Tài nguyên dạy học

Thống kê

  • truy cập   (chi tiết)
    trong hôm nay
  • lượt xem
    trong hôm nay
  • thành viên
  • Sắp xếp dữ liệu

    Chào mừng quý vị đến với website của ...

    Quý vị chưa đăng nhập hoặc chưa đăng ký làm thành viên, vì vậy chưa thể tải được các tài liệu của Thư viện về máy tính của mình.
    Nếu chưa đăng ký, hãy nhấn vào chữ ĐK thành viên ở phía bên trái, hoặc xem phim hướng dẫn tại đây
    Nếu đã đăng ký rồi, quý vị có thể đăng nhập ở ngay phía bên trái.

    Unit 9. Cities of the future. Lesson 3. Reading

    Tham khảo cùng nội dung: Bài giảng, Giáo án, E-learning, Bài mẫu, Sách giáo khoa, ...
    Nhấn vào đây để tải về
    Báo tài liệu có sai sót
    Nhắn tin cho tác giả
    (Tài liệu chưa được thẩm định)
    Nguồn:
    Người gửi: Hỗ Trợ Thư Viện Violet
    Ngày gửi: 15h:44' 17-02-2020
    Dung lượng: 7.6 MB
    Số lượt tải: 1
    Số lượt thích: 0 người
    UNIT 9. CITIES OF THE FUTURE. LESSON 3. READING
    Ảnh
    Trang bìa
    Trang bìa
    Ảnh
    Ảnh
    Hình vẽ
    UNIT 9: CITIES OF THE FUTURE
    LESSON 3: READING
    WRAM-UP
    Objectives
    Ảnh
    Objectives
    *By the end of the lesson, students will be able to: - Use words and phrases related to city life in the future - Reading for general ideas and specific information in an article about life in a city in the future - Do the activities in the student book
    Let's see a video
    Ảnh
    Imagining the City of Tomorrow
    VOCABUALRY
    New words
    New words
    a warning (n):
    cảnh báo
    detect (v):
    chuẩn đoán
    a sensor (n):
    cảm biến
    promote (v):
    thúc đẩy
    insoluble (adj):
    không thể giải quyết
    dwellers (n):
    người dân
    analyse (v):
    phân tích
    Checking the vocabulary: Match the words with their Vietnamese meanings
    Hình vẽ
    Bài tập kéo thả chữ
    a warning (n): ||cảnh báo|| detect (v): ||chuẩn đoán|| a sensor (n): ||cảm biến|| promote (v): ||thúc đẩy|| insoluble (adj): ||không thể giải quyết|| dwellers (n): ||người dân|| analyse (v): ||phân tích||
    READING
    1. Use a dictionary to find the meaning of the words in the box. Then complete the sentences with their correct forms.
    Hình vẽ
    1. Use a dictionary to find the meaning of the words in the box. Then complete the sentences with their correct forms.
    detect (v) promote (v) warning (n) sensor (n) insoluble (adj) dweller (n)
    1. The government has issued a(n) _______ that there might be another powerful earthquake. 2. Many devices have been invented to help doctors to _______ diseases early. 3. This lamp has a(n) _______ inside. You can adjust its brightness by touching the base. 4. The government has suggested different policies to _______ economic growth.
    Ảnh
    5. Air pollution is a(n) _______ problem in this city. 6. Many city _______ , especially in developing countries, still live in poverty.
    Find the meaning of the words in the box
    Hình vẽ
    Bài tập kéo thả chữ
    detect (v): ||dò tìm, phát hiện ra|| dweller (n): ||cư dân|| sensor(n): ||bộ cảm ứng|| warning (n): ||cảnh báo|| insoluble (adj): ||không giải quyết được|| promote (v): ||đề xướng, đẩy mạnh||
    Complete the sentences with their correct forms.
    Hình vẽ
    Bài tập kéo thả chữ
    1. The government has issued a(n) ||a warning|| that there might be another powerful earthquake. 2. Many devices have been invented to help doctors to ||detect|| diseases early. 3. This lamp has ||a sensor|| inside. You can adjust its brightness by touching the base. 4. The government has suggested different policies to ||promote|| economic growth. 5. Air pollution is ||an insoluble|| problem in this city. 6. Many city ||dwellers||, especially in developing countries, still live in poverty.
    Translate the sentences
    1. Chính phủ đã đưa ra cảnh báo rằng có thể có một trận động đất mạnh nữa. 2. Nhiều thiết bị đã được phát minh để giúp các bác sĩ phát hiện bệnh sớm. 3. Đèn này có cảm biến bên trong. Bạn có thể điều chỉnh độ sáng của nó bằng cách chạm vào đế. 4. Chính phủ đã đưa ra các chính sách khác nhau để thúc đẩy tăng trưởng kinh tế. 5. Ô nhiễm không khí là một vấn đề không giải quyết được của thành phố này. 6. Nhiều người dân thành phố, đặc biệt là ở các nước đang phát triển, vẫn còn sống trong nghèo đói.
