Tài nguyên dạy học

Thống kê

  • truy cập   (chi tiết)
    trong hôm nay
  • lượt xem
    trong hôm nay
  • thành viên
  • Sắp xếp dữ liệu

    Chào mừng quý vị đến với website của ...

    Quý vị chưa đăng nhập hoặc chưa đăng ký làm thành viên, vì vậy chưa thể tải được các tài liệu của Thư viện về máy tính của mình.
    Nếu chưa đăng ký, hãy nhấn vào chữ ĐK thành viên ở phía bên trái, hoặc xem phim hướng dẫn tại đây
    Nếu đã đăng ký rồi, quý vị có thể đăng nhập ở ngay phía bên trái.

    Unit 3. The green movement. Lesson 5. Listening

    Tham khảo cùng nội dung: Bài giảng, Giáo án, E-learning, Bài mẫu, Sách giáo khoa, ...
    Nhấn vào đây để tải về
    Báo tài liệu có sai sót
    Nhắn tin cho tác giả
    (Tài liệu chưa được thẩm định)
    Nguồn:
    Người gửi: Hỗ Trợ Thư Viện Violet
    Ngày gửi: 09h:50' 24-06-2019
    Dung lượng: 6.8 MB
    Số lượt tải: 1
    Số lượt thích: 0 người
    UNIT 4. THE MASS MEDIA. LESSON 5. LISTENING
    Trang bìa
    Trang bìa
    Hình vẽ
    Ảnh
    LESSON 5. LISTENING
    UNIT 3. THE GREEN MOVEMENT
    Ảnh
    WARM-UP
    Objectives
    Ảnh
    *By the end of the lesson, students will be able to: - Use words and phrases related to the advantages and disadvantages of a green lifestyle - Listening for general ideas and specific information in a talk show about a school’s Go Green initiative - Do the task in the studentbook
    Objectives
    Let's see a video and answer the question
    Ảnh
    Let's see a video and answer the question
    How you can be more environmentally friendly at home?
    - Answer the question
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Bài tập kéo thả chữ
    How you can be more environmentally friendly at home? ||Hanging the washing out instead of using tumble dries|| ||Use energy saving lightbulbs|| ||Walk or cucle when possible|| ||Try eating less meat in your diet|| ||Reducing your heating||
    LISTENING
    1. Work in pairs. Discuss and prepare an action plan for the Go Green Week in your school. In your plan, describe the activities for each day and the reasons for doing them.
    1. Work in pairs. Discuss and prepare an action plan for the Go Green Week in your school. In your plan, describe the activities for each day and the reasons for doing them.
    Ảnh
    Ảnh
    - Describe the activities for each day and the reasons for doing them
    Ảnh
    Monday
    Days of week
    Green activities
    Reasons
    Tuesday
    Wednesday
    Thursday
    Friday
    Turn off electric devices when not in use
    Save energy
    Go to school on foot, by bus or ride a bike to school
    Save energy and improve overall health
    Water trees in the schoolyard or the place where you are living
    Providing trees with enough water helps them grow fast and green. Trees provide us with oxygen.
    Collect used things for reuse and recycle
    Reuse and recycle help a lot in protecting the environment.
    Clean the schoolyard
    The schoolyard becomes quite dirty after a week, so each student should give a hand with cleaning.
    Hình vẽ
    *Translate
    Ảnh
    Thứ Hai
    Ngày trong tuần
    Hoạt động xanh
    Lý do
    Thứ Ba
    Thứ Tư
    Thứ 5
    Thứ 6
    Tắt các thiết bị điện khi không sử dụng
    Tiết kiệm năng lượng
    Đi bộ đến trường, đi xe buýt hoặc xe đạp tới trường
    Tiết kiệm năng lượng và nâng cao sức khỏe tổng thể
    Tưới cây tại sân trường hoặc nơi bạn đang sống
    Cung cấp đủ nước cho cây giúp chúng phát triển nhanh và xanh tốt. Cây cung cấp oxy cho chúng ta.
    Thu lượm các đồ qua sử dụng để tái sử dụng hoặc tái chế
    Việc tái sử dụng và tái chế giúp ích rất nhiều trong việc bảo vệ môi trường.
    Dọn dẹp sân trường
    Sân trường trở nên bẩn thỉu sau một tuần, vì vậy mỗi học sinh nên chung tay dọn dẹp.
    Translate
    2. Listen to a talk show and answer the following questions.
    2. Listen to a talk show and answer the following questions.
    1. What is the main topic of the talk show? 2. What is the aim of the Go Green initiative? 3. What does the mini project involve? 4. What is the host's opinion about the project?
    Ảnh
    - Answer the following questions
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Bài tập kéo thả chữ
    1. What is the main topic of the talk show? ||A secondary school's Go Green movement in Cam Ranh.|| 2. What is the aim of the Go Green initiative? ||To help their school to go green and save the planet.|| 3. What does the mini project involve? ||Students spare ten minutes during the break time every weekday|| ||at school for green activities.|| 4. What is the host's opinion about the project? ||He hopes the project will encourage more people to change their|| ||lifestyles and go green.||
