Tài nguyên dạy học

Thống kê

  • truy cập   (chi tiết)
    trong hôm nay
  • lượt xem
    trong hôm nay
  • thành viên
  • Sắp xếp dữ liệu

    Chào mừng quý vị đến với website của ...

    Quý vị chưa đăng nhập hoặc chưa đăng ký làm thành viên, vì vậy chưa thể tải được các tài liệu của Thư viện về máy tính của mình.
    Nếu chưa đăng ký, hãy nhấn vào chữ ĐK thành viên ở phía bên trái, hoặc xem phim hướng dẫn tại đây
    Nếu đã đăng ký rồi, quý vị có thể đăng nhập ở ngay phía bên trái.

    Unit 6. Global warming. Lesson 5. Listening

    Tham khảo cùng nội dung: Bài giảng, Giáo án, E-learning, Bài mẫu, Sách giáo khoa, ...
    Nhấn vào đây để tải về
    Báo tài liệu có sai sót
    Nhắn tin cho tác giả
    (Tài liệu chưa được thẩm định)
    Nguồn:
    Người gửi: Hỗ Trợ Thư Viện Violet
    Ngày gửi: 15h:22' 17-02-2020
    Dung lượng: 16.6 MB
    Số lượt tải: 3
    Số lượt thích: 0 người
    UNIT 06. GLOBAL WARMING. LESSON 5. LISTENING
    Trang bìa
    Trang bìa
    Ảnh
    Hình vẽ
    UNIT 6 - GLOBAL WARMING
    Ảnh
    LESSON 5: LISTENING
    WRAM-UP
    Objectives
    Ảnh
    Objectives
    *By the end of the lesson, students will be able to: - Use words and phrases related to global warming - Listening for specific information about the causes and effects of global warming - Do the tasks in the textbook
    Let's see a video
    Ảnh
    The ways students can save the planet
    Lead-in: Save the planet, save your life
    Save the planet, save your life
    Ảnh
    LISTENING
    1 a. Match the words with the pictures
    1. a. Match the words with the pictures.
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    a. famine
    Ảnh
    b. forest fire
    Ảnh
    c. drought
    Ảnh
    d. flood
    Ảnh
    e. water shortage
    Match the words with the pictures.
    Hình vẽ
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Bài tập kéo thả chữ
    1. ||c. drought|| 2. ||a. famine|| 3. ||d. flood|| 4. ||b. forest fire|| 5. ||e. water shortage||
    1b. What is the common cause of all the disasters depicted in the pictures above?
    1b. What is the common cause of all the disasters depicted in the pictures above?
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    2. Professor Linn is talking to a class of grade 11 students about global warming Listen to the talk and choose the best answers.
    1. Which of the following is NOT mentioned in the talk? A. What global warming is. C. The effects of global warming. B. What causes global warming. D. How to reduce global warming. 2. What is the main purpose of Prof. Linn’s talk? A. To make the students understand global warming. B. To make the students understand that it is their duty to reduce global warming. C. To make the students understand what greenhouse gases are. D. To make the students understand that global warming leads to catastrophic weather patterns. 3. How many sources of greenhouse gas emissions does Prof. Linn mention? A. one B. two C. three D. four 4. How many people may have to suffer from the effects of global warming? A. A million people. C. Hundreds of millions of people. B. Hundreds of people. D. 20–30% of the world’s population. 5. According to the talk, what is the fi rst step to take to help to reduce global warming? A. To have a lot of information about the topic. C. To inform others about the topic. B. To change your lifestyle. D. To inspire others to change
    2. Professor Linn is talking to a class of grade 11 students about global warming. Listen to the talk and choose the best answers.
    Choose the best answers
    Hình vẽ
    Bài tập trắc nghiệm
    1. Which of the following is NOT mentioned in the talk?
    A. What global warming is.
    B. What causes global warming.
    C. The effects of global warming.
    D. How to reduce global warming.
    Choose the best answers
    Hình vẽ
    Bài tập trắc nghiệm
    2. What is the main purpose of Prof. Linn’s talk?
