Chào mừng quý vị đến với website của ...
Quý vị chưa đăng nhập hoặc chưa đăng ký làm thành viên, vì vậy chưa thể tải được các tài liệu của Thư viện về máy tính của mình.
Nếu chưa đăng ký, hãy nhấn vào chữ ĐK thành viên ở phía bên trái, hoặc xem phim hướng dẫn tại đây
Nếu đã đăng ký rồi, quý vị có thể đăng nhập ở ngay phía bên trái.
Nếu chưa đăng ký, hãy nhấn vào chữ ĐK thành viên ở phía bên trái, hoặc xem phim hướng dẫn tại đây
Nếu đã đăng ký rồi, quý vị có thể đăng nhập ở ngay phía bên trái.
Unit 9. Choosing a career. Lesson 7. Communication and culture
(Tài liệu chưa được thẩm định)
Nguồn:
Người gửi: Hỗ Trợ Thư Viện Violet
Ngày gửi: 11h:27' 06-04-2020
Dung lượng: 6.4 MB
Số lượt tải: 0
Nguồn:
Người gửi: Hỗ Trợ Thư Viện Violet
Ngày gửi: 11h:27' 06-04-2020
Dung lượng: 6.4 MB
Số lượt tải: 0
Số lượt thích:
0 người
UNIT 9. CHOOSING A CAREER. LESSON 7. COMMUNICATION AND CULTURE
Trang bìa
Trang bìa
Hình vẽ
Ảnh
UNIT 9 - CHOOSING A CAREER
LESSON 7. COMMUNICATION AND CULTURE
Ảnh
WARM-UP
Objectives
Ảnh
*By the end of the lesson, students will be able to: - Use words and phrases related to leaving school and choosing a career - Talking about the summer jobs - Discuss about taking a year out - Do the tasks in the textbook
Objectives
Let's see a video
Ảnh
The Best Summer Jobs for College Students
COMMUNICATION
Summer jobs
Summer jobs
Ảnh
1. Listen to Peter, Jane, and Mary talking about their summer jobs. What does each person do? Write his/her job under each picture.
1. Listen to Peter, Jane, and Mary talking about their summer jobs. What does each person do? Write his/her job under each picture.
Ảnh
Ảnh
Ảnh
1. Peter: ________________
2. Jane: ________________
3. Mary: ________________
What does each person do? Write his/her job under each picture.
Hình vẽ
Ảnh
Ảnh
Ảnh
Bài tập kéo thả chữ
1. Peter: ||dishwasher|| 2. Jane: ||tutor|| 3. Mary: ||tour guide||
Audio Script: Conversation 1
Audio Script: Conversation 1
Woman 1:
Peter, did you find a summer job?
Peter:
Yes, I'm working in a restaurant.
Woman 1:
How is it going?
Peter:
Oh, the money is not bad... ten dollars an hour.
Woman 1:
What do you do?
Peter:
Well, I'm working as a dishwasher. But it's a pretty hard job. I have to work in the kitchen all the time. It's very hot in there.
Woman 1:
Why don't you quit?
Peter:
Because need the money
Audio Script: Conversation 2
Audio Script: Conversation 2
Woman 2:
So where are you working this summer, Jane?
Jane:
I'm working as a tutor at a private summer school for kids.
Woman 2:
Sounds interesting. What kind of things do the kids do there?
Jane:
They work on the subjects they need extra help with, but mainly English and Maths.
Woman 2:
Is your job difficult?
Jane:
No, not at all. The kids work on their computers most of the time. I get them started, and help them when they run into problems.
Woman 2:
Do you enjoy it?
Jane:
Oh, yes. I love working with the kids. It's fun
Audio Script: Conversation 3
Audio Script: Conversation 3
Man:
So what kind of job did you find for the summer, Mary?
Mary:
I'm working for a tour company . I work as a tour guide.
Man:
What do you have to do there?
Mary:
I have to lead bus tours in the city.
Man:
Do you like it?
Mary:
Yes. It's very interesting. Sometimes l feel really tired, but l have the opportunity to see lots of historical buildings and sights.
