Chào mừng quý vị đến với website của ...
Quý vị chưa đăng nhập hoặc chưa đăng ký làm thành viên, vì vậy chưa thể tải được các tài liệu của Thư viện về máy tính của mình.
Nếu chưa đăng ký, hãy nhấn vào chữ ĐK thành viên ở phía bên trái, hoặc xem phim hướng dẫn tại đây
Nếu đã đăng ký rồi, quý vị có thể đăng nhập ở ngay phía bên trái.
Nếu chưa đăng ký, hãy nhấn vào chữ ĐK thành viên ở phía bên trái, hoặc xem phim hướng dẫn tại đây
Nếu đã đăng ký rồi, quý vị có thể đăng nhập ở ngay phía bên trái.
Unit 9. Cities of the future. Lesson 8. Looking back and project
(Tài liệu chưa được thẩm định)
Nguồn:
Người gửi: Hỗ Trợ Thư Viện Violet
Ngày gửi: 15h:45' 17-02-2020
Dung lượng: 3.3 MB
Số lượt tải: 0
Nguồn:
Người gửi: Hỗ Trợ Thư Viện Violet
Ngày gửi: 15h:45' 17-02-2020
Dung lượng: 3.3 MB
Số lượt tải: 0
Số lượt thích:
0 người
UNIT 09. CITIES OF THE FUTURE. LESSON 8. LOOKING BACK AND PROJECT
Trang bìa
Trang bìa
Hình vẽ
UNIT 9 - CITIES OF THE FUTURE
Ảnh
LESSON 8. LOOKING BACK & PROJECT
Ảnh
WARM-UP
Objectives
Ảnh
*By the end of the lesson, students will be able to: - Review words and phrases related to city life in the future - Review pronunciation: Question tags - Review grammar: Question tags; Conditional sentences type 0 - Do the task in the student book
Objectives
A. LOOKING BACK
Lesson content
A. LOOKING BACK
Ảnh
I. PRONUNCIATION
II. VOCABULARY
III. GRAMMAR
PRONUNCIATION
1. Decide whether the questions tags in B’s responses have a rising or falling intonation. Marks R(rising intonation) or F (falling intonation) after the questions tags.
1. Decide whether the questions tags in B's responses have a rising or falling intonation. Mark ↗ (rising intonation) or ↘ (falling intonation) after the questions tags.
1. A: Global warning will continue to be a big threat to life on Earth. B: Then we can’t afford to ignore its effects any longer can we?
2. A: I think the use of fossil fuels causes pollution. B: Then we should stop using them, shouldn’t we?
3. A: Did you see the game show last night? B: I did. It was fantastic, wasn’t it?
4. A: What’s the weather forecast? B: It’s going to rain. Don’t forget your raincoat, will you?
Decide and mark ↗ (rising intonation) or ↘ (falling intonation) after the questions tags.
Hình vẽ
Bài tập kéo thả chữ
1. A: Global warming will continue to be a big threat to life on Earth. B: Then we can’t afford to ignore its effects any longer, can we? ||(↘)|| 2. A: I think the use of fossil fuels causes pollution. B: Then we should stop using them, shouldn’t we? ||(↗)|| 3. A: Did you see the game show last night? B: I did. It was fantastic, wasn’t it? ||(↘)|| 4. A: What’s the weather forecast? B: It’s going to rain. Don’t forget your raincoat, will you? ||(↗)||
Translate the sentences
Translate the sentences
1. A: Nóng lên toàn cầu sẽ tiếp tục là một mối đe dọa lớn đối với cuộc sống trên trái đất. B: Vậy chúng ta không thể bỏ qua những ảnh hưởng của nó nữa, chúng ta có thể làm được không? 2. A: Tôi nghĩ việc sử dụng nhiên liệu hóa thạch gây ô nhiễm. B: Vậy, chúng ta nên ngừng sử dụng chúng, phải không? 3. A: Bạn đã xem chương trình trò chơi đêm qua chưa? B: Tôi đã xem. Thật kỳ diệu, phải không? 4. A: Dự báo thời tiết thế nào? B: Trời sắp mưa. Đừng quên mang áo mưa, được chứ?
