Tài nguyên dạy học

Thống kê

  • truy cập   (chi tiết)
    trong hôm nay
  • lượt xem
    trong hôm nay
  • thành viên
  • Sắp xếp dữ liệu

    Chào mừng quý vị đến với website của ...

    Quý vị chưa đăng nhập hoặc chưa đăng ký làm thành viên, vì vậy chưa thể tải được các tài liệu của Thư viện về máy tính của mình.
    Nếu chưa đăng ký, hãy nhấn vào chữ ĐK thành viên ở phía bên trái, hoặc xem phim hướng dẫn tại đây
    Nếu đã đăng ký rồi, quý vị có thể đăng nhập ở ngay phía bên trái.

    Unit 7. Further education. Lesson 8. Looking back and project

    Tham khảo cùng nội dung: Bài giảng, Giáo án, E-learning, Bài mẫu, Sách giáo khoa, ...
    Nhấn vào đây để tải về
    Báo tài liệu có sai sót
    Nhắn tin cho tác giả
    (Tài liệu chưa được thẩm định)
    Nguồn:
    Người gửi: Hỗ Trợ Thư Viện Violet
    Ngày gửi: 15h:28' 17-02-2020
    Dung lượng: 3.4 MB
    Số lượt tải: 0
    Số lượt thích: 0 người
    UNIT 7. FURTHER EDUCATION. LESSON 8. LOOKING BACK AND PROJECT
    Trang bìa
    Trang bìa
    Hình vẽ
    UNIT 7 - FURTHER EDUCATION
    LESSON 8. LOOKING BACK & PROJECT
    Ảnh
    Ảnh
    WARM-UP
    Objectives
    Ảnh
    *By the end of the lesson, students will be able to: - Review words and phrases related to further education - Review pronunciation: Intonation: wh-questions - Review grammar: The present perfect and the present perfect continuous - Do the task in the student book
    Objectives
    A. LOOKING BACK
    Lesson content
    A. LOOKING BACK
    Ảnh
    I. PRONUNCIATION
    II. VOCABULARY
    III. GRAMMAR
    PRONUNCIATION
    1. Listen and repeat. Pay attention to the intonation.
    1. Listen and repeat. Pay attention to the intonation.
    1. Why did you decide to study abroad?
    2. What is your major?
    3. When are you going to apply for the scholarship?
    5. Where are you going to work during your internship?
    4. How long will it take you to complete the exam preparation course?
    Repeat and pay attention to the intonation
    Hình vẽ
    5. Where are you going to work during your internship?
    4. How long will it take you to complete the exam preparation course?
    3. When are you going to apply for the scholarship?
    2. What is your major?
    1. Why did you decide to study abroad?
    Translate the sentences
    1. Tại sao bạn quyết định đi du học? 2. Bạn học ngành gì vậy? 3. Khi nào bạn sẽ nộp đơn xin học bổng? 4. Bạn mất bao lâu để hoàn thành khóa học luyện thi? 5. Bạn sẽ làm việc ở đâu trong thời gian thực tập?
    Translate the sentences
    2. Listen and choose R for rising intonation and F for falling intonation for each question.
    2. Listen and mark the rising (↗) or falling (↘) intonation for each question.
    1. What qualifications have you got? 2. Have you chosen a university to continue your education? 3. Where are you going during your gap year? 4. Have you been searching for postgraduate scholarship? 5. How can we apply for an internship?
    Mark the rising (↗) or falling (↘) intonation for each question.
    Hình vẽ
    Bài tập kéo thả chữ
    1. What qualifications have you got? ||(↘)|| 2. Have you chosen a university to continue your education? ||(↗)|| 3. Where are you going during your gap year? ||(↘)|| 4. Have you been searching for postgraduate scholarship? ||(↗)|| 5. How can we apply for an internship? ||(↘)||
    Translate the sentences
    1. Bạn có bằng cấp gì? 2. Bạn đã chọn một trường đại học để tiếp tục học tập? 3. Bạn sẽ đi đâu trong năm trống của bạn? 4. Bạn đang tìm kiếm học bổng sau đại học phải không? 5. Làm thế nào chúng ta có thể đăng ký thực tập?
    Translate the sentences
    VOCABULARY
    Complete the sentences, using the correct form of the words in brackets.
    Ảnh
    Complete the sentences, using the correct form of the words in brackets.
    1. Although Kevin did not have any (academy) ______ qualifications, he had a lot of practical experience. 2. Having two majors can (broad) ______ your employment potential. 3. Maria wants to take a gap year after her secondary school (graduate) ______ . 4. Most universities are now offering courses to help students to improve their (analyse) ______ skills.
    5. How long is your medical (intern) ______ in this hospital? 6. A bachelor's degree and a master's degree in the UK usually require three and one year of study, (respective) ______ .
    Complete the sentences, using the correct form of the words in brackets.
    Hình vẽ
    Bài tập kéo thả chữ
