Chào mừng quý vị đến với website của ...
Quý vị chưa đăng nhập hoặc chưa đăng ký làm thành viên, vì vậy chưa thể tải được các tài liệu của Thư viện về máy tính của mình.
Nếu chưa đăng ký, hãy nhấn vào chữ ĐK thành viên ở phía bên trái, hoặc xem phim hướng dẫn tại đây
Nếu đã đăng ký rồi, quý vị có thể đăng nhập ở ngay phía bên trái.
Nếu chưa đăng ký, hãy nhấn vào chữ ĐK thành viên ở phía bên trái, hoặc xem phim hướng dẫn tại đây
Nếu đã đăng ký rồi, quý vị có thể đăng nhập ở ngay phía bên trái.
Unit 11. Changing roles in society. Lesson 4. Communication
(Tài liệu chưa được thẩm định)
Nguồn:
Người gửi: Hỗ Trợ Thư Viện Violet
Ngày gửi: 14h:55' 22-08-2018
Dung lượng: 4.1 MB
Số lượt tải: 0
Nguồn:
Người gửi: Hỗ Trợ Thư Viện Violet
Ngày gửi: 14h:55' 22-08-2018
Dung lượng: 4.1 MB
Số lượt tải: 0
Số lượt thích:
0 người
UNIT 11. CHANGING ROLES IN SOCIETY. LESSON 4. COMMUNICATION
Trang bìa
Trang bìa
Hình vẽ
Lesson 4: Communication
Unit 11: CHANGING ROLES IN SOCIETY
Ảnh
Ảnh
COMMUNICATION
Extra vocabulary
hands-on:
doing something rather than just talking about it
tailoring:
to make or adapt something for a particular purpose, a particular person, etc.
individually-oriented:
theo định hướng cá nhân
responsive to:
reacting quickly and in a positive way
Hình vẽ
1a. Work in groups. Read the introduction to the Just imagine! forum. Discuss and take notes of own predictions.
Ảnh
1.a Work in groups.
Hình vẽ
1b. Read the predictions which have been posted and see if any are similar to yours.
1b. Read the predictions which have been posted and see if any are similar to yours.
Hình vẽ
Just imagine!
This is a forum launched by Nhat Mlinh School in Da Nang. The students were asked to share thoughts about the roles of schools in the future. Here are some posts we would like to share with you.
Ảnh
Post 22
Ảnh
The school wilt be like a small city. Classes will be held in traditional classrooms as well as in places like fast food restaurants where students will learn how to run a business, or in a nursing home where they will learn to take care of others. In short, learning will be more hands-on.
(Trường học sẽ giống như một thành phố nhỏ. Các lớp học sẽ được tổ chức trong những lớp học truyền thống cũng như ở những nơi như nhà hàng thức ăn nhanh nơi học sinh sẽ học cách để hoạt động kinh doanh, hoặc trong viện dưỡng lão nơi họ sẽ học cách chăm sóc người khác. Tóm lại, học sẽ thiết thực hơn.)
Post 51
Ảnh
Self-study will be valued. Students will have more freedom to choose whether to go to school on certain days and for certain lessons. Class attendance check-up will no longer be used. Students will be able to stay at home and follow the lessons online, or study the topic from other reliable sources. Learning will be more individually- oriented, and thus be more effective.
(Tự học sẽ được đề cao. Học sinh sẽ có nhiều tự do lựa chọn đi học vào những ngày nhất định và những bài nhất định. Việc điểm danh tham gia trên lớp không còn được dùng nữa. Học sinh có thẻ ở nhà và theo dõi bài học trực tuyến, hoặc nghiên cứu chủ đề từ nguồn đáng tin cậy khác. Học sẽ mang tính tự giác hơn và vì vậy hiệu quả hơn)
Post 76
Ảnh
The school will no longer be the only evaluate which decides whether a student is allowed to enter university. Society will also be part of this evaluation through the activities a student has performed outside class.
(Trường học sẽ không còn chỉ là nơi đánh giá quyết định hoặc là học sinh được phép vào đại học hay không. Xã hội sẽ là một phần của sự đánh giá này thông qua những hoạt động mà học sinh thể hiện bên ngoài lớp học)
Post 101
Ảnh
Schools will be more responsive to changes in society by constantly tailoring their curriculum and activities. In so doing, they will greatly contribute to the development of the economy and help keep society safe.