2. Listen and repeat the sentences in 1. Pay attention to the intonation on the question tags.
2. Listen and repeat the sentences in 1. Pay attention to the intonation on the question tags.
1. A: Global warning will continue to be a big threat to life on Earth. B: Then we can’t afford to ignore its effects any longer, can we?
2. A: I think the use of fossil fuels causes pollution. B: Then we should stop using them, shouldn’t we?
3. A: Did you see the game show last night? B: I did. It was fantastic, wasn’t it?
4. A: What’s the weather forecast? B: It’s going to rain. Don’t forget your raincoat, will you?
Repeat the sentences in 1 and pay attention to the intonation on the question tags.
Hình vẽ
1. A: Global warning will continue to be a big threat to life on Earth. B: Then we can’t afford to ignore its effects any longer, can we?
2. A: I think the use of fossil fuels causes pollution. B: Then we should stop using them, shouldn’t we?
3. A: Did you see the game show last night? B: I did. It was fantastic, wasn’t it?
4. A: What’s the weather forecast? B: It’s going to rain. Don’t forget your raincoat, will you?
VOCABULARY
Complete the sentences with the correct form of the words or phrases in the box.
Complete the sentences with the correct form of the words or phrases in the box.
Hình vẽ
overcrowded advanced technology infrastructure city dwellers urban planers detect
1. Local authorities should find ways to limit the use of private cars and encourage _______ to use public transport. 2. The ______ of our city needs upgrading. It's in an extremely poor condition now. 3. I hate travelling during the rush hour. The trains and buses are all _______. 4. My father is very optimistic about the future of our city. He believes the government will use _______ to solve the pollution problems successfully. 5. Researchers are developing low-cost devices that can _______ water pollutants in rivers and lakes. 6. While carrying out projects to develop a city, ________ look at the needs of local people and the environment in order to maintain natural habitats and biodiversity.
Complete the sentences with the correct form of the words or phrases in the box.
Hình vẽ
Bài tập kéo thả chữ
1. Local authorities should find ways to limit the use of private cars and encourage ||city dwellers|| to use public transport. 2. The ||infrastructure|| of our city needs upgrading. It's in an extremely poor condition now. 3. I hate travelling during the rush hour. The trains and buses are all ||overcrowded||. 4. My father is very optimistic about the future of our city. He believes the government use ||advanced technology|| to solve the pollution problems successfully. 5. Researchers are developing low-cost devices that can ||detect|| water pollutants in rivers and lakes. 6. While carrying out projects to develop a city, ||urban planners|| look at the needs of local people and the environment in order to maintain natural habitats and biodiversity.
Translate the sentences
Translate the sentences
1. Các chuyên gia địa phương nên tìm các cách để giới hạn việc sử dụng ô tô cá nhân và khuyến khích sử dụng phương tiện công cộng. 2. Cơ sở hạ tầng của thành phố chúng ta cần nâng cấp. Nó đang thực sự trong điều kiện tồi tệ. 3. Tôi ghét việc di chuyển trong giờ cao điểm. Tàu và xe buýt quá đông đúc. 4. Bố tôi rất lạc quan về tương lai của thành phố. Ông ấy tin là chính phủ sẽ sử dụng công nghệ cao để giải quyết vấn đề ô nhiễm một cách thành công. 5. Các nhà nghiên cứu đang phát triển các thiết bị giá rẻ cái mà có thể loại bỏ các chất gây ô nhiễm nước ở sông và hồ. 6. Trong khi tiến hành các đề tài để phát triển thành phố, các nhà quy hoạch thành phố cần nhìn vào nhu cầu của người dân địa phương và môi trường để duy trì môi trường tự nhiên và hệ sinh thái.
GRAMMAR
1. Complete the sentences with the correct question tags.
1. Complete the sentences with the correct question tags.
1. Let's save paper by using both sides of the sheet, _______? 2. Everybody wants to live in a clean and green place, _______? 3. There are waste processing plants in this city, _______? 4. Please don't smoke here, _______? 5. I suppose you've got a new job, _______? 6. Nobody wants to get stuck in a traffic jam, _______? 7. People shouldn't leave rubbish in public parks, _______? 8. This is what you need, _______?
Complete the sentences with the correct question tags.
