Tài nguyên dạy học

Thống kê

  • truy cập   (chi tiết)
    trong hôm nay
  • lượt xem
    trong hôm nay
  • thành viên
  • Sắp xếp dữ liệu

    Chào mừng quý vị đến với website của ...

    Quý vị chưa đăng nhập hoặc chưa đăng ký làm thành viên, vì vậy chưa thể tải được các tài liệu của Thư viện về máy tính của mình.
    Nếu chưa đăng ký, hãy nhấn vào chữ ĐK thành viên ở phía bên trái, hoặc xem phim hướng dẫn tại đây
    Nếu đã đăng ký rồi, quý vị có thể đăng nhập ở ngay phía bên trái.

    Unit 03. Community Service. Lesson 2. A closer look 1

    Tham khảo cùng nội dung: Bài giảng, Giáo án, E-learning, Bài mẫu, Sách giáo khoa, ...
    Nhấn vào đây để tải về
    Báo tài liệu có sai sót
    Nhắn tin cho tác giả
    (Tài liệu chưa được thẩm định)
    Nguồn: http://soanbai.violet.vn
    Người gửi: Thư viện tham khảo (trang riêng)
    Ngày gửi: 16h:21' 18-08-2015
    Dung lượng: 15.9 MB
    Số lượt tải: 1
    Số lượt thích: 0 người
    UNIT 03. COMMUNITY SERVICE. LESSON 2. A CLOSER LOOK 1
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Trang bìa
    Trang bìa
    Ảnh
    Ảnh
    LESSON 2. A CLOSER LOOK 1
    UNIT 03. COMMUNITY SERVICE
    Ảnh
    * INTRODUCE
    1. Objectives
    Ảnh
    Objectives
    * By the end of the lesson, ss will be able to: - Pronounce words containing sounds /k/ and /g/with increased fluency and accyracy; - Use the lexical items related to community service and colunteer work
    2. Let's see a video
    Ảnh
    I. VOCABULARY
    * Teaching vocabulary
    Teaching vocabulary
    people in a flooded area:
    Ảnh
    nạn nhân vùng lũ
    Sick children:
    Ảnh
    trẻ em bị bệnh
    homeless people:
    Ảnh
    người vô gia cư
    elderly people:
    Ảnh
    người già
    disabled people:
    Ảnh
    người tàn tật
    Checking vocabulary: Matching
    Ảnh
    Bài tập kéo thả chữ
    disabled people: ||người tàn tật || elderly people: ||người già|| homeless people: ||người vô gia cư|| Sick children: ||trẻ em bị bệnh|| people in a flooded area: ||nạn nhân vùng lũ||
    Checking vocabulary: Matching
    1. Choose the phrases that match the pictures below
    1. Choose the phrases that match the pictures below.
    Ảnh
    1. ____________
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    2. _________
    3. ___________
    4. ____________
    5. ____________
    people in a flooded area sick children homeless people elderly people disabled people
    Suggested matching
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Bài tập kéo thả chữ
    1. ||disabled people|| 2. ||elderly people|| 3. ||homeless people|| 4. ||sick children|| 5. ||people in a flooded area||
    Choose the phrases that match the pictures below
    2. In paris, take turns to describing the people above. Your partner guesses which picture you are talking about. Then, discuss how you can help each people in the picture in these situations
    2. In paris, take turns to describing the people above. Your partner guesses which picture you are talking about. Then, discuss how you can help each people in the picture in these situations.
    Example:

    Student A: They're not feeling well. They can't go and play

    outside. They have to stay in the hospital all day.


    Student B: Are they sick children?


    Ảnh

    Student A: Yes! How do you think

    we can help them?


    Student B: We can donate some toys,

    and we can go to visit them!


    3. a. Look at the photos. Which problems does each community have to face?
    3. a. Look at the photos. Which problems does each community have to face? Write a, b, or c next to the words in the table below
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    rubbish
    traffic jams
    too many advertisements
    dirty beaches
    no trees
    graffiti
    a
    b
    c
    a
    a, c
    c
    b. In pairs, talk about the problems in a and the possible solutions. Add your ideas.
    b. In pairs, talk about the problems in a and the possible solutions. Add your ideas.
    Example:
    Ảnh

    Student A: Traffic jams are big problem for our community.


    Student B: What can we do to recycle traffic jams?


    Student A: We can help by using public transport.


    II. PRONUNCIATION
    /g/ and /k/
    Ảnh

    /g/ and /k/


    4. Listen and repeat
    4. Listen and repeat
    community
    go
    colour
    green
    garden
    clean
    glass
    give
    clothes
    [kə'mju:niti]
    [gou]
    ['kʌlə]
    [gri:n]
    ['gɑ:dn]
    [kli:n]
    [glɑ:s]
    [giv]
    [klouðz]
    5. Listen and circle the words you hear.
    5. Listen and circle the words you hear.
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    /g/ /k/
    gold
    green
    globe
    girl
    goal
    cold
    keen
    clothes
    curl
    coal
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    Hình vẽ
    6. Listen and repeat
    6. Listen and repeat
    1. Go Green protects the environment. 2. The girl with the curls is so cute. 3. Last year we started a community garden project. 4. He’s collected clothes for street kids for two years. 5. She likes the colour gold.
    * Repeat the sentences
    * Repeat the sentences
    1. Go Green protects the environment. 2. The girl with the curls is so cute. 3. Last year we started a community garden project. 4. He’s collected clothes for street kids for two years. 5. She likes the colour gold.
    III. PRODUCTION
    7. Game: Stand up, sit down
    7. Game
    Stand up, sit down
    Ảnh

    Chose an action for each sound (e.g. sound /g/ is 'stand up', sound /k/ is 'sit down'). In groups of five, one student calls out one word from 4 and the groups performs the action according to the sound they hear. The student who is the slowest to do the actions correctly will call out the next word.


    * HOMEWORK
    1. Home work
    Ảnh
    Homework
    - Learn vocabulary by heart. - Practice the sounds /g/ and /k/ more. - Prepare for the next lesson: Closer look 2.
    2. The end
    Ảnh
    Ảnh
    Ảnh
     
    Gửi ý kiến

    ↓ CHÚ Ý: Bài giảng này được nén lại dưới dạng ZIP và có thể chứa nhiều file. Hệ thống chỉ hiển thị 1 file trong số đó, đề nghị các thầy cô KIỂM TRA KỸ TRƯỚC KHI NHẬN XÉT  ↓