Tài nguyên dạy học

Thống kê

  • truy cập   (chi tiết)
    trong hôm nay
  • lượt xem
    trong hôm nay
  • thành viên
  • Sắp xếp dữ liệu

    Chào mừng quý vị đến với website của ...

    Quý vị chưa đăng nhập hoặc chưa đăng ký làm thành viên, vì vậy chưa thể tải được các tài liệu của Thư viện về máy tính của mình.
    Nếu chưa đăng ký, hãy nhấn vào chữ ĐK thành viên ở phía bên trái, hoặc xem phim hướng dẫn tại đây
    Nếu đã đăng ký rồi, quý vị có thể đăng nhập ở ngay phía bên trái.

    Unit 11. Our greener world. Lesson 7. Looking back & project

    Tham khảo cùng nội dung: Bài giảng, Giáo án, E-learning, Bài mẫu, Sách giáo khoa, ...
    Nhấn vào đây để tải về
    Báo tài liệu có sai sót
    Nhắn tin cho tác giả
    (Tài liệu chưa được thẩm định)
    Nguồn: http://soanbai.violet.vn/
    Người gửi: Thư viện tham khảo (trang riêng)
    Ngày gửi: 10h:33' 20-03-2017
    Dung lượng: 1.7 MB
    Số lượt tải: 1
    Số lượt thích: 0 người
    UNIT 11. OUR GREENER WORLD. LESSON 7.LOOKING BACK-PROJECT
    Trang bìa
    Trang bìa
    Ảnh
    Ảnh
    UNIT 11. OUR GREENER WORLD
    LESSON 7. LOOKING BACK & PROJECT
    Ảnh
    WARM-UP
    Objectives
    Ảnh
    Objectives
    * By the end of the lesson, students can: - Review the contents of Unit 11: + Vocabulary: use the lexical items related topic ‘Our Greener World’ + Grammar: conditional sentences - type 1 + Communication: talking about ways to 'go green'
    A. LOOKING BACK
    Content
    Ảnh
    A. LOOKING BACK
    I.
    Vocabulary
    II.
    Grammar
    III.
    Communication
    VOCABULARY
    1. Add more words to the word webs below
    1. Add more words to the word webs below.
    Ảnh
    electricity
    paper
    rubbish
    Add more words to the word webs below
    1. Add more words to the word webs below.
    Ảnh
    plastic bag
    bottle
    light bulb
    Add more words to the word webs below
    1. Add more words to the word webs below.
    Ảnh
    book
    plactic bag
    newspaper
    2. In pairs, ask and answer questions about the 3Rs.
    2. In pairs, ask and answer questions about the 3Rs.
    Ảnh
    Ảnh
    Example
    Example:
    A: Can we reduce water use?
    B: Yes, we can.
    A: How?
    B: Don’t take a bath.
    Ảnh
    Hình vẽ
    3. a. Complete the words or phrases.
    3. a. Complete the words or phrases.
    1. d_ _ _ r_ _ _a _ _ _ _ 2. a _ _ pollution 3. _ _t_ _ pollution 4. n _ _ _e pollution 5. _o _ _ pollution
    Complete the words or phrases
    Hình vẽ
    Bài tập kéo thả chữ
    1. d||efo||r||est||a||tion|| 3. ||wa||t||er|| pollution 2. a||ir|| pollution 4. n||ois||e pollution 5. ||s||o||il|| pollution
    b. Match each word or phrase from D with an effect below to make a sentence
    b. Match each word or phrase from a with an effect below to make a sentence.
    a. makes fish die b. makes animals’ homes disappear c. causes sleeping problems d. causes lack of food e. makes the Earth warmer
    Match each word or phrase from a with an effect below to make a sentence.
    Bài tập kéo thả chữ
    a. makes fish die ||water pollution|| b. makes animal's homes disappers. ||deforestation|| c. causes sleeping problems. ||noise pollution|| d. causes lack of food. ||soil pollution|| e. makes the Earth warmer. ||air pollution||
    Hình vẽ
    Translate
    Translate
    1. nạn phá rừng làm cho nhà của thú vật không được chấp nhận. 2. ô nhiễm không khí làm cho trái đất ấm hơn. 3. ô nhiễm nước làm cho cá chết. 4. ô nhiễm tiếng ồn gây ra các vấn đề về giấc ngủ. 5. ô nhiễm đất gây thiếu lương thực.
    GRAMMAR
    4. Write the correct form of each verb in brackets.
    4. Write the correct form of each verb in brackets.
    Bài tập kéo thả chữ
    1. If the Earth (be) ||is|| warmer, the sea level (rise) ||will rise||. 2. If the sea level (rise) ||rises||, some countries (disappear) ||will disappear||. 3. If we (reduce) ||reduce|| soil pollution, we (have) ||will have|| enough food to eat. 4. If we (not have) ||don’t have|| enough food, we (be) ||will be|| hungry. 5. If we (be) ||are|| hungry, we (be) ||will be|| tired.
    Write the correct form of each verb in brackets.
    Hình vẽ
    Bài tập kéo thả chữ
    1. If the Earth (be) ||is|| warmer, the sea level (rise) ||will rise||. 2. If the sea level (rise) ||rises||, some countries (disappear) ||will disappear||. 3. If we (reduce) ||reduce|| soil pollution, we (have) ||will have|| enough food to eat. 4. If we (not have) ||don’t have|| enough food, we (be) ||will be|| hungry. 5. If we (be) ||are|| hungry, we (be) ||will be|| tired.
    Translate
    Translate