Hình vẽ
Bài tập kéo thả chữ
1. Let's save paper by using both sides of the sheet, ||shall we||? 2. Everybody wants to live in a clean and green place, ||don't they||? 3. There are waste processing plants in this city, ||aren’t there||? 4. Please don't smoke here, ||will you||? 5. I suppose you've got a new job, ||haven't you||? 6. Nobody wants to get stuck in a traffic jam, ||do they||? 7. People shouldn't leave rubbish in public parks, ||should they||? 8. This is what you need, ||isn't it||?
Translate the sentences
Translate the sentences
1. Hãy tiết kiệm giấy bằng cách sử dụng cả hai mặt, được chứ? 2. Mọi người đều muốn sống trong một nơi xanh và sạch, đúng không? 3. Có nhà máy chế biến chất thải ở thành phố này, có phải không? 4. Xin đừng hút thuốc ở đây, được chứ? 5. Tôi nghĩ rằng bạn đã có một công việc mới, phải không? 6. Không ai muốn bị mắc kẹt trong tình trạng tắc nghẽn giao thông, đúng không? 7. Mọi người không nên để rác trong công viên công cộng, phải không? 8. Đây là những gì bạn cần, phải không?
2. Answer the questions, using conditional sentences.
2. Answer the questions, using conditional sentences.
Example:
- What happens if we heat ice?
- If we heat ice, it melts.
1. What happens if flowers are not watered? 2. What do you expect your techer to do if you make a mistake? 3. What do people in tall buildings need to do if there is an earthquake? 4. What colour do you get if you mix blue and yellow?
Ảnh
5. What number do you dial if there is fire? 6. If you don't have to go to school in the morning, what time do you usually get up? 7. Who do usually ask for help if you are trouble? 8. Where do you usually go if you wnat to enjoy some fresh air?
Answer the questions, using conditional sentences.
Hình vẽ
Bài tập kéo thả chữ
1. What happens if flowers are not watered? => ||Flowers die if they are not watered.|| => ||If flowers are not watered, they die.|| 2. What do you expect your techer to do if you make a mistake? => ||I expect my teacher to correct my mistake if I make one.|| => ||If I make a mistake, I expect my teacher to correct it.|| 3. What do people in tall buildings need to do if there is an earthquake? => ||People need to leave tall buildings quickly if there is an earthquake.|| => ||If there is an earthquake, people need to leave tall buildings quickly.|| 4. What colour do you get if you mix blue and yellow? => ||I get green if I mix blue and yellow.|| => ||If I mix blue and yellow, I get green.||
Answer the questions, using conditional sentences.
Hình vẽ
Bài tập kéo thả chữ
5. What number do you dial if there is fire? => ||I dial (the emergency number) 114 if there is a fire.|| => ||If there is a fire, I dial 114.|| 6. If you don't have to go to school in the morning, what time do you usually get up? => ||If I don’t have to go to school in the morning, I usually get up at 8.|| => ||I usually get up at 8 if I don’t have to go to school in the morning.|| 7. Who do usually ask for help if you are trouble? => ||I usually ask my best friend for help if I’m in trouble.|| => ||If I’m in trouble, I usually ask my best friend for help.|| 8. Where do you usually go if you wnat to enjoy some fresh air? => ||I usually go to the park if I want to enjoy some fresh air.|| => ||If I want to enjoy some fresh air, I usually go to the park.||
Translate the sentences
Translate the sentences
1. Điều gì xảy ra nếu hoa không được tưới? => Hoa sẽ chết nếu chúng không được tưới. => Nếu hoa không được tưới nước, chúng sẽ chết. 2. Bạn mong đợi giáo viên của mình làm gì nếu bạn mắc lỗi? => Tôi mong đợi giáo viên của tôi sửa lỗi lầm của tôi nếu tôi mắc lỗi. => Nếu tôi phạm sai lầm, tôi mong rằng giáo viên của tôi sửa nó. 3. Những người trong tòa nhà cao cần làm gì nếu có trận động đất? => Mọi người cần phải rời khỏi tòa nhà cao một cách nhanh chóng nếu có trận động đất. => Nếu có một trận động đất, mọi người cần phải nhanh chóng rời khỏi những tòa nhà cao tầng. 4. Bạn nhận được màu gì nếu bạn kết hợp màu xanh và màu vàng? => Tôi sẽ có màu xanh lá cây nếu tôi kết hợp màu xanh và màu vàng. => Nếu tôi pha màu xanh và màu vàng, nó sẽ trở thành màu xanh.
