Tài nguyên dạy học

Thống kê

  • truy cập   (chi tiết)
    trong hôm nay
  • lượt xem
    trong hôm nay
  • thành viên
  • Sắp xếp dữ liệu

    Chào mừng quý vị đến với website của ...

    Quý vị chưa đăng nhập hoặc chưa đăng ký làm thành viên, vì vậy chưa thể tải được các tài liệu của Thư viện về máy tính của mình.
    Nếu chưa đăng ký, hãy nhấn vào chữ ĐK thành viên ở phía bên trái, hoặc xem phim hướng dẫn tại đây
    Nếu đã đăng ký rồi, quý vị có thể đăng nhập ở ngay phía bên trái.

    Unit 17: My area

    Tham khảo cùng nội dung: Bài giảng, Giáo án, E-learning, Bài mẫu, Sách giáo khoa, ...
    Nhấn vào đây để tải về
    Báo tài liệu có sai sót
    Nhắn tin cho tác giả
    (Tài liệu chưa được thẩm định)
    Nguồn: http://soanbai.violet.vn
    Người gửi: Thư viện tham khảo (trang riêng)
    Ngày gửi: 11h:22' 26-05-2015
    Dung lượng: 5.7 MB
    Số lượt tải: 3
    Số lượt thích: 0 người
    Công ty Cổ phần Mạng giáo dục Bạch Kim - 27 Huỳnh Thúc Kháng, Đống Đa, Hà Nội
    Trang bìa
    Trang bìa:
    Unit 17: MY AREA Lesson 1 (1-4) I. WRAM-UP
    1. Play the game: Net work:
    Play the game: Net work 2. Objectives:
    Objectives * After the lesson Ss will be able to: - Make suggestion to go to some places. - Give the response to a suggestion. - Listen for specific information. II. VOCABULARY
    1. New words:
    II. VOCABULARY 1. New words - bookshop: hiệu sách - supermarket: siêu thị - post office : bưu điện - cinema : rạp chiếu phim - zoo: vườn bách thú - toys shop : cửa hàng đồ chơi 2. Checking vocabulary: matching:

    hiệu sách
    siêu thị
    bưu điện
    rạp chiếu phim
    vườn bách thú
    hiệu đồ chơi
    III. PRESENTATION
    1. Look, listen and repeat:
    III. PRESENTATION 1. Look, listen and repeat. Look at the picture and identify the characters and what they are doing.

    Nam: Are you free now, Mai?

    Mai: Yes, I am.

    Nam: Let’s go to the bookshop.

    I want some books.

    Mai: Great idea!

    I want some books too.

    * Introduce the dialogue:

    * Introduce the dialogue: You are going to listen to Nam and Mai are talking about the place she wants to go.

    Nam: Are you free now, Mai?

    Mai: Yes, I am.

    Nam: Let’s go to the bookshop.

    I want some books.

    Mai: Great idea!

    I want some books too.

    * Listen and repeat the dialogue:

    Nam: Are you free now, Mai?

    Mai: Yes, I am.

    Nam: Let’s go to the bookshop.

    I want some books.

    Mai: Great idea!

    I want some books too.

    * Model sentence :
    A: Let’s go to the _________. B: Great idea! Sorry. I’m busy. A: Let’s go to the bookshop. B: Great idea! Sorry. I’m busy. (Present the way to make suggestion to go to some places and give the response to a suggestion.) 2. Look and say :
    2. Look and say III. PRESENTATION Look at the picture and identify the places in each picture * Work in pairs make suggestion to go to some places and give the response to a suggestion.:
    * Work in pairs make suggestion to go to some places and give the response to a suggestion. Picture a:

    Let’s go to the ||post office|| Great idea!/ I’m sorry. I’m busy Picture a Picture b:

    Let’s go to the ||supermarket|| Great idea!/ I’m sorry. I’m busy Picture b Picture c:

    Let’s go to the ||bookshop|| Great idea!/ I’m sorry. I’m busy Picture c Picture d:

    Let’s go to the ||cinema|| Great idea!/ I’m sorry. I’m busy Picture d 3. Talk:
    III. PRESENTATION 3. Talk Look at the pictures and identify the places, then to make suggestion to go to some places and give the response to a suggestion. * Identify the places in each picture:
    * Do picture a as model:

    Let’s go to the ||post office|| Great idea!/ I’m sorry. I’m busy * Do picture a as model 4. Listen and tick:
    III. PRESENTATION 4. Listen and tick Look at the pictures and identify the places in each picture * Identify the places in each picture:
    Picture a: bookshop Picture b: cinema Picture a: post office Picture b: supermarket Picture a: toys shop Picture b: zoo * Suggestion: listen and tick:
    Picture a: bookshop Picture b: cinema Picture a: post office Picture b: supermarket Picture a: toys shop Picture b: zoo * Talk about the content of listening:
    1. A: I want some books B: Let`s go to the bookshop A: Great ideal! 2. A: I want some apples. B: Let`s go to the supermarket. A: Yes, let`s go there. 3. A: I want a new robot. B: Let`s go to the toyshop. A: Ok! Let`s go there. IV. END LESSON
    Homework:
    - Consolidate the content of the lesson. - Learn new words, sentence patterns by heart and write each one 2 lines. - Do exercise in workbook. - Prepare next lesson: UNIT 17/Lesson 2 The end:
     
    Gửi ý kiến

    ↓ CHÚ Ý: Bài giảng này được nén lại dưới dạng RAR và có thể chứa nhiều file. Hệ thống chỉ hiển thị 1 file trong số đó, đề nghị các thầy cô KIỂM TRA KỸ TRƯỚC KHI NHẬN XÉT  ↓