    *Audio Script
    Audio Script:
    Host:
    Welcome to our talk show "Green Living". Today, we will hear from two secondary students, David and Mai, who will talk about the Go Green initiative at their school in Cam Ranh. David, can you tell us how you came up with the idea?
    David:
    Well, in our science and enviromental studies classes, we realised that the way we live can strongly affect our enviroment. Since we are all passionate about enviromental issues, we decided that we should do something to help our school to go green and save our planet.
    Host:
    So what have you done so fas, Mai?
    Mai:
    Two months ago, we launched our "ten-minute a day" mini project. It involves sparing ten minutes in our break time for specific green activities. We wanted to start with something small and involve as many students as possible.
    Host:
    Great! What exactly are these activities?
    - Audio Script
    Audio Script:
    David:
    On Mondays, during the "green ten minutes" students bring old and broken electronics like second-hand mobile phones and MP3 players for recycling. At the end of the month, we intend to take the items to one of the electronic recycling centres in the city. We have also started an organic vegetable garden, so on Tuesdays, students can spend ten minutes working there, planting seeds, watering them and making sure they grow into healthy plants. We hope we can pick and eat our own vegetables . This will teach students that organically grown vegatables are tastier and healthier since no chemicals or pesticides go into their bodies. There will be no soil pollution caused by chemical fertilisers.
    Mai:
    On Wednesdays, we invite local enviromental groups to have booths at school so students can go and talk to them during the "Green ten minute", and ask any questions. Then on Thursdays, we check for any mould growth on the classroom furniture especially during hot and humid weather.
    Host:
    How about Fridays?
    - Audio Script
    Audio Script:
    David:
    We thought the last day of the week would be a good time for a quiz to testour enviromental knowledge and increase our green awareness. So each time a class prepares five quiz questions for other students t answer during the "green ten minutes". And we give out prizes for the best answers.
    Host:
    Sounds fun! Thank you, Mai and David, for sharing your enviromental ideas with our listeners. We hope that your mini project will inspire more people to change their lifestylesand go green.
    *Translate
    *Translate
    Host:
    Chào mừng đến với buổi trò chuyện 'Cuộc sống Xanh' của chúng tôi. Hôm nay, chúng ta sẽ nghe chia sẻ từ hai học sinh trung học cơ sở, David và Mai, những người sẽ nói về Sáng kiến Xanh tại trường học của họ ở Cam Ranh. David, bạn có thể nói cho chúng tôi biết bạn đã nghĩ ra ý tưởng như thế nào?
    David:
    Vâng, trong lớp học nghiên cứu khoa học và môi trường của chúng tôi, chúng tôi nhận ra rằng cách sống của chúng ta có ảnh hưởng mạnh mẽ đến môi trường chúng ta đang sống. Vì tất cả chúng tôi đều có nhiệt huyết với những vấn đề về môi trường, chúng tôi quyết định rằng chúng tôi nên làm điều gì đó để giúp trường của chúng tôi xanh và bảo vệ hành tinh của chúng ta.
    Host:
    Vậy các bạn đã làm được những gì, Mai?
    Mai:
    Hai tháng trước, chúng tôi đã giới thiệu dự án nhỏ 'Mười phút mỗi ngày'. Nó bao gồm việc dành ra mười phút trong thời gian nghỉ giải lao để làm các hoạt động xanh cụ thể. Chúng tôi muốn bắt đầu từ điều gì đó nho nhỏ và kết nối càng nhiều học sinh càng tốt.
    Host:
    Tuyệt! Những hoạt động này chính xác là gì?
    - Translate
    *Translate
    David:
    Vào những ngày thứ Hai, trong khoảng thời gian '10 phút xanh', học sinh mang đồ điện cũ và bị hỏng như điện thoại di động và máy nghe nhạc đã qua sử dụng để tái chế. Vào cuối tháng, chúng tôi dự định mang những vật dụng này đến một trong những trung tâm tái chế điện tử trong thành phố. Chúng tôi cũng đã bắt đầu trồng một vườn rau hữu cơ, vì vậy vào các ngày thứ Ba, học sinh có thể dành 10 phút làm việc ở đó, gieo hạt giống, tưới nước cho chúng và đảm bảo rằng chúng phát triển thành cây khỏe mạnh. Chúng tôi hy vọng có thể hái và ăn rau do chính chúng tôi trồng. Điều này sẽ dạy cho học sinh hiểu rằng rau được trồng hữu cơ có vị ngon hơn và có lợi cho sức khỏe hơn vì không có hóa chất hay thuốc trừ sâu đi vào cơ thể của họ. Sẽ không có ô nhiễm đất gây ra bởi phân bón hóa học.