Translate the sentences
Translate the sentences
5. Bạn quay số nào nếu có hoả hoạn? => Tôi quay số (số khẩn cấp) 114 nếu có hoả hoạn. => Nếu có hỏa hoạn, tôi quay số 114. 6. Nếu bạn không phải đi học vào buổi sáng, bạn thường thức dậy lúc nào? => Nếu tôi không phải đi học vào buổi sáng, tôi thường thức dậy lúc 8 giờ. => Tôi thường dậy lúc 8 giờ nếu không phải đi học vào buổi sáng. 7. Bạn thường hỏi ai để nhờ giúp đỡ nếu bạn gặp rắc rối? => Tôi thường hỏi người bạn tốt nhất của tôi để được giúp đỡ nếu tôi gặp rắc rối. => Nếu tôi gặp rắc rối, tôi thường nhờ người bạn thân nhất của tôi để được giúp đỡ. 8. Bạn thường đi đâu nếu bạn muốn thưởng thức không khí trong lành? => Tôi thường đi công viên nếu tôi muốn tận hưởng một không khí trong lành. => Nếu tôi muốn tận hưởng không khí trong lành, tôi thường đi công viên.
B. PROJECT
1. Work in groups of four to six. Discuss and decide on your ideal city of the future. You can expand the ideas your brainstormed in the COMMUNICATION section. Include the following points.
1. Work in groups of four to six. Discuss and decide on your ideal city of the future. You can expand the ideas your brainstormed in the COMMUNICATION section. Include the following points.
- The city’s name - Geographical features: location, area, population, weather conditions - Infrastructure: means of transports, environmental conditions, energy sources, treatment of waste - People’s life and work: educations, health care, working hours
Take notes of your group’s ideas and think about how to organise them. Then design a poster to promote your ideal city. Add some pictures to illustrate it. You can use the example below or your own ideas.
Example: Supergreen City
Ảnh
Example:
Example: Supergreen City
Location: an island in the Pacific Ocean Area: 50 square kilometres Population: 100,000 Weather condition: warm all year round, no storms, no earthquakes Environmental conditions: no pollution, gardens in every homes Means of transport: bicycles Waste processing centres: recycle household and office waste and wastewater Education & health care: free Working hours: flexible: no more than 3 hours a day, 3 days a week. Energy sources: renewable (solar and wind power)
Supergreen City
Discuss and decide on your ideal city of the future.
Bài tập kéo thả chữ
The City’s mame: Dream city *Geographical features: ||- Location: western of Vietnam|| ||- Area: 50 square kilometer|| ||- Population: 3 million people|| ||- Weather conditions: Beautiful sunshine|| *Infrastructures: ||- Means of transport: green car and motorbike, modern public transport|| ||- Environmental conditions: Modern waste treatment, no air pollution, lots of trees|| ||- Energy sources: Solar energy|| *People’s life and work ||- Education: Modern educational system supported by high technology, robot teacher,|| ||distance learning|| ||- Health care: The best health care services|| ||- Working hours: 7 hours/ day||
Hình vẽ
2. Introduce your poster to the class. Present the features of your city and explain what makes it the most liveable city in the world.
2. Introduce your poster to the class. Present the features of your city and explain what makes it the most liveable city in the world.
Ảnh
Present the features of your city and explain what makes it the most liveable city in the world.
Hình vẽ
Hi everyone, welcome to our Dream city. It's located in the western Vietnam and has an area of 50 square kilometer. There are 3 million people here. The main transport is green car and motor bike. Besides, modern public transport system is also developed to avoid traffic jams. We utilize modern waste treatment so that the air is not polluted. We also grow a lot of trees, which results in fresh atmosphere around the city. Educational system is supported by high technology, robot teacher, and distance learning is popular among students. Citizens here can enjoy the best health care services in the world and they need to work only 7 hours a day.