    Translate the sentences
    2. Read the text about Superstar City and choose the best title for it.
    Hình vẽ
    2. Read the text about Superstar City and choose the best title for it.
    Now is the year 2060. Barbara is an engineer working for Hi - tech Operation Centre of Superstar City. Her job is to detect and analyse any threats to pubilc safety such as floods, earthquakes, and even pollution. Thanks to various sensors installed in every home and public place, Barbara's centre can predict probable disasters, identify their locations and send a rescue team to help the people in danger. If warnings and assistance are given in good time, people's lives are well protected.
    a. Superstar City’s Infrastructure Network b. Superstar City – A Safe Place to Live c. A Safe and Green City
    Read the text about Superstar City
    Barbara's husband, Mark, is working for Eco Infrastructure Network, whose main function is to deal with urban environmental problems to make Superstar City greener, cleaner and more sustainable. Mark and his colleagues are city planners. They design and carry out projects aiming to reduce fossil fuel consumption, find renewable fuels for public transport, and promote other clean air efforts. Thanks to these projects, city dwellers mainly use wind and sun energy for cooking, lighting and heating their homes. To ensure there is no shortage of fresh water, wastewater is treated and turned into drinking water. These projects have proved to be very effective in dealing with global climate change, which was considered an insoluble problem in the first thirty years of this century.
    Like most Superstar City dwellers, Barbara and Mark are quite happy with their life and work. They have to work only four days a week, four hours a day. Everybody has more time for study, entertainment and relaxation. This safe, environmentally friendly city is like a paradise for its habitants who can enjoy the highest quality of life.
    2. Read the text about Superstar City and choose the best title for it.
    Choose the best title for the text
    Bài tập trắc nghiệm
    A. Superstar City's Infrastructure Network.
    B. Superstar City - A safe place to live.
    C. A safe and green city.
    Hình vẽ
    Ảnh
    Translate the text
    Bây giờ là năm 2060. Barbara là một kỹ sư đang làm việc cho Trung Tâm Điều Khiển Công Nghệ Cao của thành phố Superstar. Công việc của cô ấy là dò tìm và phân tích những mối đe dọa cho sự an toàn của công chúng như lụt lội, động đất và thậm chí cả sự ô nhiễm. Nhờ có những bộ dò tìm bằng cảm ứng được lắp đặt trong mọi gia đình và nơi công cộng mà trung tâm của Barbara có thể dự đoán khá năng xảy ra thiên tai, xác định được những nơi sẽ xảy ra và cử đội cứu hộ đến giúp những người gặp nguy hiềm. Nếu cảnh báo và sự hỗ trợ được đưa ra đúng lúc thì cuộc sống của người dân sẽ được bảo vệ tốt.
    Translate the text
    Thành phố của ngày mai
    Translate the text (cont)
    Chồng của Barbara, Mark, đang làm việc cho Mạng lưới Cơ sở hạ tầng Sinh thái có chức năng chính là giải quyết những vấn đề môi trường để làm cho thành phố Superstar xanh hơn, sạch hơn và thân thiện với môi trường hơn. Mark và các đồng nghiệp của anh đều là những nhà hoạch định đô thị. Họ thiết kế và thực hiện các dự án nhằm giảm bớt sự tiêu thụ nhiên liệu, tìm nguồn nhiên liệu có thể tái tạo được dành cho giao thông công cộng, thúc đẩy những nỗ lực làm trong sạch bầu không khí. Nhờ có những dự án này mà người dân thành phố chủ yếu sử dụng sức gió và năng lượng mặt trời đế nấu nướng, thắp sáng và sưởi ấm trong nhà. Để bảo đảm không có sự thiếu hụt nước sạch, nước thải được xử lý và biến thành nước uống. Những dự án này đã chứng tỏ rất có hiệu quả trong việc xử lý biến đổi khí hậu được xem là một vấn đề không giải quyết được trong 30 năm đầu của thế kỷ này. Giống như những người dân của thành phố Superstar, Barbara và Mark rất vui với cuộc sống và công việc. Họ chỉ phải làm 4 ngày một tuần, 4 giờ một ngày. Mọi người đều có thêm thời gian để học, giải trí và thư giãn. Thành phố an toàn và thân thiện với môi trường này giống như thiên đường của người dân, những người có thể hưởng thụ chất lượng cuộc sống tốt nhất.
