Tài nguyên dạy học

Thống kê

  • truy cập   (chi tiết)
    trong hôm nay
  • lượt xem
    trong hôm nay
  • thành viên
  • Sắp xếp dữ liệu

    Chào mừng quý vị đến với website của ...

    Quý vị chưa đăng nhập hoặc chưa đăng ký làm thành viên, vì vậy chưa thể tải được các tài liệu của Thư viện về máy tính của mình.
    Nếu chưa đăng ký, hãy nhấn vào chữ ĐK thành viên ở phía bên trái, hoặc xem phim hướng dẫn tại đây
    Nếu đã đăng ký rồi, quý vị có thể đăng nhập ở ngay phía bên trái.

    Unit 6. Global warming. Lesson 8. Looking back and project

    Tham khảo cùng nội dung: Bài giảng, Giáo án, E-learning, Bài mẫu, Sách giáo khoa, ...
    Nhấn vào đây để tải về
    Báo tài liệu có sai sót
    Nhắn tin cho tác giả
    (Tài liệu chưa được thẩm định)
    Nguồn:
    Người gửi: Hỗ Trợ Thư Viện Violet
    Ngày gửi: 15h:24' 17-02-2020
    Dung lượng: 3.6 MB
    Số lượt tải: 1
    Số lượt thích: 0 người
    UNIT 06. GLOBAL WARMING. LESSON 8. LOOKING BACK & PROJECT
    Trang bìa
    Trang bìa
    Hình vẽ
    UNIT 6 - GLOBAL WARMING
    LESSON 8. LOOKING BACK & PROJECT
    Ảnh
    Ảnh
    WARM-UP
    Objectives
    Ảnh
    Objectives
    *By the end of the lesson, students will be able to: - Review words and phrases related to global warming - Review pronunciation: Yes-no question and Echo questions - Review grammar: Perfect gerunds and perfect participles - Do the task in the student book
    A. LOOKING BACK
    Lesson content
    A. LOOKING BACK
    Ảnh
    I. PRONUNCIATION
    II. VOCABULARY
    III. GRAMMAR
    I. PRONUNCIATION
    1. Listen and repeat the questions paying attention to the rising intonation.
    1. Listen and repeat the questions paying attention to the rising intonation.
    1. Do you know that global warming is increasing?
    2. Did you turn off the light before you left home?
    3. Can we really reduce the carbon footprint of our homes?
    5. Have you seen the "Young Voices for the Planet" films?
    4. Are you aware of the dangers of plastic bags on the environment?
    Repeat the questions paying attention to the rising intonation.
    Hình vẽ
    1. Do you know that global warming is increasing?
    2. Did you turn off the light before you left home?
    3. Can we really reduce the carbon footprint of our homes?
    5. Have you seen the "Young Voices for the Planet" films?
    4. Are you aware of the dangers of plastic bags on the environment?
    Translate the sentences
    1. Bạn có biết rằng sự nóng lên toàn cầu đang gia tăng? 2. Bạn đã tắt ánh sáng trước khi rời nhà chưa? 3. Liệu chúng ta có thực sự làm giảm lượng khí carbon trong nhà của chúng ta? 4. Bạn có nhận thức được sự nguy hiểm của túi nhựa đối với môi trường không? 5. Bạn đã từng xem những bộ phim "Tiếng nói giới trẻ cho Hành tinh"?
    Translate the sentences
    2. Listen and mark the rising intonation on the echo questions (…). Then practise reading the exchanges.
    2. Listen and mark the rising intonation on the echo questions (↗). Then practise reading the exchanges.
    1. A: “Plant for the Planet” helped plant 12 billion trees worldwide. B: Twelve billion trees worldwide? 2. A: Even when turned off, electronic devices use energy. B: Yes, they can still use energy. 3. A: Cutting down on energy use is the best way to help reduce global warming? B: The best way to do what? 4. A: Global warming has catastrophic effects on humans. B: Global warming has what on humans? 5. A: A single tree can absorb about one ton of carbon dioxide during its lifetime. B: How long can a tree live?