    A. To make the students understand global warming.
    B. To make the students understand that it is their duty to reduce global warming.
    C. To make the students understand what greenhouse gases are.
    D. To make the students understand that global warming leads to catastrophic weather patterns.
    Choose the best answers
    Hình vẽ
    Bài tập trắc nghiệm
    3. How many sources of greenhouse gas emissions does Prof. Linn mention?
    A. one
    B. two
    C. three
    D. four
    Choose the best answers
    Hình vẽ
    Bài tập trắc nghiệm
    4. How many people may have to suffer from the effects of global warming?
    A. A million people.
    B. Hundreds of people.
    C. Hundreds of millions of people.
    D. 20–30% of the world’s population.
    Choose the best answers
    Hình vẽ
    Bài tập trắc nghiệm
    5. According to the talk, what is the fi rst step to take to help to reduce global warming?
    A. To have a lot of information about the topic.
    B. To change your lifestyle.
    C. To inform others about the topic.
    D. To inspire others to change
    AUDIO SCRIPT
    AUDIO SCRIPT
    Hi, everybody. In my talk today, I’ll discusss global warming, and its causes and effects on our lives. I hope you can all understand that it’s everyone’s duty to help reduce global warming right now.
    You all know that global warming is the rise in the average temperature of the earth due to the increase of greenhouse gases such as carbon dioxide, carbon monoxide, methane, and water vapour. Climate scientists now believe that humans are mainly responsible for this. The burning of fossil fuels such as coal, oil, and natural gas. and the cutting down of large areas of forests have contributed to the emission of a large amount of harmful gases into the atmosphere in recent years. The thick layer of these gases traps more heat from the sun, which leads to the increase in the earth’s temperature.
    AUDIO SCRIPT
    AUDIO SCRIPT
    Global warming results in climate change and catastrophic weather patterns such as heat waves, Hoods, droughts and storms, which can affect human lives. Hundreds of millions of people may suffer from famine, water shortages, and extreme weather conditions if we do not reduce the rate of global warming. This could also result in a 20-30% loss of animal and plant species.
    Being well-informed about the effects of global warming is the first important step towards solving this problem. You’ll be more willing to change your lifestyle if you understand the impact of global warming. Moreover, you’ll be able to inform others and inspire change.
    Translate the Script
    Translate the Script
    Chào mọi người. Trong bài nói chuyện của tôi hôm nay, tôi sẽ thảo luận về sự nóng lên toàn cầu, các nguyên nhân và ảnh hưởng của nó đối với cuộc sống của chúng ta. Tôi hy vọng tất cả các bạn đều hiểu rằng nhiệm vụ của mọi người là giúp giảm sự nóng lên toàn cầu ngay bây giờ. Bạn đều biết rằng sự nóng lên toàn cầu là sự gia tăng nhiệt độ trung bình của trái đất do sự gia tăng các khí nhà kính như carbon dioxide, carbon monoxide, khí mê-tan và hơi nước. Các nhà khoa học khí hậu hiện nay tin rằng con người chủ yếu chịu trách nhiệm về điều này. Việc đốt các nhiên liệu hóa thạch như than đá, dầu mỏ, và khí tự nhiên. và việc cắt giảm các khu rừng rộng lớn đã góp phần phát thải một lượng lớn khí độc hại vào bầu khí quyển trong những năm gần đây. Các tầng lớp dày nhận nhiệt nhiều hơn từ mặt trời, dẫn đến sự gia tăng nhiệt độ của trái đất.
    Translate the Script
    Translate the Script
