Tài nguyên dạy học

Thống kê

  • truy cập   (chi tiết)
    trong hôm nay
  • lượt xem
    trong hôm nay
  • thành viên
  • Sắp xếp dữ liệu

    Chào mừng quý vị đến với website của ...

    Quý vị chưa đăng nhập hoặc chưa đăng ký làm thành viên, vì vậy chưa thể tải được các tài liệu của Thư viện về máy tính của mình.
    Nếu chưa đăng ký, hãy nhấn vào chữ ĐK thành viên ở phía bên trái, hoặc xem phim hướng dẫn tại đây
    Nếu đã đăng ký rồi, quý vị có thể đăng nhập ở ngay phía bên trái.

    Unit 4. For a better community. Lesson 8. Looking back and Project

    Nhấn vào đây để tải về
    Báo tài liệu có sai sót
    Nhắn tin cho tác giả
    (Tài liệu chưa được thẩm định)
    Nguồn: Bachkim
    Người gửi: Hỗ Trợ Thư Viện Violet
    Ngày gửi: 16h:30' 12-08-2022
    Dung lượng: 3.3 MB
    Số lượt tải: 0
    Số lượt thích: 0 người
    UNIT 4. FOR A BETTER COMMUNITY. LESSON 8. LOOKING BACK AND PROJECT
    Trang bìa
    Trang bìa
    Ảnh
    LESSON 8. LOOKING BACK AND PROJECT
    UNIT 4. FOR A BETTER COMMUNITY
    Ảnh
    Ảnh
    WARM-UP
    Objectives
    By the end of the lesson, students will be able to: - Review the vocabulary and grammar of Unit 4; - Apply what they have learnt (vocabulary and grammar) into practice through a project - Do the tasks in the student book
    Ảnh
    Brainstorming
    Ảnh
    Ảnh
    Brainstorming
    List two-syllable words with the same spelling but different stress
    LOOKING BACK
    PRONUNCIATION
    Hình vẽ
    Stress in two-syllable words with the same spelling
    Listen and mark the stressed syllables in the words in bold. Then practise saying the sentences.
    Listen and mark the stressed syllables in the words in bold. Then practise saying the sentences.
    1. We hope that the number of volunteers will increase this year. 2. When will you present your report about the volunteer project? 3. I always keep a record of visitors' donations. 4. We still import too many products that can be made in our country.
    Ảnh
    - Sentence 1
    Hình vẽ
    1. We hope that the number of volunteers will increase this year.
    ‘increase (n): sự gia tăng in‘crease (v): làm tăng
    will + V nên increase trong câu đóng vai trò động từ có trọng âm rơi âm thứ 2.
    => We hope that the number of volunteers will in‘crease this year.
    - Sentence 2
    Hình vẽ
    2. When will you present your report about the volunteer project?
    ‘present (n): món quà pre‘sent (v): thuyết trình
    will + V nên present đóng vai trò động từ có trọng âm rơi âm thứ 2.
    => When will you pre‘sent your report about the volunteer project?
    - Sentence 3
    Hình vẽ
    3. I always keep a record of visitors' donations.
    ‘record (n): bản ghi chép re‘cord (v): thu âm, ghi hình
    Ta thấy phía trước record có mạo từ “a” nên record đóng vai trò danh từ có trọng âm rơi âm thứ 1.
    => I always keep a ‘record of visitors' donations.
    - Sentence 4
    Hình vẽ
    4. We still import too many products that can be made in our country.
    ‘import (n): sự nhập khẩu im‘port (v): nhập khẩu
    Ta thấy phía sau import có tân ngữ “products” nên import đóng vai trò động từ có trọng âm rơi âm thứ 2.
    => We still im‘port too many products that can be made in our country.
    Practise saying the sentences
    1. We hope that the number of volunteers will in‘crease this year. 2. When will you pre‘sent your report about the volunteer project? 3. I always keep a ‘record of visitors' donations. 4. We still im‘port too many products that can be made in our country.
    Practise saying the sentences
    Ảnh
    VOCABULARY
    Ảnh
    Hình vẽ
    Fill in the gaps with the correct forms of the words in brackets.
    Fill in the gaps with the correct forms of the words in brackets.
    Bài tập kéo thả chữ
    1. There are (end) ||endless|| opportunities for teenagers to volunteer these days. 2. We were very (excite) ||excited|| to help children organise afterschool activities. 3. The local people were really (help) ||helpful||. They supported us all the time we stayed there. 4. We need more (volunteer) ||volunteers|| for our community projects. 5. Our charity groups received generous (donate) ||donations|| from the local people.
    GRAMMAR
    Hình vẽ
    Past simple vs past continuous with when and while
    Remember!
    Ảnh
    Complete the sentences using the correct forms of the verbs in brackets. Use the past simple or past continuous.
    Complete the sentences using the correct forms of the verbs in brackets. Use the past simple or past continuous.
    Bài tập kéo thả chữ
    1. I first ||met|| Lan while we ||were working|| as volunteers. 2. While we ||were walking|| home, we ||saw|| a girl crying near a bus stop. 3. Kim ||noticed|| the poverty of the area while she ||was delivering|| free meals to old people. 4. When I ||arrived|| at the community centre, a guest speaker ||was giving|| a speech.
    PROJECT
    A Volunteer Project
    Hình vẽ
    Ảnh
    Work in groups. Find information about a volunteer project in your community.
    Present your findings to the class.
    • What is the volunteer project about? • What are the aims of the project? • Where is it carried out? • Who takes part in the project? • What are the main activities of the project? • Who will benefit from the project?
    Find information about a volunteer project in your community
    Hello everyone, today I’m going to introduce to you our volunteer project named Happy Tutors. We are carrying out this project at Cau Giay District first and then we will open it at every district in Hanoi. Each volunteer in our team will become a tutor who is willing to help poor students study better. Students who have good results in any subjects can take part in our project. Our main activities are to make a list of poor students who need helps, find suitable tutors for them and assist them to study well. I hope our project will develop more in the future. If you are interested in our project, please send us your application soon.
    Find information about a volunteer project in your community
    CONSOLIDATION
    Wrap-up
    WRAP-UP
    What we have learnt today?
    - Review the vocabulary and grammar of Unit 4; - Apply what they have learnt (vocabulary and grammar) into practice through a project
    Homework
    Ảnh
    - Do the exercises in Workbook. - Prepare for: Unit 5. Inventions. Lesson 1. Getting Started
    Homework
     
    Gửi ý kiến

    ↓ CHÚ Ý: Bài giảng này được nén lại dưới dạng 7Z và có thể chứa nhiều file. Hệ thống chỉ hiển thị 1 file trong số đó, đề nghị các thầy cô KIỂM TRA KỸ TRƯỚC KHI NHẬN XÉT  ↓