    Mark the rising intonation on the echo questions (↗)
    Hình vẽ
    Bài tập kéo thả chữ
    “Plant for the Planet” helped plant 12 billion trees worldwide. Twelve billion trees worldwide? ||↗|| Even when turned off, electronic devices use energy. Yes, they can still use energy. Cutting down on energy use is the best way to help reduce global warming? The best way to do what? ||↗|| Global warming has catastrophic effects on humans. Global warming has what on humans? ||↗|| A single tree can absorb about one ton of carbon dioxide during its lifetime. How long can a tree live?
    1. A:
    B:
    2. A:
    B:
    3. A:
    B:
    4. A:
    B:
    5. A:
    B:
    Practise reading the exchanges.
    Hình vẽ
    1. A: “Plant for the Planet” helped plant 12 billion trees worldwide. B: Twelve billion trees worldwide? (↗) 2. A: Even when turned off, electronic devices use energy. B: Yes, they can still use energy. 3. A: Cutting down on energy use is the best way to help reduce global warming? B: The best way to do what? (↗) 4. A: Global warming has catastrophic effects on humans. B: Global warming has what on humans? (↗) 5. A: A single tree can absorb about one ton of carbon dioxide during its lifetime. B: How long can a tree live?
    Translate the sentences
    1. A: 'Trồng cây cho Hành tinh' đã giúp trồng 12 tỷ cây trên toàn thế giới. B: Mười hai tỷ cây trên toàn thế giới? 2. A: Ngay cả khi tắt điện, các thiết bị điện tử sử dụng năng lượng. B: Vâng, họ vẫn có thể sử dụng năng lượng. 3. A: Giảm sử dụng năng lượng là cách tốt nhất để giúp làm giảm sự ấm lên toàn cầu. B: Cách tốt nhất để làm gì? 4. A: Sự nóng lên toàn cầu có những hậu quả nghiêm trọng với con người. B: Nóng lên toàn cầu có hiệu quả gì nghiêm trọng với con người? 5. A: Một cây xanh có thể hấp thụ khoảng một tấn carbon dioxide trong suốt tuổi của nó. B: Cây sống bao lâu?
    Translate the sentences
    II. VOCABULARY
    Complete the sentences with the words in the box.
    Complete the sentences with the words in the box.
    1. I believe that the only way for us to reduce global warming is to cut down on _______. 2. Many species are threatened with _______ due to deforestation and loss of habit. 3. Motor vehicles running on petrol are responsible for a large amount of carbon dioxide _______. 4. There are many ways for us to reduce our _______ in order to save our environment. 5. More trees should be planted as they _______ carbon dioxide and give off oxygen. 6. The alarming rate of _______ results in damage to the quality of the land. 7. Rainforests have the highest species _______ on the earth. 8. Global warming has proved truly _______ for the environment.
    Hình vẽ
    carbon footprint deforestation absorb diversity energy use extinction emissions catastrophic
    Complete the sentences with the words in the box
    Bài tập kéo thả chữ
    1. I believe that the only way for us to reduce global warming is to cut down on ||energy use||. 2. Many species are threatened with ||extinction|| due to deforestation and loss of habit. 3. Motor vehicles running on petrol are responsible for a large amount of carbon dioxide ||emissions||. 4. There are many ways for us to reduce our ||carbon footprint|| in order to save our environment. 5. More trees should be planted as they ||absorb|| carbon dioxide and give off oxygen. 6. The alarming rate of ||deforestation|| results in damage to the quality of the land. 7. Rainforests have the highest species ||diversity|| on the earth. 8. Global warming has proved truly ||catastrophic|| for the environment.