Man:
Lucky you!
Translate the conversation 1
Translate the conversation 1
Người phụ nữ 1:
Peter, cậu có tìm được việc làm mùa hè này không?
Peter:
Có, tớ đang làm việc trong một nhà hàng.
Người phụ nữ 1:
Mọi chuyện thế nào?
Peter:
Oh, lương không tệ ... mười đô la một giờ.
Người phụ nữ 1:
Cậu làm gì?
Peter:
À, tớ đang làm nhân viên rửa bát. Nhưng đó là một công việc khá vất vả. Tớ luôn phải làm việc trong nhà bếp. Ở đó rất nóng.
Người phụ nữ 1:
Tại sao cậu không nghỉ việc?
Peter:
Bởi vì tớ cần tiền.
Translate the conversation 2
Translate the conversation 2
Người phụ nữ 2:
Cậu đang làm việc ở đâu vào mùa hè này, Jane?
Jane:
Tớ đang làm gia sư cho một trường tư dành cho trẻ em.
Người phụ nữ 2:
Nghe thật thú vị. Bọn trẻ ở đó làm những gì?
Jane:
Chúng học những môn cần được bổ trợ thêm nhưng chủ yếu là Toán và Tiếng Anh.
Người phụ nữ 2:
Công việc của cậu có khó không?
Jane:
Không, không hề. Hầu hết thời gian bọn trẻ học trên máy tính. Tớ giúp chúng khi chúng gặp vấn đề gì đó.
Người phụ nữ 2:
Cậu có thích công việc này không?
Jane:
Oh, tớ thích làm việc với bọn trẻ. Rất là vui.
Translate the conversation 3
Translate the conversation 3
Người đàn ông:
Cậu đã tìm được công việc gì trong mùa hè, Mary?
Mary:
Tớ đang làm việc cho một công ty du lịch. Tớ làm hướng dẫn viên du lịch.
Người đàn ông:
Cậu phải làm gì ở đó?
Mary:
Tớ dẫn các tour đi du lịch trong thành phố bằng xe bus.
Người đàn ông:
Cậu có thích công việc đó không?
Mary:
Có. Nó rất thú vị. Đôi khi tớ cảm thấy mệt, nhưng tớ có cơ hội để chiêm ngưỡng nhiều di tích lịch sử và cảnh đẹp.
Người đàn ông:
Cậu thật may mắn!
2. Listen again. Do Peter, Jane, and Mary like their jobs? Why or why not? Tick the correct column and take notes in the table below.
Ảnh
2. Listen again. Do Peter, Jane, and Mary like their jobs? Why or why not? Tick the correct column and take notes in the table below.
Hình vẽ
Hình vẽ
Hình vẽ
Hình vẽ
Peter
Jane
Mary
____________________ ____________________
____________________ ____________________
____________________ ____________________
Tick the correct column and take notes in the table below.
Hình vẽ
Ảnh
Hình vẽ
Hình vẽ
Hình vẽ
Hình vẽ
Peter
Jane
Mary
_______________________ _______________________
________________________ ________________________ ________________________
Ảnh
It's a pretty hard job. It's hot in the kitchen.
Ảnh
She loves working with the kids. It's fun.
_______________________ _______________________
Ảnh
The work is very interesting. She has the opportunity to see lots of historical buildings and sights.
3. Work in groups. Imagine you are going to do a summer job. Tell your group about your job and why you like or dislike it.
3. Work in groups. Imagine you are going to do a summer job. Tell your group about your job and why you like or dislike it.
Ảnh
Imagine you are going to do a summer job. Tell your group about your job and why you like or dislike it.
Hình vẽ
Ảnh
I worked as a waitress at a mushroom hotpot restaurant last summer and it was very interesting. Sometimes I really tired because I had to stand for long hours but this job gave me a chance to improve my communication skills as well as my English speaking.
