Tài nguyên dạy học

Thống kê

  • truy cập   (chi tiết)
    trong hôm nay
  • lượt xem
    trong hôm nay
  • thành viên
  • Sắp xếp dữ liệu

    Chào mừng quý vị đến với website của ...

    Quý vị chưa đăng nhập hoặc chưa đăng ký làm thành viên, vì vậy chưa thể tải được các tài liệu của Thư viện về máy tính của mình.
    Nếu chưa đăng ký, hãy nhấn vào chữ ĐK thành viên ở phía bên trái, hoặc xem phim hướng dẫn tại đây
    Nếu đã đăng ký rồi, quý vị có thể đăng nhập ở ngay phía bên trái.

    Unit 9. Cities of the future. Lesson 1. Getting started

    Tham khảo cùng nội dung: Bài giảng, Giáo án, E-learning, Bài mẫu, Sách giáo khoa, ...
    Nhấn vào đây để tải về
    Báo tài liệu có sai sót
    Nhắn tin cho tác giả
    (Tài liệu chưa được thẩm định)
    Nguồn:
    Người gửi: Hỗ Trợ Thư Viện Violet
    Ngày gửi: 15h:43' 17-02-2020
    Dung lượng: 10.5 MB
    Số lượt tải: 0
    Số lượt thích: 0 người
    UNIT 9. CITIES OF THE FUTURE. LESSON 1. GETTING STARTED
    Trang bìa
    Trang bìa
    Ảnh
    Hình vẽ
    UNIT 9: CITIES OF THE FUTURE
    LESSON 1. GETTING STARTED
    Ảnh
    WRAM-UP
    Objectives
    Ảnh
    Objectives
    *By the end of the lesson, students will be able to: - Use words and phrases related to city life in the future - Listen and read, then do the tasks - Learn the vocabulary
    Let's see a video
    Ảnh
    Meet Frey, the Smart City AI of Dubai 2050
    VOCABULARY
    New words
    New words
    sustainable (adj):
    không gây hại cho môi trường, có tính bền vững
    livable (adj):
    đáng sống
    generate (v):
    tạo ra
    renewable (adj):
    có thể tái tạo
    day lighting:
    ánh sáng ban ngày
    solar panel (n):
    tấm năng lượng mặt trời
    Checking vocabulary: Match the words with their Vietnamese meanings
    Hình vẽ
    Bài tập kéo thả chữ
    sustainable (adj): ||có tính bền vững|| livable (adj): ||đáng sống|| generate (v): ||tạo ra|| renewable (adj): ||có thể tái tạo|| day lighting: ||ánh sáng ban ngày|| solar panel (n): ||tấm năng lượng mặt trời||
    ACTIVITIES
    Look at the picture and answer the questions
    Ảnh
    Hình vẽ
    - Can you guess who are they? - What are they doing?
    Our city in 2050?
    Answer the questions
    Hình vẽ
    Bài tập kéo thả chữ
    Can you guess who are they? => ||They are Phong, Chi and Ha.|| What are they doing? => ||They are discussing their class assigment.||
    Ảnh
    Our city in 2050?
    1. Listen and read
    1. Listen and read.
    Phong:
    OK, shall we start discussing our assignment? It's a group presentation, isn't it?
    Chi:
    Yes. Each group has to give a presentation about what life will be like in our city in the year 2050.
    Ha:
    That's an interesting topic, but it's very broad. The first thing to decide is whether life will be better or worse.
    Phong:
    I believe it'll be better because of modern technology.
    Chi:
    Well...this won't be the main reason. I think we'll have better lives because there'll be no pollution. So, our city will be sustainable and more liveable.
    Ha:
    You mean it'll be environmentally friendly, won't it?
    Chi:
    Exactly. What do you think, Phong?
    Phong:
    I like your ideas, but we can't include them all in our presentation. We should focus on either modern technology or the environment. We'll have only ten minutes, won't we?
    Ha:
    That's right. I suggest that we should choose the environment. We can talk about solar energy, which will be used for transport in the future.
    Listen and read
    1. Listen and read.
    Chi:
    Good ideas, Ha. If we use more solar energy, the air will become cleaner and our health will be better. People can develop health problems and become ill if they breathe polluted air.
    Phong:
    OK, let's focus on the environment. We can also discuss other uses of solar energy - not just for transport.
    Chi:
    Sorry...I'm not familiar with those. Can you explain them?
    Phong:
    Solar energy can also be used for day lighting, cooking, heating water, and helping plants grow. If we have solar panels on our roofs, we'll be able to generate our own electricity.
    Ha:
    Great ideas. What do you think, Chi? Phong presented them so well, didn't he?
    Chi:
    Yes, he did. I understand what he means. If people use renewable energy, their impact on the environment is less.
    Ha:
    I think we've got a few points for our presentation now. We can start preparing the slides. Phong, you will do the talking, won't you?
    Phong:
    No problem. Let me know if you need anything else.
    Translate the conversation
    Translate the conversation
    Phong:
    Nào, chúng mình thảo luận về bài tập đi thôi. Đây là bài trình bày của cả nhóm phải không nhỉ?
    Chi:
    Đúng vậy. Mỗi nhóm phải có một bài trình diễn về đề tài đời sống của thành phố chúng ta năm 2050 sẽ như thế nào.
    Hà:
    Đề tài hay nhưng rất rộng. Điều đầu tiên chúng mình phải quyết định xem đời sống sẽ tốt hơn lên hay xấu đi.
    Phong:
    Mình tin là nó sẽ tốt hơn nhờ có kỹ thuật hiện đại.
    Chi:
    Ồ... đó không phải là lý do chính. Mình nghĩ là chúng ta sẽ có cuộc sổng tốt đẹp hơn vì sẽ không còn ô nhiễm nữa. Vì thế mà thành phố chúng ta sẽ không gây hại cho môi trường và có thể sống được.
    Hà:
    Bạn muốn nói là thành phố thân thiện với môi trường phải không?
    Chi:
    Chính xác. Bạn nghĩ sao, Phong?
    Phong:
    Mình thích ý tưởng của bạn, nhưng chúng ta không thể đưa hết những điều đó vào bài trình bày được. Chúng ta nên tập trung vào vấn đề hoặc là kỹ thuật hiện đại, hoặc là môi trường. Chúng ta chỉ có mười phút nữa thôi phải không nhỉ?
    Hà:
    Đúng vậy. Mình đề nghị chọn vấn đề môi trường. Chúng ta có thể nói về năng lượng mặt trời sẽ được dùng trong giao thông trong tương lai.
    Translate the conversation
    Translate the conversation
    Chi:
    Ý hay đấy, Hà. Nếu chúng ta sử dụng nhiều năng lượng mặt trời hơn, không khí sẽ sạch hơn và sức khỏe của chúng ta cũng sẽ tốt hơn. Mọi người có thể có nhiều vấn đề về sức khỏe và có thể đau ốm nếu họ hít thở không khí bị ô nhiễm.
    Phong:
    Được, vậy hãy tập trung vào vấn đề môi trường. Chúng ta còn có thể thảo luận về những công dụng khác chứ không chi đối với giao thông thôi đâu.
    Chi:
    Rất tiếc mình không quen với những điều ấy. Bạn có thể giải thích được không.
    Phong:
    Năng lượng mặt trời còn được dùng để thắp vào ban ngày, nấu nướng, nước nóng và giúp cây cối phát triển. Nếu chúng ta có những tấm bảng năng lượng mặt trời đặt trên mái nhà, chúng ta có thể tạo ra điện cho chúng ta dùng.
    Hà:
    Hay quá. Bạn nghĩ sao Chi? Phong trình bày những vấn đề đó rất hay phải vậy không?
    Chi:
    Đúng vậy. Mình hiểu cậu ấy muốn nói gì. Nếu con người sử dụng nguồn lượng có thể tái tạo được thì tác động của nó đến môi trường sẽ ít đi.
    Hà:
    Mình nghĩ chúng mình cần phải có vài ý cho phần trình bày ngay bây giờ. Chúng mình bắt tay vào chuẩn bị các phần trình chiếu đi thôi. Phong, bạn nói nhé, được không?
    Phong:
    Không thành vấn đề. Các bạn cần gì cứ bảo mình nhé.
    2. Answer the questions.
    2. Answer the questions.
    1. What is Phong, Ha and Chi's assignment about? 2. Do Phong and Chi think that life in 2050 will be better? Why/ Why not? 3. Which idea do the three students choose to talk about? 4. What source of energy is mentioned? How can it be used? 5. Do you agree that life will be better and more enjoyable in 2050? Why or why not?
    Ask and answer the following questions.
    Bài tập kéo thả chữ
