Tài nguyên dạy học

Thống kê

  • truy cập   (chi tiết)
    trong hôm nay
  • lượt xem
    trong hôm nay
  • thành viên
  • Sắp xếp dữ liệu

    Chào mừng quý vị đến với website của ...

    Quý vị chưa đăng nhập hoặc chưa đăng ký làm thành viên, vì vậy chưa thể tải được các tài liệu của Thư viện về máy tính của mình.
    Nếu chưa đăng ký, hãy nhấn vào chữ ĐK thành viên ở phía bên trái, hoặc xem phim hướng dẫn tại đây
    Nếu đã đăng ký rồi, quý vị có thể đăng nhập ở ngay phía bên trái.

    Unit 15: Festivals

    Tham khảo cùng nội dung: Bài giảng, Giáo án, E-learning, Bài mẫu, Sách giáo khoa, ...
    Nhấn vào đây để tải về
    Báo tài liệu có sai sót
    Nhắn tin cho tác giả
    (Tài liệu chưa được thẩm định)
    Nguồn: http://soanbai.violet.vn
    Người gửi: Thư viện tham khảo (trang riêng)
    Ngày gửi: 11h:16' 26-05-2015
    Dung lượng: 10.8 MB
    Số lượt tải: 1
    Số lượt thích: 0 người
    Công ty Cổ phần Mạng giáo dục Bạch Kim - 27 Huỳnh Thúc Kháng, Đống Đa, Hà Nội
    Trang bìa
    Trang bìa:
    Unit 15 : FESTIVALS Lesson 1 (1-4) I. WRAM-UP
    1. Let’s sing:
    My Mummy You are my mummy. I love you so much. You are so friendly, And you are so kind. I never forget My childhood days. I love you So much, my mummy 2. Objectives:
    Objectives * After the lesson Ss will be able to: - Ask questions about popular festivals. - Answer these questions. - Listen for specific information. II. VOCABULARY
    1. New words:
    II. VOCABULARY 1. New words - festival: lễ hội - Christmas: Giáng sinh - New Year: năm mới - Mid-Autumn Festival: Tết Trung thu - Children’s Day: Ngày Quốc tế thiếu nhi 2. Checking vocablary: Matching:

    Ngày quốc tế thiếu nhi
    phổ biến
    Năm mới
    Tết Trung Thu
    Giáng sinh
    Ngày quốc tế thiếu nhi
    III. PRESENTATION
    1. Look, listen and repeat:
    III. PRESENTATION 1. Look, listen and repeat. Look at the picture and identify the characters and what they are doing.

    Mai: Our Tet is coming soon.

    Linda: What is Tet?

    Mai: It’s a big festival in our country.

    It’s a lot of fun.

    Linda: Great! I like your Tet.

    * Introduce the dialogue:
    * Introduce the dialogue You are going to listen to Mai and Linda are talking about Tet.

    Mai: Our Tet is coming soon.

    Linda: What is Tet?

    Mai: It’s a big festival in our country.

    It’s a lot of fun.

    Linda: Great! I like your Tet.

    * Listen and repeat the dialogue:
    You are going to listen to Mai and Linda are talking about Tet.

    Mai: Our Tet is coming soon.

    Linda: What is Tet?

    Mai: It’s a big festival in our country.

    It’s a lot of fun.

    Linda: Great! I like your Tet.

    * Model sentence:
    A: What is festival name? B: It’s Properties Festival A: What is Tet ? B: It’s a big festival in our country. (Present the way to ask and answer the questions about popular festivals) 2. Look and say :
    2. Look and say III. PRESENTATION Look at the picture and identify the festival in each picture. * Give the meaning of new words:
    Christmas - a big festival: Giáng sinh - một lễ hội lớn New year- a popular festival: Năm mới- một lễ hội phổ biến Mid-Autumn festival - a festival for children: Lễ hội Trung thu - một lễ hội cho trẻ em Children’s Day - a festival for children: Ngày trẻ em - lễ hội cho trẻ em * Represent the way to ask questions about popular festivals and how to answer:
    * Represent the way to ask questions about personal characteristics and how to answer. * Work in pairs ask and answer about popular festivals:
    Picture a:
    Picture a
    A: What is ||Christmas||? B: It’s ||a big festival||. Picture b:
    Picture b
    A: What is ||New Year||? B: It’s ||a popular festival||. Picture c:
    Picture c
    A: What is ||Mid-Autumn Festival||? B: It’s ||a festival for children||. Picture d:
    Picture d
    A: What is ||Children’s Day||? B: It’s ||a festival for children||. 3. Talk:
    III. PRESENTATION 3. Talk Look at the pictures, identify the festival in each picture then talk about popular festivals * Identify the festival in each picture:

    ||Tet|| ||Christmas|| ||Mid-Autumn festival|| ||Children’s Day|| * Identify the festival in each picture * Do picture a as model:

    A: What is ||Tet||? B: It’s ||a big festival||. 4. Listen and tick:
    III. PRESENTATION 4. Listen and tick Look at the pictures in task 4 and identify the animals in each picture * Suggestion: listen and tick:
    * Talk about the content of listening:
    1. A: What`s Christmas like in your country? B: It`s big festival and lot a fun. We do lot of shopping for present. A: Oh, I like present. 2. A: What`s Mid- Autumn festival like? B: It`s a big festival for children. We eat moon cake and player lantern A: Oh, great. I like the festival. IV. END LESSON
    Homework:
    - Consolidate the content of the lesson. - Learn new words, sentence patterns by heart and write each one 2 lines. - Do exercise on page 79 in workbook. - Prepare next lesson: UNIT 15/Lesson 2 The end:
     
    Gửi ý kiến

    ↓ CHÚ Ý: Bài giảng này được nén lại dưới dạng RAR và có thể chứa nhiều file. Hệ thống chỉ hiển thị 1 file trong số đó, đề nghị các thầy cô KIỂM TRA KỸ TRƯỚC KHI NHẬN XÉT  ↓