(Các trường học sẽ có trách nhiệm hơn đối với những thay đổi bằng việc liên tục chỉnh sửa giáo trình và các hoạt động. Làm như vậy , họ sẽ đóng góp to lớn vào sự phát triển kinh tế và giúp giữ gìn an ninh xã hội)
2. Work in groups. Look at the coloured words/ phrases in the posts. Then discuss and find their meanings from the context.
2. Work in groups. Look at the coloured words/ phrases in the posts. Then discuss and find their meanings from the context.
Ảnh
Ảnh
Ảnh
Ảnh
Ảnh
hands-on
individually-oriented
evaluator
responsive to
tailoring
real; practical : thực tế/ thực tiễn
focussed on a particular person; customised: tập trung vào cá nhân
a person who judges another person’s performance: nhà phê bình/ đánh giá
reacting quickly and positively; showing interest in something: phản hồi tích cực nhanh chóng
making the necessary changes to something to make it fit a person or situation: chỉnh sửa
3. Which response (1-4) is the most relevant to each of the posts in 1b?
Hình vẽ
3. Which response (1-4) is the most relevant to each of the posts in 1b?
1. I agree that academic performance is not the only criterion to evaluate a person. 2. Surveys will be conducted to find out the changing demands of society. 3. This development will allow a student to tailor his/her own learning. 4. I have the same vision of seeing us learn more from real life.
Ảnh
4
3
1
2
- Read the predictions
Hình vẽ
The school wilt be like a small city. Classes will be held in traditional classrooms as well as in places like fast food restaurants where students will learn how to run a business, or in a nursing home where they will learn to take care of others. In short, learning will be more hands-on.
Hình vẽ
Self-study will be valued. Students will have more freedom to choose whether to go to school on certain days and for certain lessons. Class attendance check-up will no longer be used. Students will be able to stay at home and follow the lessons online, or study the topic from other reliable sources. Learning will be more individually- oriented, and thus be more effective.
Hình vẽ
The school will no longer be the only evaluate which decides whether a student is allowed to enter university. Society will also be part of this evaluation through the activities a student has performed outside class.
Hình vẽ
Schools will be more responsive to changes in society by constantly tailoring their curriculum and activities. In so doing, they will greatly contribute to the development of the economy and help keep society safe.
4. WHAT DO YOU THINK?
Ảnh
4. WHAT DO YOU THINK?
Discuss in groups. Support your answers with specific reasons and examples.
Which change in the roles of schools in the Just imagine! forum …
1. Are you most interested in? 2. Do you find most unlikely to happen? 3. Are you sure will be coming soon? 4. Will involve the participation of the whole society?
- Discuss in groups
Discuss in groups
Ảnh
THE END
Homework
Ảnh
- Do exercise part in workbook - Redo the task in the studentbook - Prepare next lesson: (Skill 1)
HOMEWORK
Goodbye
Thank for your attendance!
Goodbye. See you again
Ảnh
Trang bìa
Trang bìa
Hình vẽ
Lesson 4: Communication
Unit 11: CHANGING ROLES IN SOCIETY
Ảnh
Ảnh
COMMUNICATION
Extra vocabulary
hands-on:
doing something rather than just talking about it
tailoring:
to make or adapt something for a particular purpose, a particular person, etc.
individually-oriented:
theo định hướng cá nhân
responsive to:
reacting quickly and in a positive way
Hình vẽ
1a. Work in groups. Read the introduction to the Just imagine! forum. Discuss and take notes of own predictions.
Ảnh
1.a Work in groups.
Hình vẽ
1b. Read the predictions which have been posted and see if any are similar to yours.
1b. Read the predictions which have been posted and see if any are similar to yours.
Hình vẽ
Just imagine!
This is a forum launched by Nhat Mlinh School in Da Nang. The students were asked to share thoughts about the roles of schools in the future. Here are some posts we would like to share with you.
Ảnh
Post 22
Ảnh
The school wilt be like a small city. Classes will be held in traditional classrooms as well as in places like fast food restaurants where students will learn how to run a business, or in a nursing home where they will learn to take care of others. In short, learning will be more hands-on.
(Trường học sẽ giống như một thành phố nhỏ. Các lớp học sẽ được tổ chức trong những lớp học truyền thống cũng như ở những nơi như nhà hàng thức ăn nhanh nơi học sinh sẽ học cách để hoạt động kinh doanh, hoặc trong viện dưỡng lão nơi họ sẽ học cách chăm sóc người khác. Tóm lại, học sẽ thiết thực hơn.)