    Hậu quả của sự nóng lên toàn cầu dẫn đến sự thay đổi khí hậu và các kiểu thời tiết khắc nghiệt như sóng thần, lũ lụt, hạn hán và bão, có thể ảnh hưởng đến cuộc sống của con người. Hàng trăm triệu người có thể bị nạn đói, thiếu nước và điều kiện thời tiết cực đoan nếu chúng ta không làm giảm tỷ lệ ấm lên toàn cầu. Điều này cũng có thể dẫn đến mất 20-30% các loài động vật và thực vật. Được thông tin đầy đủ về tác động của sự nóng lên toàn cầu là bước đầu tiên quan trọng để giải quyết vấn đề này. Bạn sẽ sẵn sàng thay đổi lối sống của mình nếu bạn hiểu được tác động của sự nóng lên toàn cầu. Hơn nữa, bạn sẽ có thể thông báo cho người khác và tạo cảm hứng cho sự thay đổi.
    3. Listen to the talk again and answer the questions.
    3. Listen to the talk again and answer the questions.
    1. According to Prof. Linn, what are the greenhouse gases? 2. What leads to the increase in temperature? 3. What catastrophic weather patterns are mentioned in the talk? 4. What can the catastrophic weather patterns lead to? 5. Why is it necessary to be well - informed about the topic?
    Answer the questions
    Hình vẽ
    Bài tập kéo thả chữ
    1. According to Prof. Linn, what are the greenhouse gases? => ||Carbon dioxide, carbon monoxide, methane, water vapour.|| 2. What leads to the increase in temperature? => ||The thick layer of the greenhouse gases traps more heat from the sun|| ||leading to the increase of the temperature on the earth.|| 3. What catastrophic weather patterns are mentioned in the talk? => ||Heat waves, floods, droughts and storm surges.|| 4. What can the catastrophic weather patterns lead to? => ||Famine, water shortages, extreme weather conditions and a 20-30% loss of animal|| ||and plant species.|| 5. Why is it necessary to be well - informed about the topic? => ||When you have a lot of information about the topic, you’ll be more willing to change|| ||your lifestyle and you’ll be able to inform others and inspire change.||
    Translate the sentences
    Translate the sentences
    1. Theo GS. Linn, khí nhà kính là gì? => Carbon dioxide, carbon monoxide, mêtan, hơi nước. 2. Điều gì dẫn đến sự gia tăng nhiệt độ? => Lớp dày của khí nhà kính nhận nhiệt nhiều hơn từ mặt trời dẫn đến sự gia tăng nhiệt độ trên trái đất. 3. Những loại hình thời tiết khắc nghiệt nào được đề cập đến trong cuộc nói chuyện? => Sóng thần , lũ lụt, hạn hán và bão. 4. Các mô hình thời tiết thảm khốc có thể mang lại những gì? => Nạn đói, thiếu nước, điều kiện thời tiết cực đoan và mất 20-30% các loài động vật và thực vật. 5. Tại sao cần phải được thông tin đầy đủ về chủ đề? => Khi bạn có nhiều thông tin về chủ đề này, bạn sẽ sẵn sàng thay đổi lối sống của mình hơn và bạn sẽ có thể thông báo cho người khác và tạo cảm hứng cho sự thay đổi.
    4. Work in groups. Discuss if the weather patterns in Viet Nam have changed over the last ten years. Provide some examples. Then report the results to the class.
    4. Work in groups. Discuss if the weather patterns in Viet Nam have changed over the last ten years. Provide some examples. Then report the results to the class.
    Ảnh
    Report the results to the class
    Over the last ten years, there have been noticeable changes in Vietnam’s climate due to the rise in temperatures and sea level. The Slimmer is longer; it is hotter and hotter and the temperatures reach 40c or even over. Summer rainfall has declined, causing droughts in many areas, for example in central and central highland provinces. In rainny season, the levels of flooding and storms have increased rapidly. They are often unpredictable. The most vulnerable areas are Quảng Bình, Quáng Trị, Thừa Thiên Huế, Quảng Ngãi, Phú Yên.
    Hình vẽ
    Discuss if the weather patterns in Viet Nam have changed over the last ten years. Provide some examples.
    THE END
    Homework
    Ảnh
    - Summarize the main points of the lesson. - Listen again task 2 - Do exercise in workbook. - Prepare: Lesson 6: Writing
    Goodbye
    Ảnh
    Goodbye. See you again
    Thank for your attendance!
     
    Gửi ý kiến

    ↓ CHÚ Ý: Bài giảng này được nén lại dưới dạng ZIP và có thể chứa nhiều file. Hệ thống chỉ hiển thị 1 file trong số đó, đề nghị các thầy cô KIỂM TRA KỸ TRƯỚC KHI NHẬN XÉT  ↓