NOW YOU CAN
Hình vẽ
► Talk about life in the city of the future ► Identify and use appropriate intoantion on question tags ► Use question tags to check information or ask for agreement, and conditional sentences type 0 to talk about a scientific fact or something that is generally true ► Write an email to give your predictions about the future of a city
NOW YOU CAN
THE END
Homework
Ảnh
Ảnh
- Review the contents that have been covered in the lesson. - Do exercise in workbook. - Write down above sentences notebooks - Prepare for “Unit 10. Healthy lifestyle and longevity. Lesson 1. Getting started”
Goodbye
Ảnh
Goodbye. See you again
Thank for your attendance!
Trang bìa
Trang bìa
Hình vẽ
UNIT 9 - CITIES OF THE FUTURE
Ảnh
LESSON 8. LOOKING BACK & PROJECT
Ảnh
WARM-UP
Objectives
Ảnh
*By the end of the lesson, students will be able to: - Review words and phrases related to city life in the future - Review pronunciation: Question tags - Review grammar: Question tags; Conditional sentences type 0 - Do the task in the student book
Objectives
A. LOOKING BACK
Lesson content
A. LOOKING BACK
Ảnh
I. PRONUNCIATION
II. VOCABULARY
III. GRAMMAR
PRONUNCIATION
1. Decide whether the questions tags in B’s responses have a rising or falling intonation. Marks R(rising intonation) or F (falling intonation) after the questions tags.
1. Decide whether the questions tags in B's responses have a rising or falling intonation. Mark ↗ (rising intonation) or ↘ (falling intonation) after the questions tags.
1. A: Global warning will continue to be a big threat to life on Earth. B: Then we can’t afford to ignore its effects any longer can we?
2. A: I think the use of fossil fuels causes pollution. B: Then we should stop using them, shouldn’t we?
3. A: Did you see the game show last night? B: I did. It was fantastic, wasn’t it?
4. A: What’s the weather forecast? B: It’s going to rain. Don’t forget your raincoat, will you?
Decide and mark ↗ (rising intonation) or ↘ (falling intonation) after the questions tags.
Hình vẽ
Bài tập kéo thả chữ
1. A: Global warming will continue to be a big threat to life on Earth. B: Then we can’t afford to ignore its effects any longer, can we? ||(↘)|| 2. A: I think the use of fossil fuels causes pollution. B: Then we should stop using them, shouldn’t we? ||(↗)|| 3. A: Did you see the game show last night? B: I did. It was fantastic, wasn’t it? ||(↘)|| 4. A: What’s the weather forecast? B: It’s going to rain. Don’t forget your raincoat, will you? ||(↗)||
Translate the sentences
Translate the sentences
1. A: Nóng lên toàn cầu sẽ tiếp tục là một mối đe dọa lớn đối với cuộc sống trên trái đất. B: Vậy chúng ta không thể bỏ qua những ảnh hưởng của nó nữa, chúng ta có thể làm được không? 2. A: Tôi nghĩ việc sử dụng nhiên liệu hóa thạch gây ô nhiễm. B: Vậy, chúng ta nên ngừng sử dụng chúng, phải không? 3. A: Bạn đã xem chương trình trò chơi đêm qua chưa? B: Tôi đã xem. Thật kỳ diệu, phải không? 4. A: Dự báo thời tiết thế nào? B: Trời sắp mưa. Đừng quên mang áo mưa, được chứ?
2. Listen and repeat the sentences in 1. Pay attention to the intonation on the question tags.
2. Listen and repeat the sentences in 1. Pay attention to the intonation on the question tags.
1. A: Global warning will continue to be a big threat to life on Earth. B: Then we can’t afford to ignore its effects any longer, can we?
2. A: I think the use of fossil fuels causes pollution. B: Then we should stop using them, shouldn’t we?
3. A: Did you see the game show last night? B: I did. It was fantastic, wasn’t it?
4. A: What’s the weather forecast? B: It’s going to rain. Don’t forget your raincoat, will you?
Repeat the sentences in 1 and pay attention to the intonation on the question tags.
Hình vẽ
1. A: Global warning will continue to be a big threat to life on Earth. B: Then we can’t afford to ignore its effects any longer, can we?