    1. Nếu Trái đất nóng hơn, mực nước biển sẽ dâng cao. 2. Nếu mực nước biển dâng cao, vài đất nước sẽ biến mất. 3. Nếu chúng ta giảm việc ô nhiễm đất, chúng ta sẽ có đủ thức ăn để ăn. 4. Nếu chúng ta không có đủ thức ăn, chúng ta sẽ đói. 5. Nếu chúng ta đói, chúng ta sẽ mệt.
    5. Combine each pair of sentences below to make a conditional sentence- type 1
    5. Combine each pair of sentences below to make a conditional sentence- type 1
    Bài tập kéo thả chữ
    1. Students recycle and use recycled materials. They save energy. latex(rarr) ||If students recycle and use recycled materials, they will save energy.|| 2. We use the car all the time. We make the air dirty. latex(rarr) ||If we use the car all the time, we will make the air dirty.|| 3.You save electricity. You turn off your computer when you don’t use it. latex(rarr) ||You will save electricity if you turn off your computer when you don’t use it.|| 4. People stop using so much energy. They want to save the environment. latex(rarr) ||People will stop using so much energy if they want to save the environment.|| 5. You see a used can on the road. What will you do? latex(rarr) ||If you see a used can on the road, what will you do?||
    Combine each pair of sentences below to make a conditional sentence- type 1
    Bài tập kéo thả chữ
    1. Students recycle and use recycled materials. They save energy. => ||If students recycle and use recycled materials, they will save energy.|| 2. We use the car all the time. We make the air dirty. => ||If we use the car all the time, we will make the air dirty.|| 3.You save electricity. You turn off your computer when you don’t use it. => ||You will save electricity if you turn off your computer when you don’t use it.|| 4. People stop using so much energy. They want to save the environment. => ||People will stop using so much energy if they want to save the environment.|| 5. You see a used can on the road. What will you do? => ||If you see a used can on the road, what will you do?||
    Hình vẽ
    Translate
    Translate
    1. Nếu những học sinh tái chế và sử dụng những nguyên liệu được tái chế, thì chúng sẽ tiết kiệm năng lượng. 2. Nếu chúng ta sử dụng xe hơi mọi lúc, chúng ta sẽ làm bẩn không khí. 3. Nếu bạn tắt mảy tính của bạn khi bạn không dùng, bạn sẽ tiết kiệm điện. 4. Con người sẽ ngừng sử dụng nhiều năng lượng nếu họ muốn bảo lệ môi trường. 5. Nếu bạn thấy một cái lon đã dùng ở trên đường, bạn sẽ làm gì?
    COMMUNICATION
    6. Work in groups
    Ảnh
    6. Work in groups. Interview three classmates and note down their answers. Share their answers with the class.
    Student A
    Student B
    Student C
    What will you do if you have some used plastic bottles at home?
    If you want to save electricity at home, what will you do?
    If you want reduce rubbish at home, what will you do?
    Interview three classmates and note down their answers.
    Hình vẽ
    Ảnh
    Student A
    Student B
    Student C
    What will you do if you have some used plastic bottles at home?
    If you want to save electricity at home, what will you do?
    If you want reduce rubbish at home, what will you do?
    Make plastic bottle lights
    Grow some plants
    Make a milk jug shade
    turning lights off when you leave a room.
    Install a solar water heater
    Use candles instead of electric lights a few times a week
    Donate your unwanted goods
    Recycling
    Reduce your food waste
    Finished! Now you can ...
    Ảnh
    Finished! Now you can ...
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    use words related to the environment name environmental problems and their effects talk about possibilities, using conditional sentences - type 1 talk about ways to 'go green'
    B. PROJECT
    Look at the pictures. What can you see in each picture? What did people use to make the things in the pictures?
    Look at the pictures. What can you see in each picture? What did people use to make the things in the pictures?
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Work in groups
    Ảnh
    Now work in groups or in pairs to complete the project.
    - Choose something used (a bottle, a can, a sheet of paper, etc.). - Make something new from it and decorate it. - Bring your product to class. - ‘Show and tell’ your classmates about what you made.
    THE END
    Homework
    Ảnh
    - Learn by heart all the vocabulary and grammar - Complete the exercises into notebooks - Do “Project”. - Prepare: Unit 12. Robots. Lesson 1. Getting started
    Goodbye
    Ảnh
    Thanks for your attention
    Good bye. See you again!
     
    Gửi ý kiến

    ↓ CHÚ Ý: Bài giảng này được nén lại dưới dạng ZIP và có thể chứa nhiều file. Hệ thống chỉ hiển thị 1 file trong số đó, đề nghị các thầy cô KIỂM TRA KỸ TRƯỚC KHI NHẬN XÉT  ↓