wh- question word. More than one question word may be accepted.
Complete each question with a suitable H/Wh- question word
Hình vẽ
Bài tập kéo thả chữ
1. Look at this photo! ||What|| were you doing with the candles? 2. ||Where|| did you stay when you were in Ha Noi? 3. ||How|| do you pronounce the name of the festival? 4. ||Which|| festival does your brother prefer: the Tesselaar Tulip Festival or the Tulip Time Festival? 5. ||Where/ When/ How/ Why|| do people celebrate Diwali? 6. ||When|| did they arrive in Da Nang? On 29th April?
Translate
Translate
1. Nhìn vào bức hình này! Bạn đang làm gì với những cây nến vậy? 2. Bạn đã ở chỗ nào khi ra Hà Nội? 3. Bạn phát âm tên của lễ hội như thế nào? 4. Em trai của bạn thích Lễ hội hoa Tulip Tesselaar hơn hay lễ hội Thời gian hoa Tulip? 5. Người ta tổ chức lễ hội Dewali ở đâu/ khi nào/ như thế nào/ để làm gì? 6. Họ đã đến Đà Nẵng khi nào? Vào ngày 29 tháng Tư.
4. Make your own sentences with the adverbial phrases from the box.
4. Make your own sentences with the adverbial phrases from the box.
Ảnh
1. ___________________________________________. 2. ___________________________________________. 3. ___________________________________________. 4. ___________________________________________. 5. ___________________________________________.
in Ho Chi Minh City
last December
to say thanks for what they have
with apricot blossoms
every year
Make the sentences with the adverbial phrases from the box
Hình vẽ
Bài tập kéo thả chữ
1. ||Nguyen Hue flower Street festival is held in Ho Chi Minh City.|| 2. ||They would like to say thanks for what they have from this festival.|| 3. ||I visited this festival last December.|| 4. ||This town is more beautiful with apricot blossoms.|| 5. ||My family come to that festival every year.||
Translate
Translate
1. Lễ hội đường hoa Nguyễn Huệ được tổ chức ở Thành phố Hồ Chí Minh. 2. Họ muốn nói lời cảm ơn cho những gì họ có được từ lễ hội này. 3. Tôi đã thăm lễ hội này vào Tháng 12 năm rồi. 4. Thành phố thèm đẹp hơn với hoa mai. 5. Gia đình tôi đến lễ hội đó mỗi năm.
III. COMMUNICATION
5. Role-play in pairs. Student A is a reporter. Student B is a secondary school student Continue the conversation below.
5. Role-play in pairs. Student A is a reporter. Student B is a secondary school student Continue the conversation below.
Reporter:
I’m a reporter from Culture Magazine. Can I ask you some questions about your favorite festivals?
Student:
Yes, of course. I like……….best.
Reporter:
Where’s the festival held?
...
Ảnh
Ảnh
Role-play in pairs. Continue the conversation below.
Reporter:
Student:
Reporter:
Student:
Reporter:
Student:
Reporter:
Student:
Reporter:
Student:
Hình vẽ
Bài tập kéo thả chữ
I’m a reporter from Culture Magazine. Can I ask you some questions about your favorite festivals? Yes, of course. I like the elephant race festival best. Well, where’s the festival held? ||Ah, it’s held in Daklak province.|| ||When is it held?|| ||It’s normally held in every March.|| ||Is it-crowded?|| ||Yes, it’s very crowded with many tourists and local people.|| ||When did you come there?|| ||I came there last March.||
Translate
Phóng viên:
Học sinh:
Phóng viên:
Học sinh:
Phóng viên:
Học sinh:
Phóng viên:
Học sinh:
Phóng viên:
Học sinh:
Translate
Tôi là phóng viên từ tạp chí Văn Hóa. Tôi có thể hỏi bạn vài câu hỏi về lễ hội yêu thích của bạn không?
Vâng được. Tôi thích lễ hội đua voi nhất.
À, nó được tổ chức ở đâu?
Nó được tổ chức ở tỉnh Đắk Lắk.
Nó được tổ chức khi nào?
Nó được tổ chức vào tháng Ba hàng năm.
Nó có đông đúc không?
Có. Nó rất dông đúc với nhiều khách du lịch và người dân địa phương.
Bạn đến đó khi nào?
Mình đến đó vào tháng Ba năm ngoái.
Finish! Now I can…
Ảnh
Finished! Now you can….
* Talk about the festival and reasons they are held
Ảnh
Ảnh
Ảnh
Ảnh
Ảnh
Ảnh
* use H/Wh-questions and adverbial phrases to ask and answer questions
* mark the stressed syllable in two-syllable words.
* write about a festival I attended
B. PROJECT
Project
Ảnh
1. Work in groups of three or four. 2. Think of a new festival that you would like to have. Be creative! 3. Complete the following table with all information about this festival 4. Draw pictures of this festival or cut relevant pictures from magazines. 5. Present your festival to the class.
1. Work in groups of three or four.
1. Work in groups of three or four.
Ảnh
2. Think of a new festival that you would like to have. Be creative!
2. Think of a new festival that you would like to have. Be creative!
Ảnh
Vietnamese food festival
3. Complete the following table with all information about this festival.
Ảnh
What?
Who?
Where?
When?
How often?
Why?
How?
3. Complete the following table with all information about this festival.
Vietnamese food festival
All Vietnamese can participate
In Ha Noi, Da Nang, and Ho Chi Minh City
In February
Every year
To promote the value of Vietnamese food and introduce it to international friends.
Each participant will cook a dish, then he/she will decorate and give a presentation about it. A board of chefs will evaluate it. The winner is the one who has the most delicious dish, the most beautiful decoration and the best presentation for that dish.
4. Draw pictures of this festival or cut relevant pictures from magazines.
4. Draw pictures of this festival or cut relevant pictures from magazines.
Ảnh
Ảnh
Ảnh
Ảnh
5. Present your festival to the class.
5. Present your festival to the class.
Ảnh
THE END
Homework
Ảnh
- Do exercise in work book ( The rest ones) - Get to know about some festivals - Prepare: Review 3. (7-8-9). Lesson 1. Language
Homework
Goodbye
Ảnh
Ảnh
Ảnh
 
↓ CHÚ Ý: Bài giảng này được nén lại dưới dạng ZIP và có thể chứa nhiều file. Hệ thống chỉ hiển thị 1 file trong số đó, đề nghị các thầy cô KIỂM TRA KỸ TRƯỚC KHI NHẬN XÉT ↓
Các ý kiến mới nhất