2. A: I think the use of fossil fuels causes pollution. B: Then we should stop using them, shouldn’t we?
3. A: Did you see the game show last night? B: I did. It was fantastic, wasn’t it?
4. A: What’s the weather forecast? B: It’s going to rain. Don’t forget your raincoat, will you?
VOCABULARY
Complete the sentences with the correct form of the words or phrases in the box.
Complete the sentences with the correct form of the words or phrases in the box.
Hình vẽ
overcrowded advanced technology infrastructure city dwellers urban planers detect
1. Local authorities should find ways to limit the use of private cars and encourage _______ to use public transport. 2. The ______ of our city needs upgrading. It's in an extremely poor condition now. 3. I hate travelling during the rush hour. The trains and buses are all _______. 4. My father is very optimistic about the future of our city. He believes the government will use _______ to solve the pollution problems successfully. 5. Researchers are developing low-cost devices that can _______ water pollutants in rivers and lakes. 6. While carrying out projects to develop a city, ________ look at the needs of local people and the environment in order to maintain natural habitats and biodiversity.
Complete the sentences with the correct form of the words or phrases in the box.
Hình vẽ
Bài tập kéo thả chữ
1. Local authorities should find ways to limit the use of private cars and encourage ||city dwellers|| to use public transport. 2. The ||infrastructure|| of our city needs upgrading. It's in an extremely poor condition now. 3. I hate travelling during the rush hour. The trains and buses are all ||overcrowded||. 4. My father is very optimistic about the future of our city. He believes the government use ||advanced technology|| to solve the pollution problems successfully. 5. Researchers are developing low-cost devices that can ||detect|| water pollutants in rivers and lakes. 6. While carrying out projects to develop a city, ||urban planners|| look at the needs of local people and the environment in order to maintain natural habitats and biodiversity.
Translate the sentences
Translate the sentences
1. Các chuyên gia địa phương nên tìm các cách để giới hạn việc sử dụng ô tô cá nhân và khuyến khích sử dụng phương tiện công cộng. 2. Cơ sở hạ tầng của thành phố chúng ta cần nâng cấp. Nó đang thực sự trong điều kiện tồi tệ. 3. Tôi ghét việc di chuyển trong giờ cao điểm. Tàu và xe buýt quá đông đúc. 4. Bố tôi rất lạc quan về tương lai của thành phố. Ông ấy tin là chính phủ sẽ sử dụng công nghệ cao để giải quyết vấn đề ô nhiễm một cách thành công. 5. Các nhà nghiên cứu đang phát triển các thiết bị giá rẻ cái mà có thể loại bỏ các chất gây ô nhiễm nước ở sông và hồ. 6. Trong khi tiến hành các đề tài để phát triển thành phố, các nhà quy hoạch thành phố cần nhìn vào nhu cầu của người dân địa phương và môi trường để duy trì môi trường tự nhiên và hệ sinh thái.
GRAMMAR
1. Complete the sentences with the correct question tags.
1. Complete the sentences with the correct question tags.
1. Let's save paper by using both sides of the sheet, _______? 2. Everybody wants to live in a clean and green place, _______? 3. There are waste processing plants in this city, _______? 4. Please don't smoke here, _______? 5. I suppose you've got a new job, _______? 6. Nobody wants to get stuck in a traffic jam, _______? 7. People shouldn't leave rubbish in public parks, _______? 8. This is what you need, _______?
Complete the sentences with the correct question tags.
Hình vẽ
Bài tập kéo thả chữ
1. Let's save paper by using both sides of the sheet, ||shall we||? 2. Everybody wants to live in a clean and green place, ||don't they||? 3. There are waste processing plants in this city, ||aren’t there||? 4. Please don't smoke here, ||will you||? 5. I suppose you've got a new job, ||haven't you||? 6. Nobody wants to get stuck in a traffic jam, ||do they||? 7. People shouldn't leave rubbish in public parks, ||should they||? 8. This is what you need, ||isn't it||?
Translate the sentences
Translate the sentences
1. Hãy tiết kiệm giấy bằng cách sử dụng cả hai mặt, được chứ? 2. Mọi người đều muốn sống trong một nơi xanh và sạch, đúng không? 3. Có nhà máy chế biến chất thải ở thành phố này, có phải không? 4. Xin đừng hút thuốc ở đây, được chứ? 5. Tôi nghĩ rằng bạn đã có một công việc mới, phải không? 6. Không ai muốn bị mắc kẹt trong tình trạng tắc nghẽn giao thông, đúng không? 7. Mọi người không nên để rác trong công viên công cộng, phải không? 8. Đây là những gì bạn cần, phải không?