    1. Although Kevin did not have any (academy) ||academic|| qualifications, he had a lot of practical experience. 2. Having two majors can (broad) ||broaden|| your employment potential. 3. Maria wants to take a gap year after her secondary school (graduate) ||graduation||. 4. Most universities are now offering courses to help students to improve their (analyse) ||analytical|| skills. 5. How long is your medical (intern) ||internship|| in this hospital? 6. A bachelor's degree and a master's degree in the UK usually require three and one year of study, (respective) ||respectively||.
    Translate the sentences
    1. Mặc dù Kevin không có trình độ học vấn cao, nhưng anh ấy đã có nhiều kinh nghiệm thực tiễn. 2. Có hai chuyên ngành có thể mở rộng tiềm năng việc làm của bạn. 3. Maria muốn dành một năm nghỉ sau khi tốt nghiệp trung học. 4. Hầu hết các trường đại học đang cung cấp các khóa học để giúp học sinh nâng cao kỹ năng phân tích. 5. Thời gian thực tập ngành y của bạn trong bệnh viện này là bao lâu? 6. Bằng cử nhân và bằng thạc sĩ ở Vương quốc Anh thường yêu cầu học ba năm và một năm.
    Translate the sentences
    GRAMMAR
    1. Complete the sentences with the verbs in the box. Use the present perfect or the present perfect continuous.
    1. Since January, we _____ parts in three discussion on higher education. 2. I’m sorry I’m so late. How long_____ you ______ for me? 3. How many academic course ______ you _____? 4. I _______ my research paper since October and I am trying my best to finish and submit it to my professor next week. 5. Alice ______ in VN during her gap year will return to the US in December.
    1. Complete the sentences with the verbs in the box. Use the present perfect or the present perfect continuous.
    Hình vẽ
    Complete the sentences with the verbs in the box
    Hình vẽ
    Bài tập kéo thả chữ
    1. Since January, we ||have taken|| parts in three discussion on higher education. 2. I’m sorry I’m so late. How long ||have|| you ||been waiting|| for me? 3. How many academic course ||have|| you ||attended||? 4. I ||have been writing|| my research paper since October and I am trying my best to finish and submit it to my professor next week. 5. Alice ||has been travelling|| in VN during her gap year will return to the US in December.
    Translate the sentences
    1. Từ tháng 1, chúng tôi đã tham gia vào ba cuộc thảo luận về giáo dục đại học. 2. Tôi xin lỗi tôi đã đến muộn! Bạn đã chờ tôi bao lâu rồi? 3. Bạn đã tham dự bao nhiêu khoá học? 4. Tôi đã viết bài báo nghiên cứu của tôi kể từ tháng 10 và tôi cố gắng hết sức để hoàn thành và gửi cho giáo sư của tôi vào tuần tới. 5. Alice đã đi du lịch ở Việt Nam trong khoảng thời gian nghỉ học của cô ấy và sẽ trở lại Mỹ vào tháng Mười Hai.
    Translate the sentences
    2. Rewrite the sentences, using the present perfect or the present perfect continuous.
    2. Rewrite the sentences, using the present perfect or the present perfect continuous.
    1. The graduate students started arriving at four o'clock. They are still arriving. 2. The graduate students started arriving at four o'clock. They are all in the lecture hall. 3. She started her research project last month. She's still doing it. 4. They visited this college in 2009, 2012 and 2014. (three times) 5. I started learning how to play the piano eight months ago. I'm still learning it. 6. I started discussing my research proposal with my professor at the beginning of my course. We're still discussing it.
    Rewrite the sentences using the present perfect or the present perfect continuous.
    Hình vẽ
    Bài tập kéo thả chữ
    1. The graduate students started arriving at four o'clock. They are still arriving. => ||The graduate students have been arriving since four o'clock. || 2. The graduate students started arriving at four o'clock. They are all in the lecture hall. => ||The graduate students have all arrived at the lecture hall.|| 3. She started her research project last month. She's still doing it. => ||She has been doing her research project since last month.|| 4. They visited this college in 2009, 2012 and 2014. (three times) => ||They have visited this college three times (before).|| 5. I started learning how to play the piano eight months ago. I'm still learning it. => ||I have been learning to play the piano over the last eight months / for eight months.|| 6. I started discussing my research proposal with my professor at the beginning of my course. We're still discussing it. => ||I have been discussing my research proposal with my professor since the beginning|| ||of my course.||
