Chào mừng quý vị đến với website của ...
Quý vị chưa đăng nhập hoặc chưa đăng ký làm thành viên, vì vậy chưa thể tải được các tài liệu của Thư viện về máy tính của mình.
Nếu chưa đăng ký, hãy nhấn vào chữ ĐK thành viên ở phía bên trái, hoặc xem phim hướng dẫn tại đây
Nếu đã đăng ký rồi, quý vị có thể đăng nhập ở ngay phía bên trái.
Nếu chưa đăng ký, hãy nhấn vào chữ ĐK thành viên ở phía bên trái, hoặc xem phim hướng dẫn tại đây
Nếu đã đăng ký rồi, quý vị có thể đăng nhập ở ngay phía bên trái.
UNIT 4. LEARNING WORLD. LESSON 6. SPEAKING
(Tài liệu chưa được thẩm định)
Nguồn:
Người gửi: Bùi Quang Trương Tâm (trang riêng)
Ngày gửi: 15h:38' 08-12-2024
Dung lượng: 2.7 MB
Số lượt tải: 0
Nguồn:
Người gửi: Bùi Quang Trương Tâm (trang riêng)
Ngày gửi: 15h:38' 08-12-2024
Dung lượng: 2.7 MB
Số lượt tải: 0
Số lượt thích:
0 người
UNIT 4. LEARNING WORLD. LESSON 6. SPEAKING
Trang bìa
Trang bìa
Ảnh
Ảnh
UNIT 4. LEARNING WORLD
Lesson 6: Speaking - Asking for help when you're studying
Ảnh
Introduction
1. Objectives
Ảnh
Hình vẽ
By the end of this lesson, students will be able to: - Use the words related to the topic LEARNING WORLD. - Practice asking for help when you're studying - Pronunciation: the alphabet and consonant clusters - Do the tasks in the student book.
2. THINK!
Ảnh
THINK! What can you do if you can’t remember a word in English?
If I can’t remember a word in English, I can look up it in Oxford dictionary, use Google translate, or ask anyone I think good at English.
Speaking
Key Phrases
Hình vẽ
Hình vẽ
Asking for help with languages - How do you spell that? - How do you say ... ? - Can you say that again, please? - Can you help me with something, please?
1. Complete the dialogue with the Key Phrases.
Ảnh
Bài tập kéo thả chữ
Jasmine: Hi, Zac. What are you doing? Zac: Oh, I'm revising. We've got a French exam tomorrow. Remember? Jasmine: Oh yes. Zac: You're good at French, Jasmine. (1) ||Can you help me with something, please?|| Jasmine: Yeah, sure. Zac: (2) ||How do you say|| 'tomorrow' in French? Jasmine: Erm ... it's 'demain'. Zac: Sorry? (3) ||Can you say that again, please?|| Jasmine: Yes, it's 'demain.' Zac: (4)||How do you spell that?|| Jasmine: D-E-M-A-I-N. Zac: Great. Thanks, Jasmine.
1. Complete the dialogue with the Key Phrases.
- Read the dialogue
Jasmine: Hi, Zac. What are you doing? Zac: Oh, I'm revising. We've got a French exam tomorrow. Remember? Jasmine: Oh yes. Zac: You're good at French, Jasmine. Can you help me with something, please? Jasmine: Yeah, sure. Zac: How do you say 'tomorrow' in French? Jasmine: Erm ... it's 'demain'. Zac: Sorry? Can you say that again, please? Jasmine: Yes, it's 'demain.' Zac: How do you spell that? Jasmine: D-E-M-A-I-N. Zac: Great. Thanks, Jasmine.
Read the dialogue
- Watch or listen and check, then answer the question
Watch or listen and check, then answer the question
Ảnh
Bài tập kéo thả chữ
What word can't Zac remember? => ||The word Zac can't remember is 'tomorrow’ in French!||
Pronunciation: The alphabet
2. Complete the table with the letters in the box. Then listen and check.
Hình vẽ
Hình vẽ
Bài tập kéo thả chữ
/eɪ/ A, H, (1)||J||, K /iː/ B, C. D, (2) ||E||, (3)||G||, P, T, (4)||V|| /e/ F, L, M, (5)||N||, S, (6) ||X|| /aɪ/ (7)||I||, Y /əʊ/ O /juː/ Q, (8)||U||, W /ɑː/ R
2. Complete the table with the letters in the box. Listen and check
3. Say the alphabet. Then work in pairs. Ask your partner to spell words from units 1-3.
Ảnh
3. Say the alphabet. Then work in pairs. Ask your partner to spell words from units 1-3.
Ảnh
How do you spell “gorilla”?
Ảnh
G – O – R – I – double L – A.