2. Answer the questions, using conditional sentences.
2. Answer the questions, using conditional sentences.
Example:
- What happens if we heat ice?
- If we heat ice, it melts.
1. What happens if flowers are not watered? 2. What do you expect your techer to do if you make a mistake? 3. What do people in tall buildings need to do if there is an earthquake? 4. What colour do you get if you mix blue and yellow?
Ảnh
5. What number do you dial if there is fire? 6. If you don't have to go to school in the morning, what time do you usually get up? 7. Who do usually ask for help if you are trouble? 8. Where do you usually go if you wnat to enjoy some fresh air?
Answer the questions, using conditional sentences.
Hình vẽ
Bài tập kéo thả chữ
1. What happens if flowers are not watered? => ||Flowers die if they are not watered.|| => ||If flowers are not watered, they die.|| 2. What do you expect your techer to do if you make a mistake? => ||I expect my teacher to correct my mistake if I make one.|| => ||If I make a mistake, I expect my teacher to correct it.|| 3. What do people in tall buildings need to do if there is an earthquake? => ||People need to leave tall buildings quickly if there is an earthquake.|| => ||If there is an earthquake, people need to leave tall buildings quickly.|| 4. What colour do you get if you mix blue and yellow? => ||I get green if I mix blue and yellow.|| => ||If I mix blue and yellow, I get green.||
Answer the questions, using conditional sentences.
Hình vẽ
Bài tập kéo thả chữ
5. What number do you dial if there is fire? => ||I dial (the emergency number) 114 if there is a fire.|| => ||If there is a fire, I dial 114.|| 6. If you don't have to go to school in the morning, what time do you usually get up? => ||If I don’t have to go to school in the morning, I usually get up at 8.|| => ||I usually get up at 8 if I don’t have to go to school in the morning.|| 7. Who do usually ask for help if you are trouble? => ||I usually ask my best friend for help if I’m in trouble.|| => ||If I’m in trouble, I usually ask my best friend for help.|| 8. Where do you usually go if you wnat to enjoy some fresh air? => ||I usually go to the park if I want to enjoy some fresh air.|| => ||If I want to enjoy some fresh air, I usually go to the park.||
Translate the sentences
Translate the sentences
1. Điều gì xảy ra nếu hoa không được tưới? => Hoa sẽ chết nếu chúng không được tưới. => Nếu hoa không được tưới nước, chúng sẽ chết. 2. Bạn mong đợi giáo viên của mình làm gì nếu bạn mắc lỗi? => Tôi mong đợi giáo viên của tôi sửa lỗi lầm của tôi nếu tôi mắc lỗi. => Nếu tôi phạm sai lầm, tôi mong rằng giáo viên của tôi sửa nó. 3. Những người trong tòa nhà cao cần làm gì nếu có trận động đất? => Mọi người cần phải rời khỏi tòa nhà cao một cách nhanh chóng nếu có trận động đất. => Nếu có một trận động đất, mọi người cần phải nhanh chóng rời khỏi những tòa nhà cao tầng. 4. Bạn nhận được màu gì nếu bạn kết hợp màu xanh và màu vàng? => Tôi sẽ có màu xanh lá cây nếu tôi kết hợp màu xanh và màu vàng. => Nếu tôi pha màu xanh và màu vàng, nó sẽ trở thành màu xanh.
Translate the sentences
Translate the sentences
5. Bạn quay số nào nếu có hoả hoạn? => Tôi quay số (số khẩn cấp) 114 nếu có hoả hoạn. => Nếu có hỏa hoạn, tôi quay số 114. 6. Nếu bạn không phải đi học vào buổi sáng, bạn thường thức dậy lúc nào? => Nếu tôi không phải đi học vào buổi sáng, tôi thường thức dậy lúc 8 giờ. => Tôi thường dậy lúc 8 giờ nếu không phải đi học vào buổi sáng. 7. Bạn thường hỏi ai để nhờ giúp đỡ nếu bạn gặp rắc rối? => Tôi thường hỏi người bạn tốt nhất của tôi để được giúp đỡ nếu tôi gặp rắc rối. => Nếu tôi gặp rắc rối, tôi thường nhờ người bạn thân nhất của tôi để được giúp đỡ. 8. Bạn thường đi đâu nếu bạn muốn thưởng thức không khí trong lành? => Tôi thường đi công viên nếu tôi muốn tận hưởng một không khí trong lành. => Nếu tôi muốn tận hưởng không khí trong lành, tôi thường đi công viên.