    Translate the sentences
    1. Các sinh viên tốt nghiệp bắt đầu đến lúc bốn giờ. Họ vẫn đang đến. => Các sinh viên tốt nghiệp đã đến từ bốn giờ. 2. Các sinh viên tốt nghiệp bắt đầu đến lúc bốn giờ. Tất cả đều ở trong giảng đường. => Các sinh viên tốt nghiệp đã đến giảng đường. 3. Cô bắt đầu dự án nghiên cứu vào tháng trước. Cô ấy vẫn làm việc đó. => Cô đã làm dự án nghiên cứu của mình kể từ tháng trước. 4. Họ đã đến thăm trường cao đẳng này vào năm 2009, 2012 và 2014. (ba lần) => Họ đã đến thăm trường cao đẳng này ba lần trước đó/ khoảng ba lần. 5. Tôi bắt đầu học cách chơi piano 8 tháng trước. Tôi vẫn đang học nó. => Tôi đã học chơi piano trong tám tháng qua/ khoảng 8 tháng. 6. Tôi bắt đầu thảo luận về đề xuất nghiên cứu của tôi với giáo sư của tôi khi bắt đầu khóa học. Chúng tôi vẫn đang thảo luận về nó. => Tôi đã thảo luận về đề xuất nghiên cứu của tôi với giáo sư kể từ khi bắt đầu khóa học của mình.
    Translate the sentences
    B. PROJECT
    1. Your English class is going to hold a discussion on the topic "Should we take a gap year after secondary school graduation?” Work in groups to prepare vour presentation. Discuss reasons for taking a gap year and reasons for immediately entering college or university.
    Ảnh
    1. Your English class is going to hold a discussion on the topic "Should we take a gap year after secondary school graduation?” Work in groups to prepare your presentation. Discuss reasons for taking a gap year and reasons for immediately entering college or university.
    Discuss reasons for taking a gap year and reasons for immediately entering college or university.
    Hình vẽ
    1. Do you afford a gap year?
    - Think of a detailed plan and you will see if you can afford or not. How much mone you will need depends on where you are going and how long for. You need to pay foJ travel, accommodation, food and fun, of course. But you can make money by helping others. Get a job by looking online. There are manv jobs for students, including bar work, waiting, cleaning, shop assitant...
    2. Why should we take a gap year after graduation from secondary school?
    A gap year can be a good idea if you feel you are not mature enough to cope witk university. The reasons for it are:
    - A gap year can teach you the independence and maturity needed to make the most of university life.
    - You can prepare yourself for university life. By doing volunteer jobs for the community where you are staying, you will be learning and developing your OVT skills in the process. Helping others increases your social and relationship skills.
    Discuss reasons for taking a gap year and reasons for immediately entering college or university.
    Hình vẽ
    2. Why should we take a gap year after graduation from secondary school?
    Other reasons:
    - Spending a year in another country will bring adventures, stories and memories ufl last a lifetime. You can experience a different culture, learn a new language, make new friends... - You will have something to talk about. You will have first-hand opinions to share about people, places, and ideas that your friends might have never heard of.
    3. Why should we enter college or university right after high school graduation?
    When you are fresh out of school, you are used to daily routines. If you take a year Oil after graduation, you will be lazy, not wanting to wake up early to go to classes; you will lack and loose your motivation in learning.
    2. Present your group’s opinions to the class.
    2. Present your group’s opinions to the class.
    Ảnh
    NOW YOU CAN
    Hình vẽ
    ► Use words and phrases related to further education ► Recognise and use intonation on wh-question ► Use the present perfect and the present perfect continuous ► Discuss preferences for thr different pathways in further education ► Write an email asking for information about higher education opportunities
    NOW YOU CAN
    THE END
    Homework
    Ảnh
    - Review the contents that have been covered in the lesson. - Do exercises in the workbook - Prepare for “Unit 8. Our world heritage sites. Lesson 1. Getting Started”
    Goodbye
    Ảnh
    Goodbye. See you again
    Thank for your attendance!
     
    Gửi ý kiến

    ↓ CHÚ Ý: Bài giảng này được nén lại dưới dạng ZIP và có thể chứa nhiều file. Hệ thống chỉ hiển thị 1 file trong số đó, đề nghị các thầy cô KIỂM TRA KỸ TRƯỚC KHI NHẬN XÉT  ↓