- Practice asking your partner to spell words from units 1-3.
Ảnh
Practice asking your partner to spell words from units 1-3.
A: How do you spell “monkey”? B: M – O – N – K – E – Y. A: How do you spell “school”. B: S – C – H – double O – L.
Pronunciation: Consonant clusters
4. Indicate the word whose bold part differs from the other three in pronunciation.
4. Indicate the word whose bold part differs from the other three in pronunciation.
1. a. swim 2. a. school 3. a. member 4. a. scene 5. a. hunger
b. swing b. Schilling b. amber b. scarf b. finger
c. sword c. scheme c. climber c. scan c. anger
d. sweet d. scholar d. December d. score d. singer
- Number 1
Ảnh
1. a. swim
b. swing
c. sword
d. sweet
Hình vẽ
Hình vẽ
Hình vẽ
Hình vẽ
Hình vẽ
- Number 2
2. a. school
b. Schilling
c. scheme
d. scholar
Ảnh
Hình vẽ
Hình vẽ
Hình vẽ
Hình vẽ
Hình vẽ
- Number 3
3. a. member
b. amber
c. climber
d. December
Ảnh
Hình vẽ
Hình vẽ
Hình vẽ
Hình vẽ
Hình vẽ
- Number 4
4. a. scene
b. scarf
c. scan
d. score
Ảnh
Hình vẽ
Hình vẽ
Hình vẽ
Hình vẽ
Hình vẽ
- Number 5
5. a. hunger
b. finger
c. anger
d. singer
Ảnh
Hình vẽ
Hình vẽ
Hình vẽ
Hình vẽ
Hình vẽ
Use it!
5. Read the Skills Strategy and then work in pairs.
Hình vẽ
5. Read the Skills Strategy and then work in pairs.
Prepare a new dialogue using the chart below to help you. Practise the new dialogue. One of you is A, the other is B. Then change roles.
Hình vẽ
Read the Key Phrases and choose which role you will take. When talking with your partner, you should take turns speaking and listening.
- Prepare a new dialogue using the chart below to help you
Prepare a new dialogue using the chart below to help you
A: Can you help me with something, please? B: ... A: How do you say ... in English? B: ... A: Can you say that again, please? B: … A: How do you spell that? B: … A: Great. Thanks, …
Ảnh
- Practise the new dialogue.
A: Can you help me with something, please? B: Yes, certainly. A: How do you say “từ điển” in English? B: Ohm… it’s “dictionary”. A: Can you say that again, please? B: Yes, “dictionary”. A: How do you spell that? B: D – I – C – T – I – O – N – A – R – Y. A: Great. Thanks, Mai .
Practise the new dialogue.
The end
1. Homework
Ảnh
Hình vẽ
- Learn by heart all the new words - Do the exercises in the work book. - Prepare: Unit 4. Learning world. Lesson 7. Writing
2. Goodbye
Ảnh
Ảnh
Trang bìa
Trang bìa
Ảnh
Ảnh
UNIT 4. LEARNING WORLD
Lesson 6: Speaking - Asking for help when you're studying
Ảnh
Introduction
1. Objectives
Ảnh
Hình vẽ
By the end of this lesson, students will be able to: - Use the words related to the topic LEARNING WORLD. - Practice asking for help when you're studying - Pronunciation: the alphabet and consonant clusters - Do the tasks in the student book.
2. THINK!
Ảnh
THINK! What can you do if you can’t remember a word in English?
If I can’t remember a word in English, I can look up it in Oxford dictionary, use Google translate, or ask anyone I think good at English.
Speaking
Key Phrases
Hình vẽ
Hình vẽ
Asking for help with languages - How do you spell that? - How do you say ... ? - Can you say that again, please? - Can you help me with something, please?
1. Complete the dialogue with the Key Phrases.
Ảnh
Bài tập kéo thả chữ
Jasmine: Hi, Zac. What are you doing? Zac: Oh, I'm revising. We've got a French exam tomorrow. Remember? Jasmine: Oh yes. Zac: You're good at French, Jasmine. (1) ||Can you help me with something, please?|| Jasmine: Yeah, sure. Zac: (2) ||How do you say|| 'tomorrow' in French? Jasmine: Erm ... it's 'demain'. Zac: Sorry? (3) ||Can you say that again, please?|| Jasmine: Yes, it's 'demain.' Zac: (4)||How do you spell that?|| Jasmine: D-E-M-A-I-N. Zac: Great. Thanks, Jasmine.