    Translate the sentences
    1. Tôi tin rằng cách duy nhất để chúng ta giảm sự nóng lên toàn cầu là giảm sử dụng năng lượng. 2. Nhiều loài đang bị đe doạ bởi sự tuyệt chủng do nạn phá rừng và mất môi trường sống. 3. Các phương tiện chạy bằng xăng thải ra một lượng khí thải CO2 lớn. 4. Có rất nhiều cách để chúng ta giảm lượng khí thải carbon để tiết kiệm môi trường. 5. Cần trồng cây khác nhau vì chúng hấp thụ CO2 và thải oxy. 6. Tỷ lệ báo động của nạn phá rừng làm giảm chất lượng đất đai. 7. Rừng mưa nhiệt đới có sự đa dạng loài cao nhất trên trái đất. 8. Sự nóng lên toàn cầu đã chứng tỏ sự thảm khốc cho môi trường.
    Translate the sentences
    III. GRAMMAR
    1. Rewrite the sentences using perfect participles
    1. Rewrite the sentences using perfect participles
    1. After the students had learnt about the benefits of recycling and reusing, they started collecting waste paper, bottles, and cans to recycle and reuse. => ________________________________________________________. 2. Since Mai had refused Nam's offer of a lift in his car, she had to walk home. => ________________________________________________________. 3. After Ha had read some documents about Green Earth, she decided to join the organisation. => ________________________________________________________. 4. Since the farmers used too much chemical fertiliser on their farm, they now have to drink polluted water. => ________________________________________________________. 5. After she replaced all the light bulbs in her house with LED lights, she saved a lot of money on her electricity bills. => ________________________________________________________. 6. Since we have become too dependent on the use of electricity, we have to find alternative sources of energy before fossil fuels run out. => ________________________________________________________.
    Rewrite the sentences using perfect participles
    Hình vẽ
    Bài tập kéo thả chữ
    1. After the students had learnt about the benefits of recycling and reusing, they started collecting waste paper, bottles, and cans to recycle and reuse. => ||Having learnt about the benefits of recycling and reusing, the || ||students started collecting waste paper, bottles and cans to recycle || ||and reuse.|| 2. Since Mai had refused Nam's offer of a lift in his car, she had to walk home. => ||Having refused Nam’s offer of a lift in his car, Mai had to walk home.|| 3. After Ha had read some documents about Green Earth, she decided to join the organisation. => ||Having read some documents about Green Earth, Ha decided to join || ||the organisation.||
    Rewrite the sentences using perfect participles
    Hình vẽ
    Bài tập kéo thả chữ
    4. Since the farmers used too much chemical fertiliser on their farm, they now have to drink polluted water. => ||Having used too much chemical fertiliser on their farm. the fanners || ||now have to drink I polluted water.|| 5. After she replaced all the light bulbs in her house with LED lights, she saved a lot of money on her electricity bills => ||Having replaced all the light bulbs in the house with LED lights, she || ||saved a lot of I money on her electricity bills.|| 6. Since we have become too dependent on the use of electricity, we have to find alternative sources of energy before fossil fuels run out. => ||Having become too dependent on the use of electricity, we have to || ||find alternative I sources of energy before fossil fuel runs out.||
    Translate the sentences
    1. Sau khi học sinh đã biết được lợi ích của tái chế và tái sử dụng, họ bắt đầu thu gom giấy, chai và lon để tái chế và tái sử dụng. => Tìm hiểu về những lợi ích của việc tái chế và tái sử dụng, học sinh bắt đầu thu gom giấy, chai lọ và thùng rác để tái sử dụng. 2. Vì Mai đã từ chối đề nghị của Nam lên xe của anh ấy, cô ấy đã phải đi bộ về nhà. => Từ chối lên xe của Nam, Mai phải đi bộ về nhà. 3. Sau khi Hà đã đọc một số tài liệu về Trái đất Xanh, cô ấy quyết định tham gia tổ chức. => Đọc một số tài liệu về Trái Đất xanh, Hà quyết định tham gia tổ chức.