CULTURE
Taking a year out
Ảnh
Taking a year out
1. Read the text about a year out and answer the questions that follow.
1. Read the text about a year out and answer the questions that follow.
Tom has just finished his A levels and he has got a place at university, but he would really like a break from the academic world. Like many young people today he’s thinking about taking a year out fi rst, or as people often say, spending a year at ‘the university of life’. There are lots of things for Tom to choose from. He could work in a bank or do community work. He might even do something adventurous, such as joining an expedition to a rainforest. The experience will broaden his horizons and teach him new skills. It may also give him the chance to earn some money, which will be very helpful when he eventually starts his studies. Before Tom decides to take a gap year, he must make sure that the university will hold his place for him till the following year. Most are quite happy to do this, as they fi nd that year-out students are more mature, confident, and independent. But each student should know that it is a year out, not a year off. His university will want to know what he is going to do. They will not be very pleased if he just wants to do nothing for a year.
The questions
The questions
1. What would Tom really like to do after securing a place at university? 2. What are the things that he can do in his gap year? 3. What are the benefits that the experience will give him during a gap year? 4. What must Tom check before he decides to take a year out? 5. What does ‘the university of life’ mean?
Ảnh
Answer the question 1
Hình vẽ
Bài tập kéo thả chữ
1. What would Tom really like to do after securing a place at university? => ||He would really like a break from the academic world.||
Ảnh
Answer the question 2
Hình vẽ
Bài tập kéo thả chữ
2. What are the things that he can do in his gap year? => ||He could work in a bank or do community work. || ||He might even do something adventurous, such as joining || ||an expedition to a rainforest.||
Ảnh
Answer the question 3
Hình vẽ
Bài tập kéo thả chữ
3. What are the benefits that the experience will give him during a gap year? => ||His experience during a gap year will broaden his horizons || ||and teach him new skills. It may also give him the chance to|| ||earn some money.||
Ảnh
Answer the question 4
Hình vẽ
Bài tập kéo thả chữ
4. What must Tom check before he decides to take a year out? => ||Before deciding to take a year out, he must make sure that || ||the university will hold his place for him till the following year.||
Ảnh
Answer the question 5
Hình vẽ
Bài tập kéo thả chữ
5. What does ‘the university of life’ mean? => ||It means the education one gets from experience in the real world.||
Ảnh
Translate the text
Translate the text
Tom vừa mới hoàn thành trình độ A của mình và giành được 1 suất vào trường đại học, nhưng anh ấy thực sự muốn nghỉ ngơi từ thế giới học thuật . Giống như nhiều người trẻ ngày nay, anh ấy nghĩ đến việc phải mất một năm đầu tiên, hoặc như mọi người thường nói, dành một năm ở 'trường đại học của cuộc đời'. Có rất nhiều thứ để Tom chọn. Anh ấy có thể làm việc trong ngân hàng hoặc làm công việc cộng đồng. Thậm chí anh ta có thể làm điều gì đó mạo hiểm, chẳng hạn như tham gia chuyến thám hiểm vào rừng nhiệt đới. Kinh nghiệm sẽ mở rộng tầm nhìn của anh ấy và cho anh ấy những kỹ năng mới. Nó cũng có thể cho anh ấy cơ hội để kiếm được một số tiền, mà sẽ rất hữu ích khi anh ta cuối cùng bắt đầu sự nghiệp học tập của mình. Trước khi Tom quyết định nghỉ, anh ấy phải chắc chắn rằng trường đại học sẽ giữ chỗ cho anh ấy vào năm sau. Hầu hết đều rất vui khi làm điều này, vì họ thấy rằng các học sinh năm nay trưởng thành hơn, tự tin hơn và độc lập hơn. Nhưng mỗi học sinh nên biết rằng đó là bỏ ra một năm, chưa không phải là bỏ đi một năm. Trường đại học của anh ấy sẽ muốn biết anh ấy sẽ làm gì. Họ sẽ không hài lòng nếu anh ấy chỉ muốn không làm gì trong một năm.
2. Discuss the questions with a partner.
2. Discuss the questions with a partner.
Ảnh
1. Do young people take a year out in Viet Nam? 2. Imagine you are allowed to take a year out after finishing school. What will you do in your gap year?
Discuss the questions with a partner.
