Tài nguyên dạy học

Thống kê

  • truy cập   (chi tiết)
    trong hôm nay
  • lượt xem
    trong hôm nay
  • thành viên
  • Sắp xếp dữ liệu

    Chào mừng quý vị đến với website của ...

    Quý vị chưa đăng nhập hoặc chưa đăng ký làm thành viên, vì vậy chưa thể tải được các tài liệu của Thư viện về máy tính của mình.
    Nếu chưa đăng ký, hãy nhấn vào chữ ĐK thành viên ở phía bên trái, hoặc xem phim hướng dẫn tại đây
    Nếu đã đăng ký rồi, quý vị có thể đăng nhập ở ngay phía bên trái.

    Unit 6. Our Tet holiday . Lesson 3. A Closer Look 2

    Nhấn vào đây để tải về
    Báo tài liệu có sai sót
    Nhắn tin cho tác giả
    (Tài liệu chưa được thẩm định)
    Nguồn: Bạch Kim
    Người gửi: Ngô Văn Chinh (trang riêng)
    Ngày gửi: 14h:20' 23-11-2021
    Dung lượng: 8.0 MB
    Số lượt tải: 0
    Số lượt thích: 0 người
    UNIT 6. OUR TET HOLIDAY . LESSON 3. A CLOSER LOOK 2
    Trang bìa
    Trang bìa
    Ảnh
    Ảnh
    LESSON 3. A CLOSER LOOK 2
    Ảnh
    UNIT 6. OUR TET HOLIDAY
    Introduction
    1. Objectives
    Ảnh
    Hình vẽ
    By the end of this lesson, students will be able to: - Use the words about things and activities at Tet. - Reading about New Year's practices - Talking about what children should/ shouldn't do at Tet - Do the tasks in the student book.
    2. Content
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Look at the signs at the library and complete the sentences with should or shouldn’t.
    2. Tick (✓) the activities children should do at Tet and cross (x) the one they shouldn't.
    Complete the sentences with some or any.
    Work in pairs. Look at the fridge. Make sentences with the words / phrases provided, using some or any.
    Should / shouldn’t for advice
    Ảnh
    Grammar
    Work in pairs. Look at the activities in 2. Take turns to say what you think children should / shouldn’t do.
    Some / any for amount
    Ảnh
    Ảnh
    Grammar 1
    Should / shouldn’t for advice
    Ảnh
    Ảnh
    Grammar
    Should / shouldn’t for advice
    Ảnh
    Ảnh
    Nam, you shouldn't come in with your raincoat on.
    Activity 1. Look and complete the sentences
    1. Look at the signs at the library
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    1. Look at the signs at the library
    2. Complete the sentences with should or shouldn’t.
    2. Complete the sentences with should or shouldn’t.
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    - Picture 1
    Ảnh
    Bài tập kéo thả chữ
    1. You ||should|| keep quiet.
    - Picture 2
    Ảnh
    Bài tập kéo thả chữ
    2. You ||shouldn’t|| eat or drink.
    - Picture 3
    Ảnh
    Bài tập kéo thả chữ
    3. You ||should|| knock before you enter.
    - Picture 4
    Ảnh
    Bài tập kéo thả chữ
    4. You ||shouldn’t|| run.
    Remember!
    Hình vẽ
    Ảnh
    Ảnh
    Grammar
    Should / shouldn’t for advice
    We use should for things that are good to do. We use shouldn’t for things that are not good to do.
    Ảnh
    Activity 2. Tick and cross
    1. Look at the activities
    1. Look at the activities
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Tick (✓) the activities children should do at Tet and cross (x) the one they shouldn't.
    2. Tick (✓) the activities children should do at Tet and cross (x) the one they shouldn't.
    2. Tick (✓) the activities children should do at Tet and cross (x) the one they shouldn't.
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Activity 3. Saying
    1. Work in pairs
    Look at the activities in 2. Take turns to say what you think children should / shouldn’t do.
    Example:
    Children should behave well. Children shouldn’t eat lots of sweets.
    1. Work in pairs
    Ảnh
    2. Look at the activities in 2. Take turns to say what you think children should / shouldn’t do.
    2. Look at the activities in 2. Take turns to say what you think children should / shouldn’t do.
    Bài tập kéo thả chữ
    - ||Children should plant trees.|| - ||Children shouldn't break things.|| - ||Children should go out with friends.|| - ||Children should make a wish.|| - ||Children shouldn't fight.|| - ||Children should help with housework.||
    Ảnh
    Grammar 2
    Remember!
    Hình vẽ
    Some
    any
    (+) My mother bought some fruits. (+) I need some milk for the cake.
    (-) I can’t answer any questions. (?) Do you have any sugar?
    Ảnh
    Ảnh
    Grammar
    Some / any for amount
    Ảnh
    Activity 4. Complete the sentences
    1. Look and read the sentences
    Ảnh
    1. Look and read the sentences
    1. - What do you need to decorate your room? - I need _______ colour paper and _______ pictures. 2. - Do you have _______ free time for sports? - Yes, I do. 3. - Are there _______ interesting activities here during Tet? - Yes, there are _______ traditional games like human chess, running and cooking.
    2. Complete the sentences with some or any.
    2. Complete the sentences with some or any.
    Bài tập kéo thả chữ
    1. - What do you need to decorate your room? - I need ||some|| colour paper and ||any|| pictures. 2. - Do you have ||any|| free time for sports? - Yes, I do. 3. - Are there ||any|| interesting activities here during Tet? - Yes, there are ||some|| traditional games like human chess, running and cooking.
    Ảnh
    Ảnh
    Activity 5. Make sentences
    1. Work in pairs.
    Look at the fridge. Make sentences with the words / phrases provided, using some or any.
    Ảnh
    Example:
    ice cream
    There is not any ice cream.
    cucumbers
    There are some cucumbers.
    1. Work in pairs.
    2. Look at the fridge. Make sentences with the words / phrases provided, using some or any.
    Ảnh
    2. Look at the fridge. Make sentences with the words / phrases provided, using some or any.
    1. eggs => ................................. 2. fruit juice => .......................... 3. apples => .............................. 4. bread => ................................ 5. banana => ............................. 6. cheese => ..............................
    3. Make sentences with the words / phrases provided, using some or any.
    Ảnh
    Bài tập kéo thả chữ
    1. eggs => ||There are some eggs.|| 2. fruit juice => ||There is some fruit juice./ || => ||There are some packs of fruit juice.|| 3. apples => ||There aren’t any apples.|| 4. bread => ||There isn’t any bread.|| 5. banana => ||There are some bananas.|| 6. cheese => There is some cheese.
    3. Make sentences with the words / phrases provided, using some or any.
    The end
    1. Homework
    Ảnh
    - Revise: Should / shouldn’t for advice; Some / any for amount - Do exercise on the workbook - Prepare: Unit 6. Our Tet holiday . Lesson 4. Communication
    Hình vẽ
    2. Goodbye
    Ảnh
    Ảnh
     
    Gửi ý kiến

    ↓ CHÚ Ý: Bài giảng này được nén lại dưới dạng ZIP và có thể chứa nhiều file. Hệ thống chỉ hiển thị 1 file trong số đó, đề nghị các thầy cô KIỂM TRA KỸ TRƯỚC KHI NHẬN XÉT  ↓