1. Complete the dialogue with the Key Phrases.
- Read the dialogue
Jasmine: Hi, Zac. What are you doing? Zac: Oh, I'm revising. We've got a French exam tomorrow. Remember? Jasmine: Oh yes. Zac: You're good at French, Jasmine. Can you help me with something, please? Jasmine: Yeah, sure. Zac: How do you say 'tomorrow' in French? Jasmine: Erm ... it's 'demain'. Zac: Sorry? Can you say that again, please? Jasmine: Yes, it's 'demain.' Zac: How do you spell that? Jasmine: D-E-M-A-I-N. Zac: Great. Thanks, Jasmine.
Read the dialogue
- Watch or listen and check, then answer the question
Watch or listen and check, then answer the question
Ảnh
Bài tập kéo thả chữ
What word can't Zac remember? => ||The word Zac can't remember is 'tomorrow’ in French!||
Pronunciation: The alphabet
2. Complete the table with the letters in the box. Then listen and check.
Hình vẽ
Hình vẽ
Bài tập kéo thả chữ
/eɪ/ A, H, (1)||J||, K /iː/ B, C. D, (2) ||E||, (3)||G||, P, T, (4)||V|| /e/ F, L, M, (5)||N||, S, (6) ||X|| /aɪ/ (7)||I||, Y /əʊ/ O /juː/ Q, (8)||U||, W /ɑː/ R
2. Complete the table with the letters in the box. Listen and check
3. Say the alphabet. Then work in pairs. Ask your partner to spell words from units 1-3.
Ảnh
3. Say the alphabet. Then work in pairs. Ask your partner to spell words from units 1-3.
Ảnh
How do you spell “gorilla”?
Ảnh
G – O – R – I – double L – A.
- Practice asking your partner to spell words from units 1-3.
Ảnh
Practice asking your partner to spell words from units 1-3.
A: How do you spell “monkey”? B: M – O – N – K – E – Y. A: How do you spell “school”. B: S – C – H – double O – L.
Pronunciation: Consonant clusters
4. Indicate the word whose bold part differs from the other three in pronunciation.
4. Indicate the word whose bold part differs from the other three in pronunciation.
1. a. swim 2. a. school 3. a. member 4. a. scene 5. a. hunger
b. swing b. Schilling b. amber b. scarf b. finger
c. sword c. scheme c. climber c. scan c. anger
d. sweet d. scholar d. December d. score d. singer
- Number 1
Ảnh
1. a. swim
b. swing
c. sword
d. sweet
Hình vẽ
Hình vẽ
Hình vẽ
Hình vẽ
Hình vẽ
- Number 2
2. a. school
b. Schilling
c. scheme
d. scholar
Ảnh
Hình vẽ
Hình vẽ
Hình vẽ
Hình vẽ
Hình vẽ
- Number 3
3. a. member
b. amber
c. climber
d. December
Ảnh
Hình vẽ
Hình vẽ
Hình vẽ
Hình vẽ
Hình vẽ
- Number 4
4. a. scene
b. scarf
c. scan
d. score
Ảnh
Hình vẽ
Hình vẽ
Hình vẽ
Hình vẽ
Hình vẽ
- Number 5
5. a. hunger
b. finger
c. anger
d. singer
Ảnh
Hình vẽ
Hình vẽ
Hình vẽ
Hình vẽ
Hình vẽ
Use it!
5. Read the Skills Strategy and then work in pairs.
Hình vẽ
5. Read the Skills Strategy and then work in pairs.
Prepare a new dialogue using the chart below to help you. Practise the new dialogue. One of you is A, the other is B. Then change roles.
Hình vẽ
Read the Key Phrases and choose which role you will take. When talking with your partner, you should take turns speaking and listening.
- Prepare a new dialogue using the chart below to help you
Prepare a new dialogue using the chart below to help you
A: Can you help me with something, please? B: ... A: How do you say ... in English? B: ... A: Can you say that again, please? B: … A: How do you spell that? B: … A: Great. Thanks, …
Ảnh
- Practise the new dialogue.
A: Can you help me with something, please? B: Yes, certainly. A: How do you say “từ điển” in English? B: Ohm… it’s “dictionary”. A: Can you say that again, please? B: Yes, “dictionary”. A: How do you spell that? B: D – I – C – T – I – O – N – A – R – Y. A: Great. Thanks, Mai .
Practise the new dialogue.
The end
1. Homework
Ảnh
Hình vẽ
- Learn by heart all the new words - Do the exercises in the work book. - Prepare: Unit 4. Learning world. Lesson 7. Writing
2. Goodbye
Ảnh
Ảnh
 
↓ CHÚ Ý: Bài giảng này được nén lại dưới dạng ZIP và có thể chứa nhiều file. Hệ thống chỉ hiển thị 1 file trong số đó, đề nghị các thầy cô KIỂM TRA KỸ TRƯỚC KHI NHẬN XÉT ↓
Các ý kiến mới nhất