    1. What is Phong, Ha and Chi's assignment about? => ||It's about life in the city in the year 2050.|| 2. Do Phong and Chi think that life in 2050 will be better? Why/ Why not? => ||Both think life will be better; Phong believes modem technology will be the reson || ||while Chi thinks there'll be no pollution.|| 3. Which idea do the three students choose to talk about? => ||They choose to talk about the envinronment.|| 4. What source of energy is mentioned? How can it be used? => ||Solar energy is mentioned. This energy can be used for transport, lighting, cooking, || ||heating water, and helping plants grow.|| 5. Do you agree that life will be better and more enjoyable in 2050? Why or why not? => ||I don’t think so because the environment is being destroyed so life is getting more || ||and more difficult.||
    Hình vẽ
    3. Find the questions tags in the conversation and write them in the space provided. Underline the verb forms.
    3. Find the questions tags in the conversation and write them in the space provided. Underline the verb forms.
    Hình vẽ
    _______________________________________________
    _______________________________________________
    _______________________________________________
    _______________________________________________
    _______________________________________________
    Find the questions tags in the conversation and write them in the space provided.
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Bài tập kéo thả chữ
    - ||It's a group presentation, isn't it?|| - ||You mean it'll be environmentally friendly, won't it?|| - ||We'll have only ten minutes, won't we?|| - ||Phong presented them so well, didn't he?|| - ||Phong, you will do the yalking, won't you?||
    Underline the verb forms.
    Hình vẽ
    - It's a group presentation, isn't it? - You mean it'll be environmentally friendly, won't it? - We'll have only ten minutes, won't we? - Phong presented them so well, didn't he? - Phong, you will do the yalking, won't you?
    Translate the sentences
    - Đó là một bài thuyết trình nhóm, đúng không? - Ý cậu là nó thân thiện với môi trường, đúng không? - Chúng ta sẽ chỉ có mười phút, phải không? - Phong thuyết trình rất tốt, đúng không? - Phong, cậu sẽ nói, phải không?
    Translate the sentences
    4. Read the conversation again and complete the conditional sentences.
    4. Read the conversation again and complete the conditional sentences.
    1. If we use more solar energy, _______________________. 2. ______________ if they breathe polluted air. 3. If we have solar pannels on our roofs, ______________. 4. If people use renewable energy, ____________________. 5. __________________________ if you need anything else.
    Complete the conditional sentences
    Hình vẽ
    Bài tập kéo thả chữ
    1. If we use more solar energy, ||the air will become cleaner and our health will be better||. 2. ||People can develop health problems and become ill|| if they breathe polluted air. 3. If we have solar pannels on our roofs, ||we'll be able to generate our own electricity||. 4. If people use renewable energy, ||their impact on the environment is less||. 5. ||Let me know|| if you need anything else.
    Translate the sentences
    1. Nếu chúng ta sử dụng năng lượng mặt trời nhiều hơn, không khí sẽ trở nên sạch hơn và sức khỏe của chúng ta trở nên tốt hơn. 2. Mọi người có thể mắc phải các vấn đề về sức khỏe và bị ốm nếu hít phải không khí ô nhiễm. 3. Nếu chúng ta có các tấm năng lượng mặt trời trên mái nhà, chúng ta có thể tự vận hành được điện. 4. Nếu mọi người sử dụng năng lượng tái tạo được, tác động của họ lên môi trường là ít hơn. 5. Cho tôi biết nếu bạn cần bất cứ thứ gì bây giờ?
    Translate the sentences
    THE END
    Homework
    - Summarize the main points of the lesson. - Do exercise in the workbook - Prepare: Lesson 2 - Language
    Ảnh
    Goodbye
    Ảnh
    Goodbye. See you again
    Thank for your attendance!
     
    Gửi ý kiến

    ↓ CHÚ Ý: Bài giảng này được nén lại dưới dạng ZIP và có thể chứa nhiều file. Hệ thống chỉ hiển thị 1 file trong số đó, đề nghị các thầy cô KIỂM TRA KỸ TRƯỚC KHI NHẬN XÉT  ↓