Ảnh
Hình vẽ
Bài tập kéo thả chữ
1. Do young people take a year out in Viet Nam? => ||A few young people take a gap year in Viet Nam. || 2. Imagine you are allowed to take a year out after finishing school. What will you do in your gap year? => ||I will find a job and save a mount of money for traveling abroad after that. ||
THE END
Homework
Ảnh
- Summarize the main points of the lesson. - Read again the text - Do exercise in the workbook - Prepare: Unit 9. Choosing a career. Lesson 8. Looking back & Project
Goodbye
Ảnh
Thank for your attendance!
Goodbye. See you again
Trang bìa
Trang bìa
Hình vẽ
Ảnh
UNIT 9 - CHOOSING A CAREER
LESSON 7. COMMUNICATION AND CULTURE
Ảnh
WARM-UP
Objectives
Ảnh
*By the end of the lesson, students will be able to: - Use words and phrases related to leaving school and choosing a career - Talking about the summer jobs - Discuss about taking a year out - Do the tasks in the textbook
Objectives
Let's see a video
Ảnh
The Best Summer Jobs for College Students
COMMUNICATION
Summer jobs
Summer jobs
Ảnh
1. Listen to Peter, Jane, and Mary talking about their summer jobs. What does each person do? Write his/her job under each picture.
1. Listen to Peter, Jane, and Mary talking about their summer jobs. What does each person do? Write his/her job under each picture.
Ảnh
Ảnh
Ảnh
1. Peter: ________________
2. Jane: ________________
3. Mary: ________________
What does each person do? Write his/her job under each picture.
Hình vẽ
Ảnh
Ảnh
Ảnh
Bài tập kéo thả chữ
1. Peter: ||dishwasher|| 2. Jane: ||tutor|| 3. Mary: ||tour guide||
Audio Script: Conversation 1
Audio Script: Conversation 1
Woman 1:
Peter, did you find a summer job?
Peter:
Yes, I'm working in a restaurant.
Woman 1:
How is it going?
Peter:
Oh, the money is not bad... ten dollars an hour.
Woman 1:
What do you do?
Peter:
Well, I'm working as a dishwasher. But it's a pretty hard job. I have to work in the kitchen all the time. It's very hot in there.
Woman 1:
Why don't you quit?
Peter:
Because need the money
Audio Script: Conversation 2
Audio Script: Conversation 2
Woman 2:
So where are you working this summer, Jane?
Jane:
I'm working as a tutor at a private summer school for kids.
Woman 2:
Sounds interesting. What kind of things do the kids do there?
Jane:
They work on the subjects they need extra help with, but mainly English and Maths.
Woman 2:
Is your job difficult?
Jane:
No, not at all. The kids work on their computers most of the time. I get them started, and help them when they run into problems.
Woman 2:
Do you enjoy it?
Jane:
Oh, yes. I love working with the kids. It's fun
Audio Script: Conversation 3
Audio Script: Conversation 3
Man:
So what kind of job did you find for the summer, Mary?
Mary:
I'm working for a tour company . I work as a tour guide.
Man:
What do you have to do there?
Mary:
I have to lead bus tours in the city.
Man:
Do you like it?
Mary:
Yes. It's very interesting. Sometimes l feel really tired, but l have the opportunity to see lots of historical buildings and sights.
Man:
Lucky you!
Translate the conversation 1
Translate the conversation 1
Người phụ nữ 1:
Peter, cậu có tìm được việc làm mùa hè này không?
Peter:
Có, tớ đang làm việc trong một nhà hàng.
Người phụ nữ 1:
Mọi chuyện thế nào?
Peter:
Oh, lương không tệ ... mười đô la một giờ.
Người phụ nữ 1:
Cậu làm gì?
Peter:
À, tớ đang làm nhân viên rửa bát. Nhưng đó là một công việc khá vất vả. Tớ luôn phải làm việc trong nhà bếp. Ở đó rất nóng.
Người phụ nữ 1:
Tại sao cậu không nghỉ việc?
Peter:
Bởi vì tớ cần tiền.
Translate the conversation 2
Translate the conversation 2
Người phụ nữ 2:
Cậu đang làm việc ở đâu vào mùa hè này, Jane?
