Tài nguyên dạy học

Thống kê

  • truy cập   (chi tiết)
    trong hôm nay
  • lượt xem
    trong hôm nay
  • thành viên
  • Sắp xếp dữ liệu

    Chào mừng quý vị đến với website của ...

    Quý vị chưa đăng nhập hoặc chưa đăng ký làm thành viên, vì vậy chưa thể tải được các tài liệu của Thư viện về máy tính của mình.
    Nếu chưa đăng ký, hãy nhấn vào chữ ĐK thành viên ở phía bên trái, hoặc xem phim hướng dẫn tại đây
    Nếu đã đăng ký rồi, quý vị có thể đăng nhập ở ngay phía bên trái.

    Unit 13: Accident prevention

    Tham khảo cùng nội dung: Bài giảng, Giáo án, E-learning, Bài mẫu, Sách giáo khoa, ...
    Nhấn vào đây để tải về
    Báo tài liệu có sai sót
    Nhắn tin cho tác giả
    (Tài liệu chưa được thẩm định)
    Nguồn: http://soanbai.violet.vn
    Người gửi: Thư viện tham khảo (trang riêng)
    Ngày gửi: 10h:01' 27-05-2015
    Dung lượng: 16.7 MB
    Số lượt tải: 0
    Số lượt thích: 0 người
    Công ty Cổ phần Mạng giáo dục Bạch Kim - 27 Huỳnh Thúc Kháng, Đống Đa, Hà Nội
    Trang bìa
    Trang bìa:
    Unit 13: Accident Prevention Lesson 1 (1-4) I. VOCABULARY
    1. New words:
    I. VOCABULARY 1. New words - Accident: tai nạn - Fall down: ngã xuống - Fall off: ngã - Burn: bỏng - Swing: cái đu - Lighter: bật lửa - Scratch: cào xước - Bite: cắn 2. Check vocabulary: matching:

    Accident
    Fall down
    Fall off
    Burn
    Swing
    Lighter
    Scratch
    Bite
    II. PRESENTATION
    1. Look, listen and repeat:
    II. PRESENTATION 1. Look, listen and repeat Look at the pictures to identify the characters in each picture * Identify the characters in each picture :
    Jim is a restless and careless boy. His family and friends are always concerned about him. Jim don`t ride too fast. You may fall off your bike. OK. Thanks Jim, don`t clim on that small branch. You may fall down. OK. Thanks Jim, don`t play with the lighter. You may get a burn. OK. Thanks, Tony. Jim, don`t play with the kitten. It may scratch you. OK. I`ll be carefull, Mum. * Listen and repeat:
    Jim is a restless and careless boy. His family and friends are always concerned about him. Jim don`t ride too fast. You may fall off your bike. OK. Thanks Jim, don`t clim on that small branch. You may fall down. OK. Thanks Jim, don`t play with the lighter. You may get a burn. OK. Thanks, Tony. Jim, don`t play with the kitten. It may scratch you. OK. I`ll be carefull, Mum. * The grammar:
    * The grammar A: Don’t hành động nguy hiểm You/It hậu quả của hành động đó B: OK. Thanks. A: Don’t play with the fire. You may get a burn. B: OK. Thanks. Ask and answer questions about possible accidents and give responses. 2. Point, ask and answer:
    II. PRESENTATION 2. Point, ask and answer Point to the picture and identify about possible accidents * Give the meaning of new words:
    - swing too fast/ fall off the swing: đu quá nhanh/ bị ngã khỏi đu - play with the lighter/get a burn: chơi với bật lửa / bị bỏng - glide down the staircase/ break your leg: Trượt xuống cầu thang / gãy chân - play with the dog / bite you: chơi với con chó / bị cắn * Represent the way to ask and answer questions about possible accidents :
    A: Don’t _______. You/It _______________ B: OK. Thanks. ride too fast/fall off your bike A: Don’t ride too fast. You may fall off your bike. B: OK. Thanks. Ask and answer questions about possible accidents and give responses. * Work in pairs ask and answer about possible accidents :
    Picture a:

    A: Don’t ||swing too fast||. You ||may fall off the swing||. B: OK. Thanks. Picture b:

    A: Don’t ||glide down the staircase||. You ||may break your leg||. B: OK. Thanks. Picture c:

    A: Don’t ||play with the lighter||. You ||get a burn||. B: OK. Thanks. Picture d:

    A: Don’t ||play with the dog||. You || bite you||. B: OK. Thanks. 3. Listen and tick :
    II. PRESENTATION 3. Listen and tick Look at the pictures and identify the activities in each picture * Listen and tick the appropriate picture 1:
    Linda and her mother are in the kitchen. A: What are you doing, Linda? B: I am cutting potato. A: Don`t do that knife. It very sharp. You may cut your hand B: Ok. Thanks, Mum. * Listen and tick the appropriate picture 2:
    Peter and Tom are swinging in the yard A: Tom! Can you swing like me? B: Ok! let` see. C: Peter and Tom, don`t swing too fast. You may fall off the swing B: Don`t worry Mum. We are OK. * Listen and tick the appropriate picture 3:
    Mary is playing with the dog in front of the yard. A: Lucky, Lucky. Come here with me, Lucky. B: Mary! A: Yes, Mum. B: Don`t play with the dog. It may bite you. A: Don`t worry, Mum. It is friendly * Listen and tick the appropriate picture 4:
    Jane is helping her mother in the kitchen A: What can I do for you mum? B: Well, I am busing clean in the floor. Can you watch the line check kettle? A: Ok, Mum. B: Don`t touch the kettle. You may get a burn. A: Ok, thanks mum. 4. Talk:
    II. PRESENTATION 4. Talk Look at each picture, use the guiding questions. Then complete the sentences - What is he/she doing? What are they doing? - What may happen to him / her / them? - What advice can you give him / her / them? * Do picture a as model:

    1. What is he doing? latex(rarr) ||He is riding too fast.|| 2. What may happen to him? latex(rarr) ||He may fall off his bike.|| 3. What advice can you give him? latex(rarr) ||I can advice him, don`t ride too fast|| III. THE END
    1. Homework:
    - Learn new words and model - Pupils practise speaking at home to ask and answer Qs abt possible accidents and give responses. - Do exercise in the workbook. - Prepare next lesson: Unit 13. Accident Prevention. Lesson 2 (1-5) 2. The end:
     
    Gửi ý kiến

    ↓ CHÚ Ý: Bài giảng này được nén lại dưới dạng RAR và có thể chứa nhiều file. Hệ thống chỉ hiển thị 1 file trong số đó, đề nghị các thầy cô KIỂM TRA KỸ TRƯỚC KHI NHẬN XÉT  ↓