Tài nguyên dạy học

Thống kê

  • truy cập   (chi tiết)
    trong hôm nay
  • lượt xem
    trong hôm nay
  • thành viên
  • Sắp xếp dữ liệu

    Chào mừng quý vị đến với website của ...

    Quý vị chưa đăng nhập hoặc chưa đăng ký làm thành viên, vì vậy chưa thể tải được các tài liệu của Thư viện về máy tính của mình.
    Nếu chưa đăng ký, hãy nhấn vào chữ ĐK thành viên ở phía bên trái, hoặc xem phim hướng dẫn tại đây
    Nếu đã đăng ký rồi, quý vị có thể đăng nhập ở ngay phía bên trái.

    Unit 3. My friends. Lesson 4. Communication

    Nhấn vào đây để tải về
    Báo tài liệu có sai sót
    Nhắn tin cho tác giả
    (Tài liệu chưa được thẩm định)
    Nguồn: Bạch Kim
    Người gửi: Ngô Văn Chinh (trang riêng)
    Ngày gửi: 11h:58' 28-10-2021
    Dung lượng: 1.9 MB
    Số lượt tải: 0
    Số lượt thích: 0 người
    UNIT 3. MY FRIENDS. LESSON 4. COMMUNICATION
    Trang bìa
    Trang bìa
    Ảnh
    Ảnh
    UNIT 3. MY FRIENDS
    LESSON 4. COMMUNICATION
    Ảnh
    Introduction
    1. Objectives
    Ảnh
    Hình vẽ
    By the end of this lesson, students will be able to: - Introduce how to ask about appearance and personality - Practise talking about date of birth and personality - Do the tasks in the student book.
    2. Content
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Listen and read the dialogue between Linda and Mi. Pay attention to the highlighted.
    Work with a classmate. Ask him / her about his / her best friend. Remember to use the two questions highlighted in 1.
    Read about these students in 4Teen magazine. Use one or two adjectives to describe them.
    We may have different personalities because we have different birthdays. Read the descriptions below. Do you think they match the friends in 3?
    Read the descriptions in 4. Share your opinion with the class.
    Everyday English Asking about appearance and personality
    Date of birth and personality
    Ảnh
    Everyday English
    Asking about appearance and personality
    Ảnh
    Ảnh
    Everyday English
    Asking about appearance and personality
    Ảnh
    Activity 1. Listen and read
    1. Look at the picture
    Ảnh
    1. Look at the picture
    Linda and Mi are talking about their best friend.
    2. Listen and read the dialogue. Pay attention to the highlighted.
    Ảnh
    Hình vẽ
    2. Listen and read the dialogue. Pay attention to the highlighted sentences.
    ... Linda: What does your best friend look like? Mi: She's short with long black hair. She has bright brown eyes. Linda: What's she like? Mi: She's very kind and creative. ...
    Activity 2. Practise asking your partner about their best friend.
    1. Work with a classmate
    1. Work with a classmate
    Ảnh
    Ask him / her about his / her best friend. Remember to use the two questions highlighted in 1.
    - What does your best friend look like? - What’s she like?
    2. Ask your classmate about his / her best friend.
    Ảnh
    2. Ask your classmate about his / her best friend.
    Bài tập kéo thả chữ
    A: What does your best friend look like? B: ||He is tall with short curly brown hair. || ||He has straight nose and full lips.|| A: What's he like? B: ||He's quite shy but very clever.||
    Comunication
    Date of birth and personality
    Ảnh
    Ảnh
    Date of birth and personality
    Ảnh
    Activity 3. Describe the students in 4Teen magazine
    1. Read about these students in 4Teen magazine.
    Ảnh
    Ảnh
    1. Read about these students in 4Teen magazine.
    Ảnh
    Ảnh
    I live in Da Nang. At home, I can do my homework without my parents’ help. At school, I like speaking English. I’m going to an English club now.