    Translate the text
    3. Read the text again and answer the questions.
    3. Read the text again and answer the questions.
    1. What do Barbara and Mark do? 2. How can Barbara's centre predict and locate disasters? 3. What is the main function of Eco Infrastructure Network? 4. Find one example of people's efforts to make the city cleaner and greener. 5. Why are Superstar City dwellers happy with their life and work?
    Answer the questions.
    Hình vẽ
    Bài tập kéo thả chữ
    1. What do Barbara and Mark do? => ||Barbara is an engineer and Mark is a city planner.|| 2. How can Barbara's centre predict and locate disasters? => ||It can predict and locate probable disaster by using the sensors installed || ||in every home and public place.|| 3. What is the main function of Eco Infrastructure Network? => ||Its main funtion is to deal with urban environmental problems to make || ||Superstar City greener, cleaner and more sustainable.|| 4. Find one example of people's efforts to make the city cleaner and greener. => ||An example is people's use of renewable fuels for cooking, lighting and|| ||heating.|| 5. Why are Superstar City dwellers happy with their life and work? => ||Because they have more time for study, entertainment and relaxation; || ||they can enjoy the highest quality of life.||
    4. Complete the following summary about Superstar City, using the words in the text.
    4. Complete the following summary about Superstar City, using the words in the text.
    It is the year 2060. Superstar City is a (1) ______ place to live in. Its Hi - tech Operation Centre is capable of (2) ______ and locating any (3) ______ to public safety. This is also a clean and green city where environmentally friendly (4) ______ sources are used. The city planners design and (5) ______ projects which aim to (6) ______ global climate change. Superstar City is a (7) ______ for city dwellers who can enjoy the highest quality of life.
    Complete the following summary about Superstar City, using the words in the text.
    Hình vẽ
    Bài tập kéo thả chữ
    It is the year 2060. Superstar City is a (1) ||safe|| place to live in. Its Hi - tech Operation Centre is capable of (2)||detecting|| and locating any (3) ||threats|| to public safety. This is also a clean and green city where environmentally friendly (4) ||energy|| sources are used. The city planners design and (5) ||carry out|| projects which aim to (6) ||deal with|| global climate change. Superstar City is a (7) ||paradise|| for city dwellers who can enjoy the highest quality of life.
    Translate the summary
    Năm 2060, Superstar City là một nơi an toàn để sinh sống. Trung tâm hoạt động công nghệ cao của nó có khả năng phát hiện và tìm ra bất kỳ mối đe dọa nào đối với an toàn công cộng. Đây cũng là một thành phố sạch và xanh, nơi sử dụng các nguồn năng lượng thân thiện với môi trường. Các nhà quy hoạch đô thị tiến hành các dự án nhằm đối phó với biến đổi khí hậu toàn cầu. Superstar City là một thiên đường dành cho người dân thành phố có thể tận hưởng cuộc sống chất lượng cao nhất.
    Translate the summary
    5. Do you think our cities will all be like Superstar City in the year 2060? Explain your reasons.
    5. Do you think our cities will all be like Superstar City in the year 2060? Explain your reasons.
    Ảnh
    Explain your reasons
    I don’t think our cities will all be like Superstar City in the year 2060. First, there are always rich and poor countries so not all government can have enough financial support to build cities like this. Besides, to build a city like Superstar City, there must be professors in these fields, but not all cities and countries have those who have enough qualifications like Barbara and his husband.
    Hình vẽ
    THE END
    Homework
    - Summarize the main points of the lesson. - Read the text again - Do exercise in the workbook - Prepare: Lesson 4- Speaking
    Ảnh
    Goodbye
    Ảnh
    Goodbye. See you again
    Thank for your attendance!
     
    Gửi ý kiến

    ↓ CHÚ Ý: Bài giảng này được nén lại dưới dạng ZIP và có thể chứa nhiều file. Hệ thống chỉ hiển thị 1 file trong số đó, đề nghị các thầy cô KIỂM TRA KỸ TRƯỚC KHI NHẬN XÉT  ↓