Jane:
Tớ đang làm gia sư cho một trường tư dành cho trẻ em.
Người phụ nữ 2:
Nghe thật thú vị. Bọn trẻ ở đó làm những gì?
Jane:
Chúng học những môn cần được bổ trợ thêm nhưng chủ yếu là Toán và Tiếng Anh.
Người phụ nữ 2:
Công việc của cậu có khó không?
Jane:
Không, không hề. Hầu hết thời gian bọn trẻ học trên máy tính. Tớ giúp chúng khi chúng gặp vấn đề gì đó.
Người phụ nữ 2:
Cậu có thích công việc này không?
Jane:
Oh, tớ thích làm việc với bọn trẻ. Rất là vui.
Translate the conversation 3
Translate the conversation 3
Người đàn ông:
Cậu đã tìm được công việc gì trong mùa hè, Mary?
Mary:
Tớ đang làm việc cho một công ty du lịch. Tớ làm hướng dẫn viên du lịch.
Người đàn ông:
Cậu phải làm gì ở đó?
Mary:
Tớ dẫn các tour đi du lịch trong thành phố bằng xe bus.
Người đàn ông:
Cậu có thích công việc đó không?
Mary:
Có. Nó rất thú vị. Đôi khi tớ cảm thấy mệt, nhưng tớ có cơ hội để chiêm ngưỡng nhiều di tích lịch sử và cảnh đẹp.
Người đàn ông:
Cậu thật may mắn!
2. Listen again. Do Peter, Jane, and Mary like their jobs? Why or why not? Tick the correct column and take notes in the table below.
Ảnh
2. Listen again. Do Peter, Jane, and Mary like their jobs? Why or why not? Tick the correct column and take notes in the table below.
Hình vẽ
Hình vẽ
Hình vẽ
Hình vẽ
Peter
Jane
Mary
____________________ ____________________
____________________ ____________________
____________________ ____________________
Tick the correct column and take notes in the table below.
Hình vẽ
Ảnh
Hình vẽ
Hình vẽ
Hình vẽ
Hình vẽ
Peter
Jane
Mary
_______________________ _______________________
________________________ ________________________ ________________________
Ảnh
It's a pretty hard job. It's hot in the kitchen.
Ảnh
She loves working with the kids. It's fun.
_______________________ _______________________
Ảnh
The work is very interesting. She has the opportunity to see lots of historical buildings and sights.
3. Work in groups. Imagine you are going to do a summer job. Tell your group about your job and why you like or dislike it.
3. Work in groups. Imagine you are going to do a summer job. Tell your group about your job and why you like or dislike it.
Ảnh
Imagine you are going to do a summer job. Tell your group about your job and why you like or dislike it.
Hình vẽ
Ảnh
I worked as a waitress at a mushroom hotpot restaurant last summer and it was very interesting. Sometimes I really tired because I had to stand for long hours but this job gave me a chance to improve my communication skills as well as my English speaking.
CULTURE
Taking a year out
Ảnh
Taking a year out
1. Read the text about a year out and answer the questions that follow.
1. Read the text about a year out and answer the questions that follow.
Tom has just finished his A levels and he has got a place at university, but he would really like a break from the academic world. Like many young people today he’s thinking about taking a year out fi rst, or as people often say, spending a year at ‘the university of life’. There are lots of things for Tom to choose from. He could work in a bank or do community work. He might even do something adventurous, such as joining an expedition to a rainforest. The experience will broaden his horizons and teach him new skills. It may also give him the chance to earn some money, which will be very helpful when he eventually starts his studies. Before Tom decides to take a gap year, he must make sure that the university will hold his place for him till the following year. Most are quite happy to do this, as they fi nd that year-out students are more mature, confident, and independent. But each student should know that it is a year out, not a year off. His university will want to know what he is going to do. They will not be very pleased if he just wants to do nothing for a year.
The questions
The questions
1. What would Tom really like to do after securing a place at university? 2. What are the things that he can do in his gap year? 3. What are the benefits that the experience will give him during a gap year? 4. What must Tom check before he decides to take a year out? 5. What does ‘the university of life’ mean?