    I come from Cambridge. In my free time, I draw pictures and play the piano. I also help some old people near my house. I usually read to them at the weekend. Now I’m drawing in my garden.
    2. Use one or two adjectives to describe the students
    2. Use one or two adjectives to describe the students
    I live in Da Nang. At home, I can do my homework without my parents’ help. At school, I like speaking English. I’m going to an English club now.
    Ảnh
    Ảnh
    Bài tập kéo thả chữ
    ||clever|| ||hard-working||
    - Use one or two adjectives to describe the students
    2. Use one or two adjectives to describe the students
    Bài tập kéo thả chữ
    ||creative|| ||kind||
    I come from Cambridge. In my free time, I draw pictures and play the piano. I also help some old people near my house. I usually read to them at the weekend. Now I’m drawing in my garden.
    Ảnh
    Ảnh
    3. Translate the passages
    3. Translate the passages
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Vinh ( Việt Nam, ngày sinh 7/12)
    Ảnh
    Mình sống ở Đà Nẵng. Ở nhà, mình có thể tự làm bài tập mà không cần bố mẹ giúp. Ở trường, mình thích nói tiếng Anh. Bây giờ mình đang đến câu lạc bộ tiếng Anh.
    John (nước Anh, sinh ngày 26/2)
    Mình đến từ Cambridge. Trong thời gian rảnh rỗi, mình vẽ tranh và chơi piano. Mình cũng giúp đỡ một số người già gần nhà. Mình thường đọc cho họ nghe vào cuối tuần. Bây giờ mình đang vẽ trong vườn.
    Activity 4. Answer the quetions
    1. Read the descriptions
    Ảnh
    Ảnh
    1. Read the descriptions
    We may have different personalities because we have different birthdays
    21/3 – 19/4: confident, active
    20/4 – 20/5: loving, hard-working
    21/5 – 21/6: active, friendly
    22/6 – 22/7: caring, clever
    23/7 – 22/8: confident, creative
    23/8 – 22/9: careful, hard-working
    23/9 – 23/10: creative, friendly
    24/10 – 21/11: careful, funny
    22/11 – 21/12: clever, confident
    22/12 – 19/1: careful, hard-working
    20/1 – 18/2: friendly, clever
    19/2 – 20/3: kind, creative
    2. Answer the quetions
    2. Answer the quetions
    Bài tập kéo thả chữ
    Do you think they match the friends in 3? => ||Yes, I think so.||
    Ảnh
    Activity 5. Read and share your opinion
    1. Read the descriptions in 4
    1. Read the descriptions in 4
    Ảnh
    We may have different personalities because we have different birthdays
    21/3 – 19/4: confident, active
    20/4 – 20/5: loving, hard-working
    21/5 – 21/6: active, friendly
    22/6 – 22/7: caring, clever
    23/7 – 22/8: confident, creative
    23/8 – 22/9: careful, hard-working
    23/9 – 23/10: creative, friendly
    24/10 – 21/11: careful, funny
    22/11 – 21/12: clever, confident
    22/12 – 19/1: careful, hard-working
    20/1 – 18/2: friendly, clever
    19/2 – 20/3: kind, creative
    2. Share your opinion with the class.
    2. Share your opinion with the class.
    Ảnh
    Example:
    1. My birthday is November 29th. It’s true that I’m clever but it isn’t true that I’m confident. I’m very shy. 2. My birthday is 31/3. It is true that I’m confident. It’s not true that I’m active.
    The end
    1. Homework
    Ảnh
    - Practise asking about appearance and personality - Do exercise on the workbook - Prepare: Unit 3. My friends. Lesson 5. Skills 1
    Hình vẽ
    2. Goodbye
    Ảnh
    Ảnh
     
    Gửi ý kiến

    ↓ CHÚ Ý: Bài giảng này được nén lại dưới dạng ZIP và có thể chứa nhiều file. Hệ thống chỉ hiển thị 1 file trong số đó, đề nghị các thầy cô KIỂM TRA KỸ TRƯỚC KHI NHẬN XÉT  ↓