Tài nguyên dạy học

Thống kê

  • truy cập   (chi tiết)
    trong hôm nay
  • lượt xem
    trong hôm nay
  • thành viên
  • Sắp xếp dữ liệu

    Chào mừng quý vị đến với website của ...

    Quý vị chưa đăng nhập hoặc chưa đăng ký làm thành viên, vì vậy chưa thể tải được các tài liệu của Thư viện về máy tính của mình.
    Nếu chưa đăng ký, hãy nhấn vào chữ ĐK thành viên ở phía bên trái, hoặc xem phim hướng dẫn tại đây
    Nếu đã đăng ký rồi, quý vị có thể đăng nhập ở ngay phía bên trái.

    UNIT 4. LEARNING WORLD. LESSON 6. SPEAKING

    Nhấn vào đây để tải về
    Báo tài liệu có sai sót
    Nhắn tin cho tác giả
    (Tài liệu chưa được thẩm định)
    Nguồn:
    Người gửi: Bùi Quang Trương Tâm (trang riêng)
    Ngày gửi: 15h:38' 08-12-2024
    Dung lượng: 2.7 MB
    Số lượt tải: 0
    Số lượt thích: 0 người
    UNIT 4. LEARNING WORLD. LESSON 6. SPEAKING
    Trang bìa
    Trang bìa
    Ảnh
    Ảnh
    UNIT 4. LEARNING WORLD
    Lesson 6: Speaking - Asking for help when you're studying
    Ảnh
    Introduction
    1. Objectives
    Ảnh
    Hình vẽ
    By the end of this lesson, students will be able to: - Use the words related to the topic LEARNING WORLD. - Practice asking for help when you're studying - Pronunciation: the alphabet and consonant clusters - Do the tasks in the student book.
    2. THINK!
    Ảnh
    THINK! What can you do if you can’t remember a word in English?
    If I can’t remember a word in English, I can look up it in Oxford dictionary, use Google translate, or ask anyone I think good at English.
    Speaking
    Key Phrases
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Asking for help with languages - How do you spell that? - How do you say ... ? - Can you say that again, please? - Can you help me with something, please?
    1. Complete the dialogue with the Key Phrases.
    Ảnh
    Bài tập kéo thả chữ
    Jasmine: Hi, Zac. What are you doing? Zac: Oh, I'm revising. We've got a French exam tomorrow. Remember? Jasmine: Oh yes. Zac: You're good at French, Jasmine. (1) ||Can you help me with something, please?|| Jasmine: Yeah, sure. Zac: (2) ||How do you say|| 'tomorrow' in French? Jasmine: Erm ... it's 'demain'. Zac: Sorry? (3) ||Can you say that again, please?|| Jasmine: Yes, it's 'demain.' Zac: (4)||How do you spell that?|| Jasmine: D-E-M-A-I-N. Zac: Great. Thanks, Jasmine.
    1. Complete the dialogue with the Key Phrases.
    - Read the dialogue
    Jasmine: Hi, Zac. What are you doing? Zac: Oh, I'm revising. We've got a French exam tomorrow. Remember? Jasmine: Oh yes. Zac: You're good at French, Jasmine. Can you help me with something, please? Jasmine: Yeah, sure. Zac: How do you say 'tomorrow' in French? Jasmine: Erm ... it's 'demain'. Zac: Sorry? Can you say that again, please? Jasmine: Yes, it's 'demain.' Zac: How do you spell that? Jasmine: D-E-M-A-I-N. Zac: Great. Thanks, Jasmine.
    Read the dialogue
    - Watch or listen and check, then answer the question
    Watch or listen and check, then answer the question
    Ảnh
    Bài tập kéo thả chữ
    What word can't Zac remember? => ||The word Zac can't remember is 'tomorrow’ in French!||
    Pronunciation: The alphabet
    2. Complete the table with the letters in the box. Then listen and check.
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Bài tập kéo thả chữ
    /eɪ/ A, H, (1)||J||, K /iː/ B, C. D, (2) ||E||, (3)||G||, P, T, (4)||V|| /e/ F, L, M, (5)||N||, S, (6) ||X|| /aɪ/ (7)||I||, Y /əʊ/ O /juː/ Q, (8)||U||, W /ɑː/ R
    2. Complete the table with the letters in the box. Listen and check
    3. Say the alphabet. Then work in pairs. Ask your partner to spell words from units 1-3.
    Ảnh
    3. Say the alphabet. Then work in pairs. Ask your partner to spell words from units 1-3.
    Ảnh
    How do you spell “gorilla”?
    Ảnh
    G – O – R – I – double L – A.
    - Practice asking your partner to spell words from units 1-3.
    Ảnh
    Practice asking your partner to spell words from units 1-3.
    A: How do you spell “monkey”? B: M – O – N – K – E – Y. A: How do you spell “school”. B: S – C – H – double O – L.
    Pronunciation: Consonant clusters
    4. Indicate the word whose bold part differs from the other three in pronunciation.
    4. Indicate the word whose bold part differs from the other three in pronunciation.
    1. a. swim 2. a. school 3. a. member 4. a. scene 5. a. hunger
    b. swing b. Schilling b. amber b. scarf b. finger
    c. sword c. scheme c. climber c. scan c. anger
    d. sweet d. scholar d. December d. score d. singer
    - Number 1
    Ảnh
    1. a. swim
    b. swing
    c. sword
    d. sweet
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    - Number 2
    2. a. school
    b. Schilling
    c. scheme
    d. scholar
    Ảnh
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    - Number 3
    3. a. member
    b. amber
    c. climber
    d. December
    Ảnh
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    - Number 4
    4. a. scene
    b. scarf
    c. scan
    d. score
    Ảnh
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    - Number 5
    5. a. hunger
    b. finger
    c. anger
    d. singer
    Ảnh
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Use it!
    5. Read the Skills Strategy and then work in pairs.
    Hình vẽ
    5. Read the Skills Strategy and then work in pairs.
    Prepare a new dialogue using the chart below to help you. Practise the new dialogue. One of you is A, the other is B. Then change roles.
    Hình vẽ
    Read the Key Phrases and choose which role you will take. When talking with your partner, you should take turns speaking and listening.
    - Prepare a new dialogue using the chart below to help you
    Prepare a new dialogue using the chart below to help you
    A: Can you help me with something, please? B: ... A: How do you say ... in English? B: ... A: Can you say that again, please? B: A: How do you spell that? B: A: Great. Thanks, …
    Ảnh
    - Practise the new dialogue.
    A: Can you help me with something, please? B: Yes, certainly. A: How do you say “từ điển” in English? B: Ohm… it’s “dictionary”. A: Can you say that again, please? B: Yes, “dictionary”. A: How do you spell that? B: D – I – C – T – I – O – N – A – R – Y. A: Great. Thanks, Mai .
    Practise the new dialogue.
    The end
    1. Homework
    Ảnh
    Hình vẽ
    - Learn by heart all the new words - Do the exercises in the work book. - Prepare: Unit 4. Learning world. Lesson 7. Writing
    2. Goodbye
    Ảnh
    Ảnh
     
    Gửi ý kiến

    ↓ CHÚ Ý: Bài giảng này được nén lại dưới dạng ZIP và có thể chứa nhiều file. Hệ thống chỉ hiển thị 1 file trong số đó, đề nghị các thầy cô KIỂM TRA KỸ TRƯỚC KHI NHẬN XÉT  ↓