    Translate the sentences
    Translate the sentences
    4. Do người nông dân sử dụng quá nhiều phân hoá học trong nông trại nên họ phải uống nước bị ô nhiễm. => Sử dụng quá nhiều phân hoá học trong nông trại của mình, bây giờ nông dân phải uống nước bị ô nhiễm. 5. Sau khi cô ấy thay thế tất cả các bóng đèn trong nhà của cô với đèn LED, cô ấy đã tiết kiệm rất nhiều tiền trên hóa đơn điện của cô. => Thay thế tất cả các bóng đèn trong nhà bằng đèn LED, cô ấy đã tiết kiệm rất nhiều tiền trong hóa đơn điện. 6. Vì chúng ta đã trở nên quá phụ thuộc vào việc sử dụng điện, chúng ta phải tìm các nguồn năng lượng thay thế trước khi nhiên liệu hóa thạch bị cạn kiệt. => Trở nên quá phụ thuộc vào việc sử dụng điện, chúng ta phải tìm các nguồn năng lượng thay thế trước khi nhiên liệu hóa thạch hết.
    Translate the sentences
    2. Combine the sentences using perfcct gerunds.
    2. Combine the sentences using perfcct gerunds.
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    1. Tonya had dumped a lot of rubbish on the beach. She was strongly criticised for that. => ____________________________________________________. 2. Sam had not worked hard enough in his previous job. He regretted it. => ____________________________________________________. 3. Tony had rescued the kids from the fire. People admired him for that. => ____________________________________________________. 4. I have seen him before. I remember that. => ____________________________________________________. 5. 'You've lied to us,' the villagers said. The politician denied it. => ____________________________________________________. 6. Thanh had forgotten to turn off the gas cooker before he left his house. He admitted that. => ____________________________________________________.
    Combine the sentences using perfcct gerunds.
    Bài tập kéo thả chữ
    1. Tonya had dumped a lot of rubbish on the beach. She was strongly criticised for that. => ||Tonya was strongly criticised for having dumped a lot of rubbish on the beach.|| 2. Sam had not worked hard enough in his previous job. He regretted it. => ||Sam regretted not having worked hard enough in his previous job.|| 3. Tony had rescued the kids from the fire. People admired him for that. => ||People admired Tony for having rescued the kids from the fire.|| 4. I have seen him before. I remember that. => ||I remember having seen him before.|| 5. 'You've lied to us,' the villagers said. The politician denied it. => ||The politician denied having lied to the villagers.|| 6. Thanh had forgotten to turn off the gas cooker before he left his house. He admitted that. => ||Thanh admitted having forgotten to turn off the gas cooker before leaving the || ||house/be tore he left his house.||
    Hình vẽ
    Translate the sentences
    1. Tonya đã đổ rất nhiều rác trên bãi biển. Cô đã bị chỉ trích mạnh mẽ vì điều đó. => Tonya đã bị chỉ trích mạnh mẽ vì đã đổ rác nhiều ra bãi biển. 2. Sam đã không làm việc chăm chỉ cho công việc trước đây. Anh ấy hối hận. => Sam hối hận vì đã không làm việc chăm chỉ cho công việc trước đây. 3. Tony đã giải cứu lũ trẻ khỏi lửa. Mọi người ngưỡng mộ anh ta vì điều đó. => Mọi người ngưỡng mộ Tony vì đã giải cứu lũ trẻ khỏi lửa. 4. Tôi đã từng gặp anh ấy trước đây. Tôi nhớ điều đó. => Tôi nhớ đã gặp anh ấy trước đây. 5. 'Bạn đã lừa dối chúng tôi,' dân làng nói. Nhà chính trị đã bác bỏ điều đó. => Nhà chính trị đã phủ nhận việc lừa dối dân làng. 6. Thanh đã quên tắt bếp gas trước khi rời khỏi nhà. Anh ấy thừa nhận điều đó. => Thanh thừa nhận đã quên tắt bếp gas trước khi rời khỏi nhà.
    Translate the sentences
    B. PROJECT
    1. Work in groups. Discuss which of the following activities your group can do to help reduce the carbon footprint of your school and community.
