Tài nguyên dạy học

Thống kê

  • truy cập   (chi tiết)
    trong hôm nay
  • lượt xem
    trong hôm nay
  • thành viên
  • Sắp xếp dữ liệu

    Chào mừng quý vị đến với website của ...

    Quý vị chưa đăng nhập hoặc chưa đăng ký làm thành viên, vì vậy chưa thể tải được các tài liệu của Thư viện về máy tính của mình.
    Nếu chưa đăng ký, hãy nhấn vào chữ ĐK thành viên ở phía bên trái, hoặc xem phim hướng dẫn tại đây
    Nếu đã đăng ký rồi, quý vị có thể đăng nhập ở ngay phía bên trái.

    Unit 11. Changing roles in society. Lesson 1. Getting started

    Tham khảo cùng nội dung: Bài giảng, Giáo án, E-learning, Bài mẫu, Sách giáo khoa, ...
    Nhấn vào đây để tải về
    Báo tài liệu có sai sót
    Nhắn tin cho tác giả
    (Tài liệu chưa được thẩm định)
    Nguồn:
    Người gửi: Hỗ Trợ Thư Viện Violet
    Ngày gửi: 10h:41' 04-12-2019
    Dung lượng: 4.1 MB
    Số lượt tải: 0
    Số lượt thích: 0 người
    UNIT 11. CHANGING ROLES IN SOCIETY. LESSON 1. GETTING STARTED
    Trang bìa
    Trang bìa
    Ảnh
    Ảnh
    UNIT 11: CHANGING ROLES IN SOCIETY
    LESSON 1: GETTING STARTED
    Ảnh
    WRAM-UP
    Objectives
    Ảnh
    Objectives
    *By the end of the lesson, students will be - Use the lexical items related to the changing roles in society - Listen and read, then do the tasks - Learn the vocabulary
    VOCABULARY
    New words
    New words
    real-life (adj):
    cuộc sống thực
    breadwinner (n):
    trụ cột gia đình
    application (n):
    việc áp dụng, ứng dụng
    sense (of) (n):
    tính
    vision (n):
    tầm nhìn
    externally (v):
    bên ngoài
    drastic (adj):
    mạnh mẽ, quyết liệt
    Checking vocabulary: Matching
    Hình vẽ
    Bài tập kéo thả chữ
    real-life (adj): ||cuộc sống thực|| breadwinner (n): ||trụ cột gia đình|| application (n): ||việc áp dụng, ứng dụng|| sense (of) (n): ||tính|| vision (n): ||tầm nhìn|| externally (v): ||bên ngoài|| drastic (adj): ||mạnh mẽ, quyết liệt||
    ACTIVITIES
    Look at the picture and answer the following questions
    Ảnh
    1. What do you think the guests at the Beyond 2030 forum are talking about? 2. What does the title ‘Into the future’ mean to you?
    Hình vẽ
    1. Listen and read.
    1. Listen and read.
    Interviewer:
    We have invited some students from Oak Tree School in Happy Valle to this Beyond 2030 forum, and they are going to share with us their vision of the future. Would you like to go first, Phong?
    Phong:
    I believe the biggest change will take place within the school system. Apart from at school, we will also be learning from places which will give us real-life knowledge and experience, such as at a railway station, in a company, or on a farm.
    Mai:
    I agree.This real-life application of learning will give us a sense of participation, a feeling that we are part of the process.
    Interviewer:
    And what about the role of teachers?
    Phong:
    Ah, they will be more like facilitators, rather than information providers.
    Interviewer:
    Fascinating. How else do you see the future, Nguyen?
    Nguyen:
    Well, I think the role of fathers will drastically change.
    Interviewer:
    Oh yes? In what way?
    Listen and read (cont)
    1. Listen and read.
    Nguyen:
    The mode father will not necessarily be the breadwinner of the family. He may be externally employed or he may stay at home to take care his children.
    Interviewer:
    And do the housework?
    Nguyen:
    Yes. It’s work, paid or not, isn’t it?
    Mai:
    Absolutely. The benefit will be children will see their fathers more often and have a closer relationship with them. I don’t see much of dad, but I love every moment I spend with him.
    Interviewer:
    Well, we are certainly covering interesting topics ...
    Listen again the conversation
    Hình vẽ
    Ảnh
    Translate the conversation
    Translate the conversation
    Người phỏng vấn:
    Chúng tôi đã mời vài bạn học sinh đến từ trường Cây Sồi ở Thung lũng Hạnh Phúc đến tham gia diễn đàn Beyond 2030 và họ sẽ chia sẻ với chúng ta tầm nhìn của các em về tương lai. Em sẽ nói đầu tiên nhé, Phong?
    Phong:
    Em tin rằng sự thay đổi lớn nhất sẽ diễn ra bên trong hệ thống giáo dục. Ngoài trường học, chúng ta cũng sẽ học từ những nơi cho chúng ta kiến thức và kinh nghiệm sống thực tế như nhà ga, công ty hoặc ở một nông trại.
    Mai:
    Mình đồng ý. Việc học có sự áp dụng vào cuộc sống thực tế này sẽ cho chúng ta có thấy mình là người trong cuộc, một cảm giác rằng chúng ta là một phần của quá trình.
    Người phỏng vấn:
    Thế còn vai trò của giáo viên thì sao?
    Phong:
    À, họ sẽ giống người cố vấn hơn là người cung cấp thông tin.
    Người phỏng vấn:
    Hấp dẫn đó. Em nhìn thấy tương lai như thế nào nữa, Nguyên?
    Nguyên:
    À, em nghĩ vai trò của người cha sẽ thay đổi mạnh mẽ.
    Translate the conversation
    Translate the conversation
    Người phỏng vấn:
    Ồ thế ư? Bằng cách nào?
    Nguyên:
    Người cha hiện đại sẽ không cần thiết là trụ cột của gia đình, ông ta có thể là người ra ngoài lao động hoặc có thể ở nhà để chăm sóc con cái.
    Người phỏng vấn:
    Và làm việc nhà?
    Nguyên:
    Vâng, đó cũng là công việc, dù có được trả lương hay không, phải không ạ?
    Mai:
    Chắc chắn rồi. Lợi ích có được là trẻ con sẽ được gặp cha của chúng thường xuyên hơn và có mối quan hệ khăng khít với họ hơn. Mình đã không được gặp cha mình nhiều nhưng mình quý mỗi khoảnh khắc ở bên cạnh ông ấy.
    Người phỏng vấn:
    Được rồi, chúng ta chắc chắn sẽ đi qua vài chủ đề hấp dẫn nữa...
    1a. Tick the person who has this idea.
    Ảnh
    1a. Tick the person who has this idea.
    1
    2
    3
    4
    5
    Students will learn from a real workplace.
    Students love seeing themselves as part of the process.
    The teacher will act more like a facilitator.
    The father will not necessarily be the breadwinner of the family.
    With the in the home, they will develop a closer bond with their chidren.
    Idea
    Phong
    Nguyen
    Mai
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    1b. Answer the questions
    1b. Answer the questions
    1. What is the purpose of the Beyond 2030 forum?
    2. Who has been invited to the discussion?
    3. What does Phong think about classes in the future?
    4. Why might students like having classes outside school?
    5. Will the father of the future always stay at home?
    6. Does Nguyen feel nagative a man doing housework?
    Answer the questions
    Hình vẽ
    Bài tập kéo thả chữ
    1. What is the purpose of the Beyond 2030 forum? => ||It's for people to share their vision of the future.|| 2. Who has been invited to the discussion? => ||Some students from Oak Tree School in Happy Valley.|| 3. What does Phong think about classes in the future? => ||He says that learning will also take place outside school.|| 4. Why might students like having classes outside school? => ||It will give them a sense of participation and of being part of the process.|| 5. Will the father of the future always stay at home? => ||No, he won't. He may still go to work.|| 6. Does Nguyen feel negative about a man doing housework? => ||No, he doesn't.||
    1c. Work in groups. Discuss and find the meaning of the phrases and sentences.
    1c. Work in groups. Discuss and find the meaning of the phrases and sentences.
    1. Beyond 2030 2. vision of the future 3. It’s work, paid or not, isn’t it? 4. I love every moment I spend with him.
    Ảnh
    Discuss and find the meaning of the phrases and sentences.
    Hình vẽ
    Bài tập kéo thả chữ
    1. Beyond 2030 => ||after the year 2030|| 2. vision of the future => ||ideas about what life will be like in the future|| 3. It’s work, paid or not, isn’t it? => ||Both housework and paid work are worthy of respect|| 4. I love every moment I spend with him. => ||I love being with my father||
    PRACTISE
    2. These words/phrases are taken from the conversation. Tick (/) the correct explanation for each one.
    Ảnh