    Mai:
    Vào các ngày thứ Tư, chúng tôi mời các nhóm hoạt động môi trường ở địa phương mở gian hàng tại trường học để học sinh có thể đến và trò chuyện cùng họ trong suốt '10 phút xanh', và hỏi bất kỳ câu hỏi nào. Sau đó vào thứ Năm, chúng tôi kiểm tra xem liệu có nấm mốc phát triển trên đồ đạc trong lớp học hay không, đặc biệt là trong thời tiết nóng ẩm.
    Host:
    Vậy còn các ngày thứ Sáu?
    - Translate
    *Translate
    David:
    Chúng tôi nghĩ ngày cuối cùng của tuần sẽ là thời gian lý tưởng để có bài kiểm tra kiến thức về môi trường và tăng nhận thức về vấn đề này. Vì vậy mỗi lần, một lớp chuẩn bị 5 câu đố cho học sinh khác trả lời trong 'mười phút xanh'. Và chúng tôi trao thưởng cho những câu trả lời tốt nhất.
    Host:
    Nghe thật thú vị! Cảm ơn Mai và David vì đã chia sẻ những ý tưởng về môi trường của các bạn đến với các thính giả của chúng tôi. Chúng tôi hy vọng rằng dự án nhỏ của các bạn sẽ truyền cảm hứng cho nhiều người thay đổi lối sống của họ và tiến tới cuộc sống xanh.
    3. Listen again and decide if the statements are true (T), false (F), or not given (NG). Tick correct box.
    3. Listen again and decide if the statements are true (T), false (F), or not given (NG). Tick correct box.
    Ảnh
    1. David and Mai are in the same class. 2. The students decided to start the project while they were attending science and technology classes. 3. The project has been going on for a week. 4. The second-hand electronics will be taken to a recycling centre. 5. Students use organic fertilisers.
    - Decide if the statements are true (T), false (F), or not given (NG).
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Hình vẽ
    David and Mai are in the same class.
    The students decided to start the project while they were attending science and technology classes.
    The project has been going on for a week.
    The second-hand electronics will be taken to a recycling centre.
    Students use organic fertilisers.
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    4. Listen again and complete the table. Use more than five words for each blank.
    4. Listen again and complete the table. Use more than five words for each blank.
    Ảnh
    Monday
    Tuesday
    Wednesday
    Thursday
    Friday
    1. _____________________________
    2. _____________________________
    3. _____________________________
    4. _____________________________
    5. _____________________________
    - Use more than five words for each blank to complete the table.
    Ảnh
    Monday
    Tuesday
    Wednesday
    Thursday
    Friday
    1. _____________________________
    Recycling old / broken electronics
    2. _____________________________
    Growing organic vegetables
    3. _____________________________
    Learning about going green
    4. _____________________________
    Checking for mould growth
    5. _____________________________
    Testing and widening environmental knowledge
    Hình vẽ
    5. Work in pairs. Discuss what you can do to change your lifestyles and go green.
    5. Work in pairs. Discuss what you can do to change your lifestyles and go green.
    Ảnh
    - Discuss what you can do to change your lifestyles and go green.
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    In order to change our lifestyle and go green, we think that we should first create a detailed plan in which we clearly state what should be done each day. Then, we should be persistent to our plan to achieve our goal. In order to do so, we should join a club that promotes a green lifestyle or convince our friends to do the same green things as us. Involving more people in doing these things together improves the chance that we can change our lifestyle into a green and healthy one.
    THE END
    Homework
    Ảnh
    - Summarize the main points of the lesson. - Listen and read again the conversation - Do exercise in the workbook - Prepare: Lesson 6 - Writing
    Goodbye
    Ảnh
    Thank for your attendance!
    Goodbye. See you again
     
    Gửi ý kiến

    ↓ CHÚ Ý: Bài giảng này được nén lại dưới dạng ZIP và có thể chứa nhiều file. Hệ thống chỉ hiển thị 1 file trong số đó, đề nghị các thầy cô KIỂM TRA KỸ TRƯỚC KHI NHẬN XÉT  ↓