    1. Work in groups. Discuss which of the following activities your group can do to help reduce the carbon footprint of your school and community.
    - planting trees - starting a 3R campaign (3R = Reduce, Reuse, Recycle) - organising a community clean - up - raising money to protect wildlife - raising people's awareness about the dangers of global warming and how to reduce its effects - other activities
    Discuss which of the following activities your group can do to help reduce the carbon footprint of your school and community.
    Ảnh
    Hình vẽ
    - planting trees - starting a 3R campaign (3R = Reduce, Reuse, Recycle) - organising a community clean - up - raising money to protect wildlife - raising people's awareness about the dangers of global warming and how to reduce its effects - other activities
    2. Give your group’s activity a campaign name and think about its purpose. Then make a detailed plan using the table below.
    Ảnh
    2. Give your group's activity a campaign name and think about its purpose. Then make a detailed plan using the table below.
    Tasks
    Person in charge
    Time/ place
    Possible difficulties
    Effects on your school/ community
    Give your group's activity a campaign name and think about its purpose.
    Hình vẽ
    Bài tập kéo thả chữ
    Name: ||Green Summer|| Purpose: ||add beauty to our school and community, provide shade|| ||for the schoolyard, highten students* awareness of the|| ||environment and appreciation for living things||
    Make a detailed plan using the table below.
    Hình vẽ
    Bài tập kéo thả chữ
    Detailed plan: – Tasks: ||Planting trees || – Person in charge: ||All students of the class|| – Time/place: + ||Time: spring, in February 2020|| + ||Place: school and surrounding community|| – Possible difficulties: + ||Raising fund for the activity|| + ||Seedlings: where to get them?|| + ||Planting technique: get support from who?|| – Effects on your school/community: ||Clean and healthy atmosphere|| ||for all students and other people, beautiful landscape, getting closer || ||and beine friendly to nature||
    Translate the plan
    * Tên: Mùa hè xanh * Mục đích: tăng vẻ đẹp cho trường học và cộng đồng của chúng ta, tạo bóng mát cho sân trường, tăng sinh viên nhận thức về môi trường và sự đánh giá cao đối với sinh vật * Kế hoạch chi tiết: - Nhiệm vụ: Trồng cây - Người phụ trách: Tất cả học sinh của lớp - Thời gian / địa điểm: + Thời gian: mùa Xuân, vào tháng 2 năm 2018 + Địa điểm: trường học và cộng đồng xung quanh - Có thể khó khăn: + Gây quỹ cho hoạt động + Cho động vật ăn: nơi để tìm thấy chúng? + Kỹ thuật trồng trọt: có được hỗ trợ từ ai? - Ảnh hưởng đến trường học / cộng đồng của bạn: Không khí sạch sẽ và lành mạnh cho tất cả học sinh và người khác, cảnh quan đẹp, gần gũi hơn và thân thiện với thiên nhiên
    Translate the plan
    3. Present your group's detailed plan to the class.
    3. Present your group's detailed plan to the class.
    Ảnh
    NOW YOU CAN
    Hình vẽ
    ► Talk about the global warming ► Indentify and use rising intonation on yes-no questions and echo questions ►Use gthe perfect participle in sentences to talk about time and reasons, and the perfect gerund to refer to as past action ► Write about the causes and effects of global warming, and some possible solutions
    NOW YOU CAN
    THE END
    Homework
    - Review the contents that have been covered in the lesson. - Do exercises in the workbook - Prepare for “Unit 7. Further education. Lesson 1. Getting started”
    Ảnh
    Goodbye
    Ảnh
    Goodbye. See you again
    Thank for your attendance!
     
    Gửi ý kiến

    ↓ CHÚ Ý: Bài giảng này được nén lại dưới dạng ZIP và có thể chứa nhiều file. Hệ thống chỉ hiển thị 1 file trong số đó, đề nghị các thầy cô KIỂM TRA KỸ TRƯỚC KHI NHẬN XÉT  ↓