    2. These words/phrases are taken from the conversation. Tick (v) the correct explanation for each one.
    Words
    Explanations
    1. facilitator
    2. information provider
    3. breadwinner
    A. a person who provides facilitieslike the projector, the interactive whiteboard.
    B. a person who helps somebody to do something more easily by discussing and giving guidance.
    A. a person who gathers information and uses it to teach others.
    B. a machine which sells newspapers.
    A. a person who makes bread to feed the family.
    B. a person who supports the family with the money he/she earns.
    Ảnh
    Ảnh
    Tick (v) the correct explanation for each one
    Bài kiểm tra tổng hợp
    1. facilitator - A. a person who provides facilitieslike the projector, the interactive whiteboard. - false - B. a person who helps somebody to do something more easily by discussing and giving guidance. - true - false - false - false - false
    2. information provider - A. a person who gathers information and uses it to teach others. - true - B. a machine which sells newspapers. - false - false - false - false - false
    3. breadwinner - A. a person who makes bread to feed the family. - false - B. a person who supports the family with the money he/she earns. - true - false - false - false - false
    These words/phrases are taken from the conversation. Tick (√) the correct explanation for each one.
    Translate
    Translate
    1. người hỗ trợ = người giúp đỡ người khác làm việc nhanh hơn bằng cách thảo luận hoặc đưa ra hướng dẫn. 2. người cung cấp thông tin = người thu thập thông tin và dùng nó để dạy cho người khác. 3. trụ cột tài chính= người chu cấp tiền bạc để nuôi nấng gia đình.
    3. Work in groups. These pictures represent some visions of the future. Discuss what they may mean.
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    1. _____________
    2. _____________
    3. _____________
    4. _____________
    5. _____________
    6. _____________
    3. Work in groups. These pictures represent some visions of the future. Discuss what they may mean.
    These pictures represent some visions of the future. Discuss what they may mean.
    Hình vẽ
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    1. _____________
    2. _____________
    3. _____________
    4. _____________
    5. _____________
    6. _____________
    Cars will be running on solar energy.
    People will live in houses in the sky.
    People will be able to talk with their pets.
    Robots will be doing the housework.
    Trains will be running as fast as 300km/h.
    Land will become barren.
    4. GAME
    Make two big groups. One group names a service. The other group gives their vision of that service in the future. Take turns to do this. The group with the most predictions wins.
    4. GAME
    Example:
    [Group A]
    Ảnh
    Hospitals!
    [Group B]
    Ảnh
    Operations will be performed by robots!
    Play game: One group names a service. The other group gives their vision of that service in the future.
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Service
    Vision in the future
    Transport
    Cars can fly to the sky and dive into the ocean
    Education
    Distant learning will be more popular
    Clothes producing
    Robots will make clothes for us
    Restaurant
    Robots will work as waiter/waitress
    Construction
    Robot will build houses and buildings
    Play game: One group names a service. The other group gives their vision of that service in the future.
    THE END
    Homework
    Ảnh
    Learn vocabulary and expressions by heart Do activity 2 in notebook. Learn newwords by heart. Prepare new lesson : A closer look 1.
    Goodbye
    Ảnh
    Thanks for your attention
    Good bye. See you again!
     
    Gửi ý kiến

    ↓ CHÚ Ý: Bài giảng này được nén lại dưới dạng ZIP và có thể chứa nhiều file. Hệ thống chỉ hiển thị 1 file trong số đó, đề nghị các thầy cô KIỂM TRA KỸ TRƯỚC KHI NHẬN XÉT  ↓