B. PROJECT
1. Work in groups of four to six. Discuss and decide on your ideal city of the future. You can expand the ideas your brainstormed in the COMMUNICATION section. Include the following points.
1. Work in groups of four to six. Discuss and decide on your ideal city of the future. You can expand the ideas your brainstormed in the COMMUNICATION section. Include the following points.
- The city’s name - Geographical features: location, area, population, weather conditions - Infrastructure: means of transports, environmental conditions, energy sources, treatment of waste - People’s life and work: educations, health care, working hours
Take notes of your group’s ideas and think about how to organise them. Then design a poster to promote your ideal city. Add some pictures to illustrate it. You can use the example below or your own ideas.
Example: Supergreen City
Ảnh
Example:
Example: Supergreen City
Location: an island in the Pacific Ocean Area: 50 square kilometres Population: 100,000 Weather condition: warm all year round, no storms, no earthquakes Environmental conditions: no pollution, gardens in every homes Means of transport: bicycles Waste processing centres: recycle household and office waste and wastewater Education & health care: free Working hours: flexible: no more than 3 hours a day, 3 days a week. Energy sources: renewable (solar and wind power)
Supergreen City
Discuss and decide on your ideal city of the future.
Bài tập kéo thả chữ
The City’s mame: Dream city *Geographical features: ||- Location: western of Vietnam|| ||- Area: 50 square kilometer|| ||- Population: 3 million people|| ||- Weather conditions: Beautiful sunshine|| *Infrastructures: ||- Means of transport: green car and motorbike, modern public transport|| ||- Environmental conditions: Modern waste treatment, no air pollution, lots of trees|| ||- Energy sources: Solar energy|| *People’s life and work ||- Education: Modern educational system supported by high technology, robot teacher,|| ||distance learning|| ||- Health care: The best health care services|| ||- Working hours: 7 hours/ day||
Hình vẽ
2. Introduce your poster to the class. Present the features of your city and explain what makes it the most liveable city in the world.
2. Introduce your poster to the class. Present the features of your city and explain what makes it the most liveable city in the world.
Ảnh
Present the features of your city and explain what makes it the most liveable city in the world.
Hình vẽ
Hi everyone, welcome to our Dream city. It's located in the western Vietnam and has an area of 50 square kilometer. There are 3 million people here. The main transport is green car and motor bike. Besides, modern public transport system is also developed to avoid traffic jams. We utilize modern waste treatment so that the air is not polluted. We also grow a lot of trees, which results in fresh atmosphere around the city. Educational system is supported by high technology, robot teacher, and distance learning is popular among students. Citizens here can enjoy the best health care services in the world and they need to work only 7 hours a day.
NOW YOU CAN
Hình vẽ
► Talk about life in the city of the future ► Identify and use appropriate intoantion on question tags ► Use question tags to check information or ask for agreement, and conditional sentences type 0 to talk about a scientific fact or something that is generally true ► Write an email to give your predictions about the future of a city
NOW YOU CAN
THE END
Homework
Ảnh
Ảnh
- Review the contents that have been covered in the lesson. - Do exercise in workbook. - Write down above sentences notebooks - Prepare for “Unit 10. Healthy lifestyle and longevity. Lesson 1. Getting started”
Goodbye
Ảnh
Goodbye. See you again
Thank for your attendance!
 
↓ CHÚ Ý: Bài giảng này được nén lại dưới dạng ZIP và có thể chứa nhiều file. Hệ thống chỉ hiển thị 1 file trong số đó, đề nghị các thầy cô KIỂM TRA KỸ TRƯỚC KHI NHẬN XÉT ↓
Các ý kiến mới nhất