Post 51
Ảnh
Self-study will be valued. Students will have more freedom to choose whether to go to school on certain days and for certain lessons. Class attendance check-up will no longer be used. Students will be able to stay at home and follow the lessons online, or study the topic from other reliable sources. Learning will be more individually- oriented, and thus be more effective.
(Tự học sẽ được đề cao. Học sinh sẽ có nhiều tự do lựa chọn đi học vào những ngày nhất định và những bài nhất định. Việc điểm danh tham gia trên lớp không còn được dùng nữa. Học sinh có thẻ ở nhà và theo dõi bài học trực tuyến, hoặc nghiên cứu chủ đề từ nguồn đáng tin cậy khác. Học sẽ mang tính tự giác hơn và vì vậy hiệu quả hơn)
Post 76
Ảnh
The school will no longer be the only evaluate which decides whether a student is allowed to enter university. Society will also be part of this evaluation through the activities a student has performed outside class.
(Trường học sẽ không còn chỉ là nơi đánh giá quyết định hoặc là học sinh được phép vào đại học hay không. Xã hội sẽ là một phần của sự đánh giá này thông qua những hoạt động mà học sinh thể hiện bên ngoài lớp học)
Post 101
Ảnh
Schools will be more responsive to changes in society by constantly tailoring their curriculum and activities. In so doing, they will greatly contribute to the development of the economy and help keep society safe.
(Các trường học sẽ có trách nhiệm hơn đối với những thay đổi bằng việc liên tục chỉnh sửa giáo trình và các hoạt động. Làm như vậy , họ sẽ đóng góp to lớn vào sự phát triển kinh tế và giúp giữ gìn an ninh xã hội)
2. Work in groups. Look at the coloured words/ phrases in the posts. Then discuss and find their meanings from the context.
2. Work in groups. Look at the coloured words/ phrases in the posts. Then discuss and find their meanings from the context.
Ảnh
Ảnh
Ảnh
Ảnh
Ảnh
hands-on
individually-oriented
evaluator
responsive to
tailoring
real; practical : thực tế/ thực tiễn
focussed on a particular person; customised: tập trung vào cá nhân
a person who judges another person’s performance: nhà phê bình/ đánh giá
reacting quickly and positively; showing interest in something: phản hồi tích cực nhanh chóng
making the necessary changes to something to make it fit a person or situation: chỉnh sửa
3. Which response (1-4) is the most relevant to each of the posts in 1b?
Hình vẽ
3. Which response (1-4) is the most relevant to each of the posts in 1b?
1. I agree that academic performance is not the only criterion to evaluate a person. 2. Surveys will be conducted to find out the changing demands of society. 3. This development will allow a student to tailor his/her own learning. 4. I have the same vision of seeing us learn more from real life.
Ảnh
4
3
1
2
- Read the predictions
Hình vẽ
The school wilt be like a small city. Classes will be held in traditional classrooms as well as in places like fast food restaurants where students will learn how to run a business, or in a nursing home where they will learn to take care of others. In short, learning will be more hands-on.
Hình vẽ
Self-study will be valued. Students will have more freedom to choose whether to go to school on certain days and for certain lessons. Class attendance check-up will no longer be used. Students will be able to stay at home and follow the lessons online, or study the topic from other reliable sources. Learning will be more individually- oriented, and thus be more effective.
Hình vẽ
The school will no longer be the only evaluate which decides whether a student is allowed to enter university. Society will also be part of this evaluation through the activities a student has performed outside class.
Hình vẽ
Schools will be more responsive to changes in society by constantly tailoring their curriculum and activities. In so doing, they will greatly contribute to the development of the economy and help keep society safe.
4. WHAT DO YOU THINK?
Ảnh
4. WHAT DO YOU THINK?
Discuss in groups. Support your answers with specific reasons and examples.
Which change in the roles of schools in the Just imagine! forum …
1. Are you most interested in? 2. Do you find most unlikely to happen? 3. Are you sure will be coming soon? 4. Will involve the participation of the whole society?
- Discuss in groups
Discuss in groups
Ảnh
THE END
Homework
Ảnh
- Do exercise part in workbook - Redo the task in the studentbook - Prepare next lesson: (Skill 1)
HOMEWORK
Goodbye
Thank for your attendance!
Goodbye. See you again
Ảnh
 
↓ CHÚ Ý: Bài giảng này được nén lại dưới dạng ZIP và có thể chứa nhiều file. Hệ thống chỉ hiển thị 1 file trong số đó, đề nghị các thầy cô KIỂM TRA KỸ TRƯỚC KHI NHẬN XÉT ↓
Các ý kiến mới nhất