Ảnh
Answer the question 1
Hình vẽ
Bài tập kéo thả chữ
1. What would Tom really like to do after securing a place at university? => ||He would really like a break from the academic world.||
Ảnh
Answer the question 2
Hình vẽ
Bài tập kéo thả chữ
2. What are the things that he can do in his gap year? => ||He could work in a bank or do community work. || ||He might even do something adventurous, such as joining || ||an expedition to a rainforest.||
Ảnh
Answer the question 3
Hình vẽ
Bài tập kéo thả chữ
3. What are the benefits that the experience will give him during a gap year? => ||His experience during a gap year will broaden his horizons || ||and teach him new skills. It may also give him the chance to|| ||earn some money.||
Ảnh
Answer the question 4
Hình vẽ
Bài tập kéo thả chữ
4. What must Tom check before he decides to take a year out? => ||Before deciding to take a year out, he must make sure that || ||the university will hold his place for him till the following year.||
Ảnh
Answer the question 5
Hình vẽ
Bài tập kéo thả chữ
5. What does ‘the university of life’ mean? => ||It means the education one gets from experience in the real world.||
Ảnh
Translate the text
Translate the text
Tom vừa mới hoàn thành trình độ A của mình và giành được 1 suất vào trường đại học, nhưng anh ấy thực sự muốn nghỉ ngơi từ thế giới học thuật . Giống như nhiều người trẻ ngày nay, anh ấy nghĩ đến việc phải mất một năm đầu tiên, hoặc như mọi người thường nói, dành một năm ở 'trường đại học của cuộc đời'. Có rất nhiều thứ để Tom chọn. Anh ấy có thể làm việc trong ngân hàng hoặc làm công việc cộng đồng. Thậm chí anh ta có thể làm điều gì đó mạo hiểm, chẳng hạn như tham gia chuyến thám hiểm vào rừng nhiệt đới. Kinh nghiệm sẽ mở rộng tầm nhìn của anh ấy và cho anh ấy những kỹ năng mới. Nó cũng có thể cho anh ấy cơ hội để kiếm được một số tiền, mà sẽ rất hữu ích khi anh ta cuối cùng bắt đầu sự nghiệp học tập của mình. Trước khi Tom quyết định nghỉ, anh ấy phải chắc chắn rằng trường đại học sẽ giữ chỗ cho anh ấy vào năm sau. Hầu hết đều rất vui khi làm điều này, vì họ thấy rằng các học sinh năm nay trưởng thành hơn, tự tin hơn và độc lập hơn. Nhưng mỗi học sinh nên biết rằng đó là bỏ ra một năm, chưa không phải là bỏ đi một năm. Trường đại học của anh ấy sẽ muốn biết anh ấy sẽ làm gì. Họ sẽ không hài lòng nếu anh ấy chỉ muốn không làm gì trong một năm.
2. Discuss the questions with a partner.
2. Discuss the questions with a partner.
Ảnh
1. Do young people take a year out in Viet Nam? 2. Imagine you are allowed to take a year out after finishing school. What will you do in your gap year?
Discuss the questions with a partner.
Ảnh
Hình vẽ
Bài tập kéo thả chữ
1. Do young people take a year out in Viet Nam? => ||A few young people take a gap year in Viet Nam. || 2. Imagine you are allowed to take a year out after finishing school. What will you do in your gap year? => ||I will find a job and save a mount of money for traveling abroad after that. ||
THE END
Homework
Ảnh
- Summarize the main points of the lesson. - Read again the text - Do exercise in the workbook - Prepare: Unit 9. Choosing a career. Lesson 8. Looking back & Project
Goodbye
Ảnh
Thank for your attendance!
Goodbye. See you again
 
↓ CHÚ Ý: Bài giảng này được nén lại dưới dạng ZIP và có thể chứa nhiều file. Hệ thống chỉ hiển thị 1 file trong số đó, đề nghị các thầy cô KIỂM TRA KỸ TRƯỚC KHI NHẬN XÉT ↓
Các ý kiến mới nhất